Hjärtljud - när?

Sv: Hjärtljud - när?

Nikki hade mellan 139 och 144 slag varje gång vi lyssnade.
Lyssnade första gången i vecka 20 någon gång tror jag.

Vi fick lyssna på hjärtljuden första gången på det första besöket efter ultraljudet.
Min grabb låg på 140 alla gånger utom två, en gång mindre när han sov och en gång mer när han sparkade som sjutton. :D

Nä, jag känner ju inget konstigt alls och har inget annat att gå på i mina gissningslekar! :D

Nej inte jag heller, har mått oförskämt lika som när jag var ogravid =P Bortsett från karatesparkarna innifrån då ;) Lite foglossning till o från bara men det är så lite så det räknas inte!

Men har ändå haft en stark kännsla fram tills nu att det ska vara en tjej men nu är jag inte lika säker längre =P Fått 50/50 på alla tester man kan göra på internet osv. så det är ohyggligt spännande =D

Det känns precis som du säger, oförskämt bra. Man får nästan skämmas för jag känner mig precis som vanligt! Magen känner jag inte av alls förutom när jag vänder mig i sängen och ställer mig upp för snabbt. Inte trött, inte nåt. Går och lägger mig 23.30 som vanligt, innan dess går det bara inte att slita sig o gå isäng. Åsså upp 7. Jag väntar på när detta välmående ska straffa sig, jag får väl foglossningen från helvetet snart...

Egentligen blev det inte jobbigt förrän de sista 8 veckorna, eller snarare de sista tre. Då visste man att ungen kunde komma, men man blev bara större och större och trodde man skulle spricka när som helst! Dessutom gjorde det ont utav h---vete i ryggen särskillt som jag fick diskbråck.

Jag tror uppriktigt sagt att de flesta faktiskt mår bra under graviditet !

Det är bara de som mår dåligt som hörs mest.

Så kan det ju förstås vara, sant.

Men nånstans saknar jag att det inte är mer annorlunda, typ jättesugen på bara gröna äpplen. Sen kan man skratta åt hur jag och sambon fick jaga dessa när vi insåg att det var slut hemma och kvarterskiosken inte hade. Ni vet hur jag menar. ;)

Jag har frågat mamma och hon minns inte ett enda "symtom" med sina två graviditeter, iaf mådde inte illa och inga onda foglossningar. Sen har hon säkert glömt en del smågrejer.

Undra om man kan vara så fräck att man ringer Huddinge imorgon och kollar möjligheten att få 3D - kostar det alltid extra eller kan man få "om den är ledig" el.l. tror ni?

Ja =) Jag känner av magen då min sitter så lågt o e stenhård = uppenbara rörelsehinder i vissa riktningar ;) Även om den inte är stor så känns det som magen blir mosad o gtra tvärstopp om jag lutar mig framåt el resermig upp ur sängen o liknande :D

Har börjat få lite sammandragnigar nu för några dagar sen, en helt klart udda kännsla o magen ser ju sååå rolig ut haha! O foglossning i svanskotan =P Men jag mår fortfarande toppen :D

Det e inte säkert du kan ju gå helt oproblematiskt genom hela graviditeten =)!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 072
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 165
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 183
Senast: Plussat
·
Träning Lång, invecklad tråd. Har haft lösdrift nu i 3 år och har alltid haft väldigt bra flock trots att hästar har kommit och gått. Hagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 277
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar