Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Emor Dessvärre sitter mina tuttar ganska så fast :angel::D Hehe, nejdå, men så flexibla är de inte, speciellt inte nu, de har inte riktigt kommit från det där att vara stenhårda och "stå rakt ut av sig själva"-fasen som kommer när mjölken rinner till.
jag hoppas att utfasningen av amningsnappen går bra - själv är jag så glad att bebis kan få grepp ändå den här gången! Med förra så gick det inte alls utan såhär i början.

Vad fel det känns att bara säga "bebis" hela tiden, men det rätta namnet har inte dykt upp än..! Så svårt det ska vara att hitta rätt!! :eek:
 
@FengurLaugar (jag tänker hela tiden att du "heter" FengurLagur, fast jag vet att det är fel.. :o:D)
Nej, det har jag inte provat! Hon hamnar alltid så långt upp när jag knyter (har bara provat knytningen som kom med i beskrivningen) att jag bara kan böja ner huvudet och pussa på henne och då når hon inte ner till tuttarna ;)

Du är inte ensam om att tro fel om namnet! Varje gång jag och min gamla häst skulle in på tävlingsbanan ropade speakern Fengur Laugur. Det var väldigt svårt att läsa A istället för U tydligen ;)

Ja @Emor det där med amningsnapp tror jag att jag också kommer ha problem med även denna gång. Vi använde den alla 6 månader dottern ammade sist för jag var alldeles för bekväm för att börja träna bort den. Gjorde ju svinont utan :devil:;)
 
@FengurLaugar här är problemet mer att mina vårtor inte står ut typ alls. Äldre dottern lärde sig att greppa platt bröstvårta men denna verkar lite kinkigare. Någon gång går det. Just nu är det extra svårt dessutom eftersom att tuttarna är typ tomma, då går vårtorna nästan innåt, inte helt lätt för henne då. Vi ser vad som händer, om hon lyckas öka produktionen, hoppas :)
äldre dottern helammade i 7 månader, och delammade i 1,5 år så jag år liksom inte inställd på att inte amma denna gången, även om jag tror att hon lär gå på delvis ersättning ett tag med tanke på att jag pluggar och just nu kan jag inte direkt pumpa ut någonting som är värt att spara.

Och ditt nick läser jag som fengurlengur :o
 
@FengurLaugar här är problemet mer att mina vårtor inte står ut typ alls. Äldre dottern lärde sig att greppa platt bröstvårta men denna verkar lite kinkigare. Någon gång går det. Just nu är det extra svårt dessutom eftersom att tuttarna är typ tomma, då går vårtorna nästan innåt, inte helt lätt för henne då. Vi ser vad som händer, om hon lyckas öka produktionen, hoppas :)
äldre dottern helammade i 7 månader, och delammade i 1,5 år så jag år liksom inte inställd på att inte amma denna gången, även om jag tror att hon lär gå på delvis ersättning ett tag med tanke på att jag pluggar och just nu kan jag inte direkt pumpa ut någonting som är värt att spara.

Och ditt nick läser jag som fengurlengur :o

Fler som läser konstigt alltså ;)

Ja jag har väldigt små bröstvårtor och med sprängfyllda bröst så fick inte dottern tag ordentligt så vi fick tips om amningsnapp på 48 timmarskontrollen och sen blev både jag och hon bekväma med den så den fick hänga med hela amningsperioden :D
 
Jag har använt sjalen sedan i fredags tror jag (bebis var 2 dagar gammal då alltså).
Hur går det med din lilla? :love:
Här går vi i väntans tider. Har allmänt ont i magen. Dels väldigt långt ner och dels precis under brösten.

Vi har bestämt oss för sele (manduca) men kommer inte inhandla den förrän i december
 
Här går vi i väntans tider. Har allmänt ont i magen. Dels väldigt långt ner och dels precis under brösten.

Vi har bestämt oss för sele (manduca) men kommer inte inhandla den förrän i december

Jag hade en manduca till dottern, tyckte väldigt mycket om den! Kanon att ryggen går att förlänga, så att den passar länge, och går att korsa axelbanden på. Jag köpte min på tyska ebay, där finns dom billigt, ett litet tips.

Hoppas din bebis vill titta ut snart! :)
 
Tänkte köpa en begagnad. Har lite koll på blocket men har aldrig handlat begagnat på avstånd förut. De allra flesta verkar finnas i Stockholm
 
Funderar också på någon form av enkel sjal, tricoslen eller vad den heter? Har en Ergo som jag älskade till sonen, men tycker att den är lite väl varm med spädbarnsinlägget och räknar med att få bära mycket nu när jag även har storebror att ta hand om.
 
Okej, nu får ni hjälpa mig lite här. E rätt sugen på en bärsjal men jag blir inget klokare av att läsa all info som finns verkar det som! Ska man ha en trikåsjal när de är nyfödda o sen byta till en ergo hybrid tex? O spädbarnsinlägg @Derivata? Nu blir jag ännu mer förvirrad :confused: Hjälp??
 
Okej, nu får ni hjälpa mig lite här. E rätt sugen på en bärsjal men jag blir inget klokare av att läsa all info som finns verkar det som! Ska man ha en trikåsjal när de är nyfödda o sen byta till en ergo hybrid tex? O spädbarnsinlägg @Derivata? Nu blir jag ännu mer förvirrad :confused: Hjälp??
Kolla i tråden "vi som bär i sele och sjal" :)

Kort: Trikå är lättare att knyt, framförallt för nybörjare.
Vävd är mer stabil och bättre därmed när de blir äldre. (trikå blir svajig)
Spädbarnsinlägg används i selar.
 
Någon här som handlat via blocket på avstånd? Hur har det funkat med betalning osv? Var varan som ni hade tänkt er? Tips mottages tacksamt :)

Det verkar inte säljas så många Manduca selar i Skåne så om jag ska ha en begagnad verkar jag bli så illa tvungen att köpa den på distans sas. Lite orolig över det :nailbiting:
 
Någon här som handlat via blocket på avstånd? Hur har det funkat med betalning osv? Var varan som ni hade tänkt er? Tips mottages tacksamt :)

Det verkar inte säljas så många Manduca selar i Skåne så om jag ska ha en begagnad verkar jag bli så illa tvungen att köpa den på distans sas. Lite orolig över det :nailbiting:
Det är väl som med alla distansköp, tradera, ebay ect. Oftast får man det man vill ha, men det finns ju såklart undantag :)
 
Någon här som handlat via blocket på avstånd? Hur har det funkat med betalning osv? Var varan som ni hade tänkt er? Tips mottages tacksamt :)

Det verkar inte säljas så många Manduca selar i Skåne så om jag ska ha en begagnad verkar jag bli så illa tvungen att köpa den på distans sas. Lite orolig över det :nailbiting:
Jag har en manduca som jag inte orkat lägga ut på blocket. Kanske det känns säkrare? Använd några få gånger. Kartongen kvar. Svart med lite vitt på har jag för mig.

Jag och manducan tillsammans med sonen blev aldrig vänner och vårt förhållande blev förstört.

Mvh Miks
 
Jag har en manduca som jag inte orkat lägga ut på blocket. Kanske det känns säkrare? Använd några få gånger. Kartongen kvar. Svart med lite vitt på har jag för mig.

Jag och manducan tillsammans med sonen blev aldrig vänner och vårt förhållande blev förstört.

Mvh Miks
Om inte @TeamLundVer vill ha den är jag intresserad :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 943
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp