Höstföräldrar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag med!

Hyrbidsjalen är en trikåsjal som är lite stadigare än tex. tricot slen och kan därför användas lite längre tid.
 
September
6/9 Nenii - Flicka född 140828
14/9 Orion_X Alice född 140910
20/9 hvala - flicka född 140928
23/9 thoora - Annie föddes 141001
24/9 SweetSelene
26/9 FrDrake - Pojke född 141007

Oktober
3/10 Nelle - Flicka född 140928
3/10 Amalia-Felix född 141013
5/10 whalan - tjej
10/10 Imnir - Iris född 141012
10/10 Anna_Lillen
21/10 heartstring - Flicka född 141105
30/10 Vannille
31/10 Emor - Flicka född 141026

November
1/11 Cocos
9/11 bakom - Kille född 141026
14/11 Derivata
17/11 Carand
25/11 TeamLundver

Uppdaterar listan med min bebis också, får se om jag lyckas bli mer aktiv i tråden framöver. Min son föddes i alla fall för 5 veckor sedan, 11 dagar efter BF. Han var då 53 cm lång och vägde knappt 3800 kg. Nu är han 56,5 cm och väger nästan 5 kg, så han följer sina kurvor bra. Dagarna (och nätterna) spenderas antingen klistrad vid mitt bröst eller i bärsjalen (har en Tricot slen som jag tycker är toppen), för att sova på egen hand går absolut inte. Han har precis börjat med lite svarsleenden :love:
 
Herreminje vilken natt jag har haft :eek:

Pyret levde rövare mellan 1 och 5 i morse. Inte någon liten knuff eller spark utan fullt kaos i magen :o

Vederbörande började igen för en timme sedan.. Vad pysslar hen med? Ommöblering?? :confused:

Annars har min mage börjat låta konstigt. Typ som små squirrkljud hela morgonen. Trodde först det var hunden men nope :angel:
 
Här är lillan förkyld, Snorfrida jobbar hårt!
Usch vad drygt, stackars liten! :(

Idag har jag och H vågat oss ut på vår första lite längre utflykt på egen hand. Vi var och träffade en kompis. Tunnelbana 40 min dit, en timme fika, tunnelbana 40 min hem. H sov i sjalen fram till halvvägs genom fikat då hon blev hungrig, gnällde lite, svepte en flaska, rapades och sattes tillbaka i sjalen där hon genast somnade. Och sen sov hon halva resan hem och satt och tittade ut genom fönstret andra halvan. Mammas gobit :love:
 
Jag trodde att besattheten vad det gäller att leta tecken endast gällde när man försöker bli gravid. Den verkar dock återkomma när det närmar sig BF också..
Eller hur, fast här är jag övertygad om att alla eventudlla tecken bara ärbluff, jag känner på mig attjag kommer att gå över rejält. Bara känns så. Därför har jag planerat att göra en riktigt rolig grej i morgon, hoppas att det.kan verka utlockande
 
Jag tror jag börjar samla på mig vatten i vaderna..inte skoj. Måste tvätta mina stödstrumpor imorrn så jag kan bli lite flitigare på att använda dom ;) Imorgon blir det även till att göra en ny dörrkrans o gå på julmarknad! Får tv rummet tapetserat imorgon också, spännande! Hur många dagar kvar till bf nu alla vi som fortfarande väntar?? Jag har 5 dar kvar :) :banana:
 
Jag tror jag börjar samla på mig vatten i vaderna..inte skoj. Måste tvätta mina stödstrumpor imorrn så jag kan bli lite flitigare på att använda dom ;) Imorgon blir det även till att göra en ny dörrkrans o gå på julmarknad! Får tv rummet tapetserat imorgon också, spännande! Hur många dagar kvar till bf nu alla vi som fortfarande väntar?? Jag har 5 dar kvar :) :banana:

BF i morgon, men jag tror att vi flyttades fram lite för långt vid rul. Jag tror 20 nov ärmer realistiskt såvida det inte gäller en jungfrufödsel....
N
 
Det skulle inte förvåna mig om pyret kommer de närmsta dagarna bara för att jag inte riktigt vill det just nu. Är inne på dag 3 med huvudvärk, superförkyld med ont i halsen och tjockt slem som gör att jag vaknar av att jag inte får luft. Plus att vår altandörr blir en vecka försenad och alltså inte kommer förrän på måndag..
 
Usch vad drygt, stackars liten! :(

Idag har jag och H vågat oss ut på vår första lite längre utflykt på egen hand. Vi var och träffade en kompis. Tunnelbana 40 min dit, en timme fika, tunnelbana 40 min hem. H sov i sjalen fram till halvvägs genom fikat då hon blev hungrig, gnällde lite, svepte en flaska, rapades och sattes tillbaka i sjalen där hon genast somnade. Och sen sov hon halva resan hem och satt och tittade ut genom fönstret andra halvan. Mammas gobit :love:

Jo, idag har hon mest sovit hela dagen :(

Heja er!
 
Här är med förkylt. Lillan hade 38,4 i feber igår så vi hade kontakt med barnakuten, men slapp åka in. Snorigt och hostigt. Sov hela dagen igår och på natten så sov hon på sambon som fick sitta i soffan med henne. Återstår att se hur natten blir. Storebror lämnade nyss för att tillbringa helgen hos farmor och farfar, så nu går det koncentrera sig på ett förkylt barn iaf
 
Vår lilla H, 6 veckor, har kommit in i en ny fas då hon är väldigt vaken och glad och "pratar" (munnen, armar och ben går hejvilt) med alla hon träffar. Det är roligt men också rätt tufft för hon har varken tid att äta eller sova tycker hon. Jag söver henne i sjalen så hon får rätt bra sömn ändå dagtid men om nätterna har jag inte samma tålamod och då blir vi båda frustrerade och arga :(
 
Vår lilla H, 6 veckor, har kommit in i en ny fas då hon är väldigt vaken och glad och "pratar" (munnen, armar och ben går hejvilt) med alla hon träffar. Det är roligt men också rätt tufft för hon har varken tid att äta eller sova tycker hon. Jag söver henne i sjalen så hon får rätt bra sömn ändå dagtid men om nätterna har jag inte samma tålamod och då blir vi båda frustrerade och arga :(

Kan din sambo ta henne någon natt så du får sova ut ordentligt? Visst delade ni på nätterna, tänkte om du märkt att det funkar bättre för dig att ha tålamodet om du fått sova någon timme först, eller om du hellre tar första passet och lägger dig sen?

Här har jag tålamod kvällstid mot natt, så äldre dottern som behövde vaggas till sömns gick jag med henne och sen tog maken över och sov med henne på magen, för det fixade inte jag.

Och så hoppas jag det går över snart, det är jobbigt när man blir så frustrerad, för min del var det nästan sådär att jag tillslut vart lite irriterad när kvällen närmade sig bara för att jag visste vad som väntade.
 
@Emor, ja vi brukar hjälpas åt men nu har han varit borta två dagar så jag har fått ta de två senaste dygnen nästan helt själv (med lite hjälp av svärmor dagtid) och kommer förmodligen få ta även kommande natt. Efter det har jag blivit lovad att få sova en hel natt.

Det skulle räcka om jag fick sova 2-3 timmar ostört under kvällen för att jag skulle ha en helt annan ork under natten. Men precis som du skriver så känns det jobbigt redan under kvällen för att jag vet att natten mest troligt kommer bli knölig. Och jag får så himla dåligt samvete för att jag tappar tålamodet under natten. H kan ju inte rå för det. Och hon är glad mest hela tiden, hur kan jag bli sur på det? :(
 
Svärmor är för övrigt iväg och köper nappflaskenappar med större hål, för att se om det kan få H att äta bättre.
 
9 dagar kvar nu :bump: Var hos BM igår och då kom vi överens om att ses nästa fredag också men sen tyckte båda att det räckte :D Har sådana problem med fogarna nu att jag i stort sett är sängliggande. :( Byter lite mot halvliggande i soffan (divan) och att duscha eller bada..

Vi var förresten hos Auroran igår också för sista samtalet innan förlossningen och det kändes jättebra. Fick sitta med CTG medan vi hade vårt snack så att kontrollmänniskan jag fick se hur allt såg ut osv. Blev även tillsagd att vi närsomhelst kunde ringa in till dem och få kolla CTG igen om vi ville. Alltså inte för att vi blir oroliga och tror att ngt är fel utan just för mitt kontrollbehov :) Nu har jag ju klarat mig på att vanliga BM lyssnar en gång i veckan men det är trevligt att vi är välkomna om jag känner ett behov av det.

Blev en vända till sjukgymnasten också så nu är foglossningen något sånär uthärdlig iaf. Igår kändes det som om vänsterbenet skulle slitas av :cry: Gjorde apont att få akupunkturen på vänster sida också och jag fick knappt benet med mig när jag gick. KUL :down:

Sitter (ligger) och letar runt efter plastbyttor som man kan hänga på kanten av skötbordet. Någon som vet var sådana säljs?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande vårföräldrar! Nu är det dags att starta denna tråden! Här kan ni som väntar bebis/bebisar våren 2015 samlas och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
123 943
Senast: Lamborghini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp