• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Donnan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 849
D

Donnan

För några dagar sedan så hade vi filmkväll hemma med några kompisar, dom hade med sina hundar.. Vi har även en tik som e skendräktig, som har sin biabädd precis vid ingången till tv-rummet och vid detta tillfälle hade hon även ett ben. När våran kompis hund skulle ut från rummet så kom hon atagligen för nära hennes ben å biabädd (där hennes sk valpar finns), så dom rök ihop. Som de ofta blir så lägger sig dom andra också i då. Så helt plötsligt är det en "hög" med fem hundar på golvet som inte är sådär jätte glada.

Nu kommer min poäng med de här inlägget.
När vi hade fått hundarna att sluta med det dom höll på med, så märker jag att min hund inte kan stå på benen (hon tappar balansen) och kan inte resa sig:cry:. Hon blir stunden efter helt hypnotiserad och vi får ingen som helst kontakt med henne, detta varar i ca 1/2 - 2 minuter, sedan blir hon som vanligt igen. Det första jag gör är att ringa vet, som säger: Är hon som vanligt nu så är det nog ingen fara, så du behöver inte komma in med henne.. Han hade inget svar på vad det hade kunnat vara. Jag har iaf aldrig varit med om nåt liknande innan:confused:.

Så nu undrar jag om någon här kanske har nåt svar på vad de kan ha varit?

Sv: Hjälp!!

Min hund blev attackerad av en annan hund för ett par veckor sedan. Hon reagerade exakt likadant. När faran var över och hon var i trygghet, så rasade hon ihop (Redigt läskigt var det. Jag trodde ett tag att hon var död:cry:). Jag fick vid mitt samtal med veterinär samma svar som du. Det var en chock-reaktion och ingen fara i och med att hon gick ur chocken igen.

PS min donna är rädd för andra hundar - men vi har (peppar, peppar...) inte märkt några bestående men, utom några småsår som lämnat ärr.

Ja, detta var väldigt obehagligt, kunde inte sova på hela natten sen för jag var så orolig:(. Jag vill så gärna veta hur det kunde bli så här och varför?

Hur blir du själv när du blivit riktigt skrämd eller arg? En massa adrenalin rusar runt i kroppen en stund efteråt och hunden blev troligtvis lite yr av det.

hmm, jag blir inte okontaktbar iaf. Men de kanske är som du säger: adrenalinet. Jag tror iof inte det, men tack för ditt svar iaf:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 906
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 285
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka