hö ute, när det regnar?

B

Bella_

Hur gör ni på morgonen när det regnar, och dom ska få morgon hö ?
nu tänker jag på er som måste iväg och jobba och inte kan vänta på att dom ska äta upp inne, innan dom går ut..
lägger ni ut höet fast det regnar?

Sv: hö ute, när det regnar?

Japp det gör vi. Varför inte? Är ju ingen fara med regn.

Dom äter alltid ute, om det inte är vårflod eller storm då äter dom i vindskyddet. Jag brukar försöka låta dom slippa jaga maten.. ;)

Mina hästar får alltid hö ute.

Mina hästar äter också alltid ute.
Bara kvällsmat äter de inne.
På helgen kan de få frukost inne ifall jag ska ut och rida direkt efter frukosten.
//Jezz

av vilken anledning skulle dom inte kunna äta hö ute om det regnar!!?? finns ju folk som VATTNAR höet inne..:D

Mina äter alltid höet ute förutom om det blåser så pass mycket att höet far i väg. Då får de maten inne i stället. Inte lätt för hästarna att jaga ifatt höet utanför hagen.;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 783
Senast: tara
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Shixle
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
528
Senast: movi
·
Hästmänniskan Jag har problem med lederna och har svårt med skottkärra eftesom man lyfter tyngden i handtagen till ganska stor del när man kör främst...
Svar
12
· Visningar
1 016
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg