Sv: HjÄlp!!

Min är lika knäpp han :rofl: Han bryr sig inte om att han är blöt...kan lika gärna gå rätt i en vattenpöl...såhär har han sett ut de sista dagarna
RAdeblAt.jpg

Jag var väldigt nervös över hur det skulle gå när vår katt Bosse fick träffa våran nya valp Sonya. Bosse var/är min lilla kelgris, och så lugn och snäll, och jag tänkte att han kanske skulle flytta pga valpen.

I början betedde Bosse sig som din katt. Fräste och visade att han inte alls gillade den nya inneboenden. Han förstod heller inte att han kunde fly undan genom att hoppa upp på saker, så det fick vi visa honom. Han stannade nämligen bara på stället och fräääääste varje gång Sonya närmade sig. Men han smällde aldrig mot Sonya, fräste bara. Sedan så mjuknade han lite, märkte att Sonya bara ville leka och inte äta upp honom. Nu leker dom, tyvärr på Sonyas villkor. De har inte riktigt samma uppfattning om vad som är kul :crazy: Sonya leker alldeles för hårdhänt med katten, välter ner honom på golvet, ställer sig på honom och pussar pussar pussar! Jag blir lika glad varje gång Bosse säger ifrån, dock är det sällan. Då brukar han fräsa ordentligt, och daska till henne på nosen. En gång har hon fått en ordentlig smäll, med klor. Men hon blir så väldigt intensiv, så t.o.m. matte tycker att det är rätt åt henn :p

Vi hämtade hem vår valp efter sommaren förra året, och hon var väldigt på vår förra katt, och trots att vi satte upp grindar så att katten fick tillgång till stora delar av lägenheten (3 vånings), så försvann hon... Jag kan ju inte svära på att det bara var på grund av valpen, det var rätt så stökigt ute med höststädningar och lövsugar ;) etc som kan ha skrämt henne över någon väg eller så... Nu har vi en omplaceringskatt, som i början var både noga med att säga ifrån med klorna och hålla sig på sin kant i sängen, men nu, ca. 4-5 månader efter första mötet sover de ihop!! Det beror nog på vad katten varit med om förut, och hur ni ställer er till deras förhållande. Vi satte katten först (hon är ju minst) och sa ifrån när hunden var för på, vår Ridgeback backar inte för lite klor på nosen...

Katten är kvar ännu :) . Just nu är hon i sovrummet och valpen ligger nere i köket. Det har inte blivit någon ordentlig konfrontation ännu. Men det känns bättre nu!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 829
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 802
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 141
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka