Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer en uppdatering!
Kl 4.29 imorse tittade en tös ut i världen!
förlossningen gick bra och väääldigt snabbt, men jag fick en blödning när moderkakan kommit ut och förlorade en del blod så jag och lillan får spendera natten på special bb så att de kan ha lite koll på mig.
Men jag mår ändå bra, men är trött efter en natt utan sömn. Jag ska försöka sova lite nu och återkommer med fl-berättelse om ni vill höra sen!

Hoppas att allt går bra för @Cocos med nu!!
 
@Miks

Ja, du har fattat det rätt. Min första förlossning var vaginal och den klarade jag mig helt utan men från. Den här blev akut kejsarsnitt och först fick jag problem efter bedövningen. Ont i vänster sittben och ingen känsel i vänster skinka. Smärtan börjar äntligen ge sig, men känseln har inte kommit tillbaka och kommer antagligen aldrig göra det heller enligt läkaren. Nedsatt känsel vid snittärret räknade jag med, men inte det här...

Jag känner fortfarande ett tryck nedåt, det är i princip ingen skillnad mot när jag var höggravid. Slemhinnor är så sköra att det ofta är obehagligt att bara sitta. Några sexuella aktiviteter är jag inte alls intresserad av, det intresset vaknade relativt snart och oproblematiskt efter förra förlossningen. Det är obehagligt att tömma blåsan och jag har svårt att göra mina knipövningar, känner mig överlag väldigt försvagad. Värst är dock att trycket även känns mot ändtarmen, som dessutom har sprickor som ibland blöder när jag bajsar. Har haft vissa problem med förstoppning och ni kan ju ana ungefär hur skön den kombinationen är. Brukar aldrig ha problem med magen annars, men den har strulat en del sen förlossningen...
 
Jättegrattis @heartstring! Vill jättegärna läsa din förlossningsberättelse sen :) Och jag dementerar att namnet måste börja på A, det går lika bra med H :D

@Cocos rapporterade i morse vid 8 att hon var öppen 4 cm men sen har jag inte hört mer. Håller tummarna för henne att allt går som det ska.

@thoora, jag har inte velat skriva det innan men jag kan avslöja att jag har precis samma problem med mina bakre regioner :o Enligt min barnmorska, som jag ska till på efterkontroll om två veckor, kan det ta 3-6 månader att läka. Det känns rätt ovärdigt att inte kunna bajsa "som folk" så jag lider med dig som har det ännu värre :( För mig blir det i alla fall långsamt bättre och jag hoppas det kommer bli det för dig också!
 
som dessutom har sprickor som ibland blöder när jag bajsar. Har haft vissa problem med förstoppning och ni kan ju ana ungefär hur skön den kombinationen är. Brukar aldrig ha problem med magen annars, men den har strulat en del sen förlossningen...
Det låter ganska typiskt för hemorrojder - det finns receptfri salva på apoteket att prova med (den bedövar dessutom vilket gör upplevelsen lite trevligare på toa)
 
@hvala Tack! Inte för att jag önskar dig ont, men "skönt" att inte vara ensam.
Ja men precis, skönt på nåt sätt att veta att det inte bara är en själv. Jag trodde först att det var hemmorrojder så jag behandlade mot det men det blev bara marginellt bättre. Sen snöade jag in på framfall (googla med försiktighet, ingen upplyftande läsning) och tog det som en katastrofdom tills jag insåg att jag faktiskt inte på långa vägar är läkt där nere och att jag måste ge det tid. Nu kan jag i alla fall kontrollera mina gaser :angel: så det blir bättre! :up:
 
Tack för alla gratulationer! Vi verkar ha fått en så snäll o rar flicka, hon har inte gråtit nått sen hon kom, sover gott och äter jättebra! En riktig toppenpingla! :love:
Vi hade Majken som namnförslag åt henne, men hon ser inte alls ut som någon Majken ju! :o Det är tur att man har tid på sig att hitta rätt namn!

Ang era rumpor.. Jag har haft graviditetshemorrojder nu och när de skulle stoppa blödningen fick jag bla några piller uppkörda där.. Gjorde lagom ont kan jag ju säga eftersom hon var tvungen att föra upp halva fingret :nailbiting: Bävar lite för det där att bajsa, det gör ju ont bara att fisa liksom :eek:
 
@heartstring, på "vårt" BB fanns det påsar med torkade katrinplommon i dagrummet. Det var väldigt effektivt för min mage. Kolla om det finns där du är också. Det fanns också isbindor men det upptäckte jag först ett par dagar efter förlossningen så det provade jag inte.
 
@vilse Tack för tipset, känner till både salvor och piller. Jag tror dock det är just sprickor och inte hemmorojder, men det behandlas väl på samma sätt. Ont gör det i vilket fall.
 
@Miks

Ja, du har fattat det rätt. Min första förlossning var vaginal och den klarade jag mig helt utan men från. Den här blev akut kejsarsnitt och först fick jag problem efter bedövningen. Ont i vänster sittben och ingen känsel i vänster skinka. Smärtan börjar äntligen ge sig, men känseln har inte kommit tillbaka och kommer antagligen aldrig göra det heller enligt läkaren. Nedsatt känsel vid snittärret räknade jag med, men inte det här...

Jag känner fortfarande ett tryck nedåt, det är i princip ingen skillnad mot när jag var höggravid. Slemhinnor är så sköra att det ofta är obehagligt att bara sitta. Några sexuella aktiviteter är jag inte alls intresserad av, det intresset vaknade relativt snart och oproblematiskt efter förra förlossningen. Det är obehagligt att tömma blåsan och jag har svårt att göra mina knipövningar, känner mig överlag väldigt försvagad. Värst är dock att trycket även känns mot ändtarmen, som dessutom har sprickor som ibland blöder när jag bajsar. Har haft vissa problem med förstoppning och ni kan ju ana ungefär hur skön den kombinationen är. Brukar aldrig ha problem med magen annars, men den har strulat en del sen förlossningen...
Tack för att du delar med dig! Jag trodde att underlivet skulle må bättre av ett kejsarsnitt men uppenbarligen kan det bli lite hur som:( Stackars dej!

De bakre regionerna har jag också problem med. Det började redan förra graviditeten för 5,5 år sedan och har kommit och gått. Nu är det värre än någonsin :crazy:

Mvh Miks
 
Alltså allvarligt. Här lägger jag undan strl 62! Jag minns att jag la undan kläder på löpande band förra gången, men att det gick såhär fort kom jag inte ihåg. Det mesta är inte ens använt, och då har jag ändå shoppat lugnt.

Angående nedre regioner, så har jag turen att kunna skita som vanligt, men i rackarns vad hon sydde mig tajt! Det drar konstant i min högra blygläpp, och jag har spruckit några gånger hemma typ av att resa mig eller liknande. Jag vet att jag är svårsydd där nere, "finns inget att fästa i" men någon måtta får det väl ändå vara...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 946
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp