Sv: hjälp?!
grattis!?
jag har en son på 10 månader och det är inte det lättaste att få ihop det.
min man jobbar 4 dagar i sträck och är sen hemma i 4 dagar. så håller det på hela tiden. han är inte hemma något alls de dagar han jobbar för då är han utomlands.
så jag mockar och fixar mat och borstar de dagar han är borta, men har jag barnvakt så gör jag det jag brukar med promenad eller lättare longering (ska börja ridas in om en vecka), sen de dagar han är hemma så försöker jag utnyttja tiden till mer "arbete" med hästen.
ibland så känns det som att både häst och barn är lite för mycket. men jag skulle inte vilja välja bort något av det!
hade funderingar på att sluta med hästar för ett år eller 2 när jag blev gravid, men kom på att det skulle bara sluta med att jag skulle köpa en ny ändå.
min son gillar ju faktiskt hästarna och speciellt att klappa på dom, så har jag tur så blir det en hästkille som har egen ponny och är ute och rider med sin mamma i skogen om några år
fram tills nu har han suttit i sin vagn eller bilstol då han varit med i stallet, men han kommer börja gå vilken dag som helst nu. så snart blir det nog mest jagande av barn i stallet.
vill du så går det, ibland så känns det som att hästen kommer i andra hand-men så länge hon blir ompysslad och har mat så duger det för mig. första året ska ju vara det jobbigaste.
det är bara du själv som kan känna om det blir för mycket med både ock. känner du att du behöver hjälp med hästen så ordna med en medryttare 2-3 dagar i veckan.
hoppas det löser sig och att du kommer på vad som är bäst för dig!
BTW: jag red tills jag var i 20:e veckan, efter en ridtur då sträckte jag magmusklerna och beslöt då att sluta, men det är individuellt hur länge man klarar av det. var uppe några få gånger efter det bara.