Hjälpte ponnyn henne?

K

klara77

Min mamma (som inte alls är hästvan) var tvungen att ge våra tre hästar lunchhö p.g.a. olika omständigheter för någon vecka sedan (händer mycket sällan). Hon är lite rädd för stona (har två ston och en valack) eftersom de lägger öronen bakåt och går efter henne när hon lägger ut höet i hagen. Den minsta ponnyn brukar även rusa mot henne. Men nu sist när hon skulle ge hästarna hö kände hon sig helt lugn. Våran valack gick mellan mamma och stona när höet lades ut. Stona fick inte komma i närheten av henne, då jagade valacken undan dem. Han som ALLTID ska ha mat FÖRST väntade med maten tills mamma kommit ut ur hagen. Han brydde sig inte alls om höet som han alltid brukar göra, så det är klart att hon blev fundersam när hangjorde så. Kan valacken ha hjälpt henne? Varför gjorde han annars så? Han som är ett rikigt matvrak...
 
Sv: Hjälpte ponnyn henne?

Ja helt spontant tycker jag det låter lite som det..han höll stona ifrån henne...:D
 
Sv: Hjälpte ponnyn henne?

Jag tror han hjälpte henne!
Om inte hon gett mat hade han inte fått nån lunch:smirk:
 
Sv: Hjälpte ponnyn henne?

Lunch hade hästarna fått i vilket fall som helst, har ju en granne med hästar som gärna hjälper till om det krisar, vi hjälps alltid åt om det skulle vara några problem.
 
Sv: Hjälpte ponnyn henne?

Jag tror också att han hjälpte henne på sitt sätt! :D
Har varit med om en liknande situation...

Jag var höggravid o skulle gå in i hagen o gömma lite godis åt min häst. (Den andra hästen fattade aldrig vad jag gjorde...) När jag stod där o höll på så kom den andra nordisen o krävde att få godiset! När jag vägrade o försökte "vifta" bort honom så anföll han. :crazy:
Stegrade o slog mot mig, när jag tog ett steg bakåt, så snubblade jag på en stock o föll baklänges!!! :smirk:
:cry: Nu dör jag hann jag att tänka, när han vände rumpan till o sparkade. Då kom min häst " flygandes", och ställde sig över mig!!! :love: :love: Medans jag kravlade mig upp o ut ur hagen så höll han den andra hästen borta!!! Sen jagade han honom en stund, vilket i sig är rätt intressant!! :banana: Hade jag haft ett laddat gevär så hade den hästen inte funnits mer kan jag säga med gott samvete!!
 
Sv: Hjälpte ponnyn henne?

Vad gulligt av honom, klart att han hjälpte till.

Mitt fullblodssto som jag hade förut hjälpte mig att fånga en häst i hagen ett par gånger. Hästen ville inte bli fångad och sprang omkring och gömde sig bakom de andra hästarna, efter en kvart ruttnade mitt sto ur och trängde upp henne i en hörna så att jag kunde ta henne. Kanon tyckte jag. Det hände vid ett flertal tillfällen.

De är roliga de små liven.
 
Sv: Hjälpte ponnyn henne?

Han hjälpte nog henne :) ... Fast det konstiga enligt mig så är det att valacker brukar jämt skydda sina ston från en anan valack eller människa ... :confused:
 
Sv: Hjälpte ponnyn henne?

Han hjälpte nog henne :) ... Fast det konstiga enligt mig så är det att valacker brukar jämt skydda sina ston från en anan valack eller människa ... :confused:

Jo, det är i och för sig sant. Men han brukar inte skydda sina ston från människor, men ah nskyddar dem från andra valacker. Om någon rider förbi hagen på en valack så brukar våran valack bete sig som en hingst. Han springer runt i hagen, ser nästan ut som han går i passage och sen får han "svanhals". Han blir så fin :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 555
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 782
Senast: MML
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 712
Senast: CaisaCax
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 891
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp