Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, imponerande måste jag säga! Trodde helt ärligt att raketstarten de hade i början på säsongen var lite mer av en tillfällighet och skulle dala senare, men icke!…. men ändå: Rögle är TREA efter 52 omgångar av S-H-fucking-L. Kvalificerade för CHL. Och TREA i landets högsta serie, med andraplatsen bara något förargligt litet mål bort.
Hur mycket party slutspelet än kunnat bli, så låt mig njuta en stund av detta - så oerhört vackra - konstaterande med ett glas gott vin och i en folksamling avsevärt mindre än 500 personer. Rögle, vi ger oss aldrig. Skål för det!
…. men ändå: Rögle är TREA efter 52 omgångar av S-H-fucking-L. Kvalificerade för CHL. Och TREA i landets högsta serie, med andraplatsen bara något förargligt litet mål bort.
Hur mycket party slutspelet än kunnat bli, så låt mig njuta en stund av detta - så oerhört vackra - konstaterande med ett glas gott vin och i en folksamling avsevärt mindre än 500 personer. Rögle, vi ger oss aldrig. Skål för det!
Det är så tråkigt Samma situation för oss Modoiter, Modo och Björklöven får spela för tomma läktare. Alla matcher var slutsålda..I kväll blir det derby för tomma läktare, och en fullsatt folkfest byts mot en ödslig tystnad. Mög.
För egen del hoppas jag att dom ställer in resten. Tråkigt för att jag tror att vi, trots en historia av sämst när det gäller, faktiskt hade haft en reell chans att vinna. Men att spela slutspel i tomma arenor, och sen inte kunna fira ett guld på stan efteråt? Nä. För att inte tala om vilken kris i klubbkassorna det lär bli med slutspelsutgifter men inga inkomster.
Men för damerna rullar det på, final nr 2 sänds på svtplay ikväll! Tveksam till att vi fixar att vända det här, även om vi faktiskt har ett helt lag nu. Tror det är viktigt för damhockeyn att fler steppar upp och börjar vinna, och det är HV väl unt efter den här säsongen. Även om jag så klart inte skulle bli ledsen över ett guld till
Så kan det vara. Men, utan att på något sätt vara expert, ser jag det som rätt otroligt att smitto/samhällsläget ska bli sådant att man börjar tillåta evenemang med större publik inom mindre än två veckor. Men har jag fel blir jag glad, av flera anledningar!Tanken med beslutet igår är att det ska kunna vara publik på slutspelsmatcherna. Men det blir en nagelbitare kalendertidsmässigt.
För övrigt hoppas jag på en fin Jönköpingsfredag idag med många hemmamål. SVT2 / SVT24 ikväll. Synd att det är utan publik, med tanke på att intresset för damhockeyn är i stigande.
Fy fanken vad det känns bistert- äntligen efter mer än 20-års kräftgång hade Löven något stort på gång Spelarna som presterat fantastiskt under säsongen kommer att vara högvilt för SHL och utländska ligor. Fanken det var ju nu det skulle ske, äntligenSåg att allsvenska slutspelet är satt på paus tillsvidare. Hockeymässigt känns det ju jäkligt för löven och modo om ligorna står oförändrade till nästa år (obs, ja människoliv, samhällsnivå osv är självfallet viktigare).
Kan bara tänka mig det. En annan såg ju lite fram emot saik och löven i samma serie igen. Upp till bevis liksom Och jag hade gärna sett att Modo fick en chans att gå upp igen också, bara för att det är en klassisk klubb.Fy fanken vad det känns bistert- äntligen efter mer än 20-års kräftgång hade Löven något stort på gång Spelarna som presterat fantastiskt under säsongen kommer att vara högvilt för SHL och utländska ligor. Fanken det var ju nu det skulle ske, äntligen
(ja hälsa och liv är viktigast)
Kan bara tänka mig det. En annan såg ju lite fram emot saik och löven i samma serie igen. Upp till bevis liksom
Habs vann stabilt efter förlängning. Bra inledning.
Ja ok, så länge de tvålar till de där vinglösa jäkla fåglarna så må det vara hänt att jag hejar hur mycket det än svider. Sedan är det många Habs fans som inte vill vinna eftersom det gör att chanserna på Lafrenière går ner mot noll. En franskkanadensare quebecois som kommer gå som etta i draften (mina Wings blev såååå bortfuskade ) är alla Habs våta dröm. Och de vet att även om de slår Pens kommer de inte gå så mycket längre, särskilt med tanke på att de isof kommer behöver besegra både Caps och Lightning.