Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
September
6/9 Nenii - Flicka född 140828
14/9 Orion_X Alice född 140910
20/9 hvala - flicka född 140928
23/9 thoora - Annie föddes 141001
24/9 SweetSelene
26/9 FrDrake

Oktober
3/10 Nelle - Flicka född 140928
3/10 Amalia-Felix född 141013
5/10 whalan - tjej
10/10 Imnir - Iris född 141012
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring
30/10 Vannille
31/10 Emor - Flicka född 141026

November
1/11 Cocos
9/11 bakom - Kille född 141026
14/11 Derivata
17/11 Carand
25/11 TeamLundver


15 dagar kvar till BF nu :)
Hur går det för er andra?
 
8 dagar kvar! Men tror att den nog stannar kvar 5 dar extra ;) här hemma har vi bilproblem så det e väl lika bra det...suck. Min ska in på svindyr service imorrn plus att den låter så konstigt att man knappt vågar köra :crazy: O nu när vi skulle iväg med sambons bil så läcker den bromsvätska. Så det va bara till o städa ur garaget (som fungerar som snickeri verkstad nu under renoveringen) o fara iväg o köpa domkraft för o se vad som e fel på den. Ja det e väl tur att det händer nu o inte bf dagen iaf
 
September
6/9 Nenii - Flicka född 140828
14/9 Orion_X Alice född 140910
20/9 hvala - flicka född 140928
23/9 thoora - Annie föddes 141001
24/9 SweetSelene
26/9 FrDrake

Oktober
3/10 Nelle - Flicka född 140928
3/10 Amalia-Felix född 141013
5/10 whalan - tjej
10/10 Imnir - Iris född 141012
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring
30/10 Vannille
31/10 Emor - Flicka född 141026

November
1/11 Cocos
9/11 bakom - Kille född 141026
14/11 Derivata
17/11 Carand
25/11 TeamLundver


15 dagar kvar till BF nu :)
Hur går det för er andra?
Är det bara 15 dagar kvar nu? Helt otroligt vad fort tiden går. Känns som om det var igår du plussade i "Vill bli gravidtråden".
 
Åh, nu är det nära att vi blir fler bebisar i tråden!

Här har jag visst tappat i vikt, eller ja, allt är ju relativt, men jag står på -17 kg sen fl och därmed -4 kg sen inskrivningen. Jag har övervikt att ta av, så jag klagar inte. Men det verkar som om mjölken blir blyg på köpet, för det är rent rätt tomt i tuttarna... Jag vill ju gärna ner i vikt, men även amma ett tag till. Blir spännande att se hur detta blir. Med dottern gick jag bara ner direkt efter fl, sen stod jag still, och sen gick jag upp i vikt istället då jag ammade, det hoppas jag inte på att göra denna gången, men då hade jag å andra sidan gott om mjölk hela tiden. Alltid är det något.
 
Ok
Nu är det officiellt, det är inte superskönt att vara gravid
Nej, verkligen inte, ut nu! Eller i morgon kväll kanske passar bättre då min chef ska flyga upp föratt prata med mig i morgon...

Har min mamma och plastpappa här nu, skönt att veta att barnvakten är påplats. Dessutom får vi en massa ovärdelig hjälp, tvättstugan ekar tom, en korridor i källaren är målad, nytt golv och nya garderober och idag åkte väggen mellan matrummet och köket. Såååå lyxigt!
 
Här är vi med sjuka. Mer eller mindre förkylda allihop. Stackars lillkillen på 3,5år är värst och fick feber idag. Första gången på 1,5 år.. så han är utslagen stackarn. Han som skulle ta skolfoto imorgon:( Får se hur läget är imorgon om han kanske kan få ta gruppfotot iaf. Hoppas på bättring under natten. Lillan verkar dock piggare i näsan idag. Än så länge har hon inte blivit helt igenkorkad iaf. Jag är glad så länge hon är hyfsat ok.

Viktnedgång ja..... Jag ligger på 13kg plus..... Trots att jag äter bra och rör mig. Men men... Lyckades ju inte gå ner ett gram medans jag ammade sist heller.... Vansinnigt irriterande bara
 
September
6/9 Nenii - Flicka född 140828
14/9 Orion_X Alice född 140910
20/9 hvala - flicka född 140928
23/9 thoora - Annie föddes 141001
24/9 SweetSelene
26/9 FrDrake

Oktober
3/10 Nelle - Flicka född 140928
3/10 Amalia-Felix född 141013
5/10 whalan - tjej
10/10 Imnir - Iris född 141012
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring - Flicka född 141105
30/10 Vannille
31/10 Emor - Flicka född 141026

November
1/11 Cocos
9/11 bakom - Kille född 141026
14/11 Derivata
17/11 Carand
25/11 TeamLundver

Uppdaterar listan lite till, jag har ju faktiskt fått bebis nu med! ^^

Idag är bebis 4 dagar gammal och jag tycker att tiden har gått så fort! Jag har svårt att tänka mig att det är hela 4 dagar sedan hon föddes och det känns som att tiden springer iväg för mig, som om jag inte hinner med riktigt. Jag antar att det har med flytten och allt omkring det att göra, det har körts på de sista grejerna, man har försökt komma iordning i nya hemmet, stressat med städ (vi lejde bort det men det blev ändå en stressfaktor) och jag vet inte allt. Jag har nog inte haft tid att landa ordentligt helt enkelt, men nu kan jag äntligen släppa gamla lägenheten och bara pyssla i den nya. Jag ska försöka att inte stressa över att allt inte är klart än utan att njuta av min lilla tjej istället!

Storasyster är så duktig mot den lilla! Pussas, kramas och är jättesnäll. Visst märks lite avundsjuka också förstås, men det är inte så farligt ändå. Hon får vara med hela tiden, men ibland blir man ju begränsad av den lilla tjejen som ska äta/ snutta stup i kvarten. Vi tänkte försöka undvika napp på den här (hon fick prova en gång och spottade bara ut den) och då måste man ju snutta på mamma istället.. ;)

Annars flyter det på här tycker jag. Det är en snäll bebis som mest sover och äter (och bajsar). Gråter inte särskilt mycket, bara om hon inte får tutten i tid, sover bra och vaknar "bara" för att äta (eller snutta), vilket blir rätt ofta ändå.. Men det hoppas jag glesar ur sig om en tid.
 
Vi har en bebis med magknip ikväll. Hon är så himla ledsen :( Kvällarna med magknip har minskat rejält sedan vi slutade ge d-droppar (vi ska försöka hitta en sort som är snällare mot magen) men helt bra har det inte blivit. Jag har en misstanke om vad det beror på den här gången; utebliven rapning pga att vi satt i bilkö när hon blev akut hungrig så jag gav henne flaskan i babyskyddet...
 
@hvala Man kan väl köpa andra sorter d-droppar både på apoteket och hälsokost? Jag hoppas att ni hittar en sort som fungerar bra för er lilla bebis!

Alltså, den här bärsjalen är det bästa köpet jag gjort på länge!! Jag älskar den (och bebis också)!! :love::love::love:
 
@heartstring, jo det finns andra sorter men det är inte säkert att de är snällare mot magen.

Magknipet släppte strax efter midnatt och vid två kom vi i säng. Upp halv sju. Hon har lite magkänningar även idag, äter dåligt och kinkar. Men nu sover hon i sjalen (hybridsjalen @FengurLaugar ;)) efter att vi dansat en stund till rockmusik (försöker fasa ut koralmusiken).
 
@FengurLaugar Ja, bu har jag hunnit använda den några dagar och den är verkligen underbar! Endaste nackdelen skulle vara när bebis sover så gott i den och man går o plockar o har sig och så vips har man läckt mjölk (utan att märka något) så hela t-shirten är genomsur, bebis är blöt och tuttarna värker... :eek::p (Mina stackars bröst har precis börjat vänja in sog lite efter bebisens matbehov), men annars, förutom den lilla detaljen, så är den superduper!! :love:
 
@FengurLaugar (jag tänker hela tiden att du "heter" FengurLagur, fast jag vet att det är fel.. :o:D)
Nej, det har jag inte provat! Hon hamnar alltid så långt upp när jag knyter (har bara provat knytningen som kom med i beskrivningen) att jag bara kan böja ner huvudet och pussa på henne och då når hon inte ner till tuttarna ;)
 
@heartstring , när jag ammar i sjal, drar jag upp tutten genom urrigningen på linnet, då hamnar det i bra bebos höjd. Ett tips om man som jag har långa och flexibla tuttar ;) lillan har dock inte riktigt förstått sjalamning ön, hon blir jättesur över att sitta fast och äta. Och så är det lite extra bökigt eftersom att vi inte lyckats träna bort amningsnappen ännu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 943
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp