Hobbyverksamhet

S

sirisstall

Nu vänder jag mig till er här på buke som har erfarenhet av att ha hobbyverksamhet.
Vad ser ni för för- nackdelar, hade ni hellre velat ha en större verksamhet så ni kunde ha det i företagsform? eller har ni kanske försökt hålla verksamhet liten just för att ha det på hobby nivå. Vad har ni för erfarenhet av SKV?
Vi står just nu med 8 tomma boxar och jag är i valet och kvalet hur vi skall göra med dessa, vi har bara 2 egna hästar och jag vill gärna fylla på i stallet men att starta företag känns stort, dessutom måste jag ju då betala hyra för mina egna hästar.. Vi har inget behov av att tjäna pengar på dessa 8 boxar utan tanken är väl att driva det mer kollektivt, jag vill helt enkelt ha sällskap i stallet. Jag vet att det finns att läsa på SKV s hemsida men nu vill jag höra om er erfarenheter, fallgropar, tips och råd!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 058
Senast: Squie
·
Lantbruksdjur Ska köpa nya får efter en tid utan. Har en jordbruksfastighet med inriktningen "Skogsförvaltning" och har blivit avrådd av den revisor...
Svar
5
· Visningar
1 719
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·
Äldre Planerar att hyra ut min lägenhet i andra hand under en längre tid. Två funderingar: Man får tjäna upp till 40 000 kr/år utan att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?