D

Dirty Harriet

Kan någon hjälpa mig att förklara de olika klasserna som finns inom western. Jag vet att trail är typ hinderbana, men sedan är det stopp. Jag är mycket intresserad av western och började träna med min anglo som jag tyvärr sedan sålde, så jag hade inte gjort mycket alls. Däremot har jag tävlat dressyr och det är väl den motsvarigheten jag vill hitta i western. Kan någon hjälpa en korkad människa att reda ut begreppen???

Sv: HjÄlp!!!

Hej
Att förklara allt på ett kortfattat, bra sätt är inte helt lätt för det finns många grenar inom westernridning. Det bästa du kan göra är att gå in på WRAS hemsida, www.wras.se och i vänsterkanten välja westernridning. Där finns bra beskrivningar av de olika grenarna, de är indelade i olika grupper: boskapsgrenar, tidsgrenar, ridgrenar, ranchhästgrenar och uppvisningsgrenar.
FG

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
631
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 390
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?