Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aj det låter inte skönt! Förstår jag det rätt om du har gjort ett kejsarsnitt och ändå har ont i underlivet? (Jag tillhör ju en annan tråd så jag har inte hängt med exakt på allt :o) Om du orkar berätta så skulle jag gärna vilja veta mer. Jag sitter och vobblar mellan vanlig förlossning och kejsarsnitt nämligen. Något jag tyckte var extremt jobbigt efter förra förlossningen (som var vaginal) var just smärtan och komplikationerna i underlivet. Men får man de även vid kejsarsnitt så verkar ju inte det som ett kul alternativ heller! :arghh: Gaaaah hur ska ungjäkeln komma ut egentligen!!!!

Mvh Miks
Jag tröstar dig med att jag är akutsnittad och var väldigt pigg efteråt. Klart att det gjorde ont i ärret men jag slutade med smärtlindring bara efter någon dag. Fick ett schema efter hur de skulle tas men det glömde jag för jag hade inte så ont. Gjorde ont att gå fort och ta springsteg men det är ju inte så konstigt, det är ju en bukoperation.
 
Jag tröstar dig med att jag är akutsnittad och var väldigt pigg efteråt. Klart att det gjorde ont i ärret men jag slutade med smärtlindring bara efter någon dag. Fick ett schema efter hur de skulle tas men det glömde jag för jag hade inte så ont. Gjorde ont att gå fort och ta springsteg men det är ju inte så konstigt, det är ju en bukoperation.
Ja det är ungefär så jag sett det framför mig. Men väldigt nyttigt att se att det finns andra komplikationer som jag verkligen inte tänkt på.

Oavsett om det blir snitt eller inte vill jag vara förberedd på det mesta. Oerhört värdefullt att buke finns och alla som orkar och vill berätta!

Mvh Miks
 
Tack för alla gratulationer!
@Carand Alma.. Alma.. Ja, kanske? Att det skulle vara såhär svårt med namn alltså!

Jag hoppas att allt ser bra ut med mitt blodvärde och att bebis går igenom "besiktningen" så att vi får åka hem sen!
Här snöar det för fullt förresten! Först bebis och sen snö, mys!! Fick jag en liten isprinsessa tro? ;)
 
Fy va jag längtar till min bäbis kommer när jag läser att så många fått här nu! Jag får snällt vänta 4 månader till.... Tur att december är en månad som går otroligt fort då det är jul och nyår och sånt mysigt :) Sen efter nyår jobbar jag bara 1 månad och en vecka innan jag går hem på tre veckors semester och då ska jag och dottern mysa!
 
Kl 15.57 igår så kom mitt knytte!!! en liten tös på 2850 gram och 48 cm. :love:
Nu försöker jag fatta hur denna lilla varelse fungerar och hon äter och jag gråter, varför vet jag inte :o hon är bara så fin, massa guldblont hår på hela huvudet och gör grimaser hela tiden :bump:

Stooort grattis @heartstring !!! tur du han före så jag slapp trängas i kön ;) grymt att det startade av sig självt :D
 
Ja det är ungefär så jag sett det framför mig. Men väldigt nyttigt att se att det finns andra komplikationer som jag verkligen inte tänkt på.

Oavsett om det blir snitt eller inte vill jag vara förberedd på det mesta. Oerhört värdefullt att buke finns och alla som orkar och vill berätta!

Mvh Miks
Absolut, ingen förlossning är riskfri idag. Dock har vi bra vård så det mesta verkar gå att laga.
 
Grattis alla som fått sina bebisar!

Namn är jättesvårt, jag trodde vi skulle få en liten tjej och hade planerat så jag hade tre namn: Ilse :love: , Flora och Astrid (så vi skulle ha olika att välja på). Men sitter nu med en "Henry :D"
 
Absolut, ingen förlossning är riskfri idag. Dock har vi bra vård så det mesta verkar gå att laga.
Det tycker jag ändå att jag är väl medveten om. Det finns definitivt för och nackdelar med båda sätten att få ut en bebis på. Och jag är oerhört tacksam över att bo i Sverige där all den här bra vården finns och att det dessutom finns möjlighet att påverka hur bebisen ska komma ut.

Mvh Miks
 
@Cocos, men vilken liten skrutt! Trodde du att hon skulle va så liten? Kan man beställa en sån månntro? :angel: Vad har ni funderat på för namn?
 
Roligt och lite lustigt med alla septembertjejer. Ännu bättre att de flesta börjar på A.:p Slumpen är allt bra rolig.

Nu har jag roat mig med att baka franska kolabakelser. Alice vill inte sova själv så hon har hängt i selen och sovit. Något ska man roa sig med för att hålla sig vaken och på gott humör;)
 
@Carand ja fet är hon då inte ;) har följt sf kurvn mitt på normallinjen så antog att hon inte skulle va nån bauta bebis men lite större än såhär hade jag väntat mig ;)
 
Grattis alla som fått sina bebisar!

Namn är jättesvårt, jag trodde vi skulle få en liten tjej och hade planerat så jag hade tre namn: Ilse :love: , Flora och Astrid (så vi skulle ha olika att välja på). Men sitter nu med en "Henry :D"
Men! Henry var vårt killnamn!! :D När huvudet var ute så klappade jag på det, grät av lycka och sa "Jag tror att det är en Henry!! :love:"
...och så kom det en tjej, fast inte en Majken som vi tänkt :p

Henry är iallafall jättefint!! :love:
 
@Cocos Du gråter av lycka, förstås!! :love: Och säkert lite skräckblandad förtjusning över denna lilla varelse och hur den fungerar.. Allt går ju inte bara som på räls och jag vet hur hopplöst det kändes med första dottern när hon inte ville sluta gråta ibland och allt vad det var, men det verkar bli människa av henne också, trots allt ;):D
 
Som en liten tröst angående gråt-bebisar.
En av mina absolut bästa kompisars första barn grät iprincip all sin vakna tid det första året. De har bara ett fåtal bilder och filmer på knyttet från den tiden pga all gråt. Dessutom så var det en sån som aldrig sov utan vaknade var 20:e minut...föräldrarna trodde att den här blir aldrig människa. Det vände vid ettårsdagen och har sedan dess varit en mycket harmonisk person
 
Känner mig som vargen i rödluvan...som om flera stenbumlingar ligger och vrider sig åt olika håll. Tror att bebis kompenserar lite för sin lugna period förra helgen och en bit in i denna veckan...

Börjar känna att det är nog nu, kan gärna vakna i morgon nyduschad fräsch med en bebis brevid mig...
 
Känner mig som vargen i rödluvan...som om flera stenbumlingar ligger och vrider sig åt olika håll. Tror att bebis kompenserar lite för sin lugna period förra helgen och en bit in i denna veckan...

Börjar känna att det är nog nu, kan gärna vakna i morgon nyduschad fräsch med en bebis brevid mig...
Här har vi tydligen discodans i magen..
 
Här har hela familjen åkt på en förkylning :banghead::meh:
Det är tur att det finns snorsug och att våran soffa är skön att sitta och sova i...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 943
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp