• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Joura
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 3 450
J

Joura

Jag gör ett nytt försök att få hjälp ifrån er här om hingst tips! Har ingen aning om vad för hingst vi ska ta på vårat sto :confused: Stoet är e.Obelisk ( Matador - Donauwind) - Ferro. Hon är högrest och väldigt "lätt" i gången. högrest och ädel. Hon har tre bra gångarter. Tyvärr inte bedömd och ej tävlad så vad andra tycker har vi ju inte en aning om så jag talar om det jag ser;) ! Sen om man kan få ett svart föl så är ju det bara positivt, stoet själv är svart och likaså hennes föräldrar.
Så, kan jag få tips och lite funderingar från er?!

Sv: Hjälp!

jag antar att det är en häst med bra gång som ska lämpa sig för dressyr du vill få fram eftersom du inte nämner något om hoppning:idea:

för att få ett svart föl så borde man ju betäcka med en mörk hingst.

akribori har bra poäng själv och har väl lämnat en del bra avkommor om jag inte är helt ute och cyklar. dock är han mörkbrun.

Danzas och Karolinger är snygga hästar. har inte medverkat länge i aveln så jag vet inget om deras avkommor. Karolinger har mycket bra poäng på gång men sämre på hoppningen. Väldigt snygg häst! Danzas lika så.

Annars finns ju min favorit, DENIRO! kostar därefter iofs men fölet får bra stam.

hur ser stoet ut?

Karolinger har jag träffat live och han har ju ett fantastiskt psyke!! Försökte få mitt D-Day sto dräktig med honom men tyvärr, han har ju lite dålig dräktighet på färsk har jag hört.

Danzas är ju också en fin hingst som kan vara något att fundera på!

De Niro talar ju för sig själv!

Stoet har inte så mycket kropp eller hur jag ska förklara, Ganska kort i kroppen och bra hals, korrekt benställning.

Tack för tipsen!

du kan ju lägga ut en bild på stoet här i tråden så kan man väga för och nackdelar med hennes exteriör och på så sätt hitta en lämplig kandidat!

tack för PM.
Jättekul att du fått tag på detta fina sto. Jag kan intyga om att hästen i fråga rör sej som en GUD.
Landslagsryttare i dressyr har även sagt att den rör sej som en gud :D

Vet du om att det finns ett kort på henne på Allbreed som fölunge?
annars kan jag länka den hitom du vill.

Jag gör ett nytt försök att få hjälp ifrån er här om hingst tips! Har ingen aning om vad för hingst vi ska ta på vårat sto :confused: Stoet är e.Obelisk ( Matador - Donauwind) - Ferro. Hon är högrest och väldigt "lätt" i gången. högrest och ädel. Hon har tre bra gångarter.

Hon har uppenbarligen kanonstam, så jag skulle satsa på något bra. Hotline? Han har ju SÅ bra gångarter, balans och takt, och har en ädel och fin typ.

vem har sagt att deniro inte är bra;) han behöver ingen närmare beskrivning, bara namnet säger sitt!

Vill veta mer om Hotline! Vad är denne för hingst! Finns det bild på honom nåronstans?

Fler tips??

Ja det finns bild på henne där som fölunge och jag och datorer går inte ihop så jag kan inte länka.Har tyvärr inget kort på henne i datorn men om jag tar ett kanske du kan hjälpa mig att lägga upp det här??

Väldigt kul att få veta mer om vårat fina sto! Tack för all info och att du kan intyga att hon rör sig otroligt väl:bow:

Ja det finns bild på henne där som fölunge och jag och datorer går inte ihop så jag kan inte länka.Har tyvärr inget kort på henne i datorn men om jag tar ett kanske du kan hjälpa mig att lägga upp det här??

Väldigt kul att få veta mer om vårat fina sto! Tack för all info och att du kan intyga att hon rör sig otroligt väl:bow:

Kan du inte lägga in webbadressen?

Tack så jätte mycket för den infon! Han ser ju intressant ut. Som sagt var jag har ju dyrkat De Niro i några år....

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 993
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 563
Senast: nexxa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund

Hästrelaterat