P

Pretty_Fly

Alla katter som inte är registrerade och har en ägare borde skjutas tycker jag. Nu blir jag väl halshuggen men de ställer ju bara till med problem! Häromdagen hade en katt gått in i min lägenhet och skitit och pissat! Hur kul är det?
Någon som delar min åsikt? (Känner på mig att jag är ganska ensam om detta)

Sv: hmm.

Den kan ju vara chippad, å då syns inte markeringe, (ett bra skäl till tatuering!)
Och ja, jag håller med om att "halvvildkattskolonier" i tex bostadsområden bör skjutas av.
Vi hade en sådan där jag bor, och jag fångade en av ungarna som jag kunde få tag i. Staackaren var mager som en skrika och full med mask (har ett gott hem idag)
och tryckte på bostadsbolaget rejält om att skjuta av dem, och de verkade faktiskt minska i mängd.
En av djurskydsföreningar jag var i kontakt med tyckte jag skulle fånga in så månag vuxna jag kudne och kastrera dem - och släppa ut dem igen.....
Det verkar inte riktigt vettigt.

Har faktiskt haft katt som var utekatt, på landet - långt ifrån stora bilvägar och griniga grannar. Givetvis försäkrad, idmärkt,kasterad och vacinerad.
Men här i bostadsområdet begriper jag inte hur folk kan ha dem lösa utan uppsikt. Stor väg utanför, sandlådor,katthatande grannar osv

jo men det är lättare att få tag på ägaren och läsa lusen av den!
Jag har valt att inte ha katt, då vill jag slippa se de i min lägenhet! Dessutom är jag allergisk

För övrigt antar jag att det vore humanast mot de hemlösa katterna att avliva dem, än låta dem leva ett liv i misär. Speciellt med tanke på att katthemmen redan är fulla som de är.

Men mest önskar jag förstås att alla kattägare tog sitt ansvar från början, och t.ex. såg till att kastrera sina 'älsklingar' så vi slapp alla oönskade ungar/katter.

Jag tycker att "vildkattskolonier" och liknande bör skjutas av, det är inte bäst att rädda allt i tid och otid, katten lider inte av att avlivas humant.
Dock kommer dessa kolonier alltid att återkomma så länge inte lagarna gällande utekatter skärps och det blir konsekvenser av att de bryts.

Nej, jag delar inte din åsikt. Jag tycker dock att folk ska vara lite mer nogräknade med vart de släpper ut sina katter. De som har valt att inte ha katt ska inte behöva ha katter springandes i trädgården (inte vi som valt det heller, jag vill inte ha andras katter springandes hemma hos mig).

Nej, strikt förbud mot utekatter i tätort är något jag hoppas på i framtiden.

Om man bryr sig om sin kisse ID-märker man den, annars är det lätt hänt att den tas som en ägarlös katt och avlivas.
Tänk om alla ändå kunde kastrera och ID-märka sina utekatter, då slapp dem allt lidande! :(
Men jag tycker nog att helvilda katter bör skjutas av. Helst skulle jag vilja transportera alla till en skyddad gård någonstans och kastrera dem men det är ju inte möjligt. :(

jag började jobba typ 5 på morgonen, gick ut ur min lägenhet, tände inte i trappen=såg inte att den smet in! sen när jag kom hem vid tio möttes jag av en katt i dörren (fick typ hjärtinfarkt) och en stank som inte var utav denna värld!

Nej, jag delar inte din åsikt. Jag tycker dock att folk ska vara lite mer nogräknade med vart de släpper ut sina katter. De som har valt att inte ha katt ska inte behöva ha katter springandes i trädgården (inte vi som valt det heller, jag vill inte ha andras katter springandes hemma hos mig).

Nej, strikt förbud mot utekatter i tätort är något jag hoppas på i framtiden.

det va bra sagt:bow: mammas innekatt blir tokig av alla lösa katter, och sen när han väl kommer lös (vi har honom i sele på baksidan) så tycker jag synd om alla lösspringande katter:rofl:

Om man bryr sig om sin kisse ID-märker man den, annars är det lätt hänt att den tas som en ägarlös katt och avlivas.
Tänk om alla ändå kunde kastrera och ID-märka sina utekatter, då slapp dem allt lidande! :(

Eftersom jag har insikt i jägarnas åsikter om förvildade katter så anser de att alla de ser stryka omkring ofta ska väck, de bryr sig inte om ifall de är märkta eller har halsband i alla fall.

Jag har själv 2 utekatter, men vi har inga grannar och ingen störs av våra katter, därför kan vi ha dem. Utekatter har dock ingenting att göra i tätorter.

//E

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: gammalek
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama