Du är absolut inte fånig! Försök andas. Finns det någonstans där du vet att du kan slappna av? Någon du kan åka till eller liknande?
Nu fick jag ju en helt underbar dag igår tack vare min fina fina Gangster, det hjälpte andningen rätt rejält. Jag har lite lösa planer i alla fall.
Dörren är alltid öppen här :heart

Klart som f-n att du mår skit! Försök att inte lyssna på puckona som inte förstår *stor kram*
Jag vet! Det är bara skit att du bor så långt bort annars hade jag kommit på studs.

Jag har hittat en strategi för att filtrera bort det värsta tror jag i alla fall. Tack för kramen.
vet inte vart du bor, men har du evt. möjlighet att flytta? (bara en tanke) (det borda jo inte behöva vara så, men tror om det va mig så hade jag villet så långt bort från sån person som möjligt) :(

Vad säger dina nära och kära, har du inget stöd?
Det finns ett rätt avstånd mellan oss så sett men jag är inte trygg i tanken i att det är stort nog.

Jag vill inte flytta från all min anknytning här men jag har utvägar om skiten skulle träffa fläkten.
Kram :heart:heart:heart

Du vet att du alltid är välkomen till mig/oss! Våra två små rara "rådjur" på 35 och 45 kg skulle inte låta honom komma åt dig.
Tack!

Jag vet!!! Men då måste jag ta mig igenom Göteborg... Det känns inte helt görbart just nu i alla fall. Men jag vet att du finns fina älskade vän.
Ta inte åt dig av att några dömer.

Jag tror att man nästan oundvikligen känner sig ensam i vissa erfarenheter (utom bland andra som har liknande sådana), det kanske verkar pessimistiskt men jag tror man får acceptera att en del aldrig riktigt förstår vidden av sådant de inte har någon insikt i och aldrig själva varit med om. Å andra sidan finns det ju också ofta de som förstår, även om de inte alltid är i ens omedelbara närhet, det är väl de man får vända sig till främst.
Det finns några helt underbara som trots allt verkar förstå även om de inte kan förstå. Om du fattar hur jag menar. Gangstern är helt fabulös när det skiter sig och gör allt han kan för att jag ska känna lite trygghet.

Sen så får jag helt enkelt vara mer dämpad om hur jag faktiskt känner med andra och försöka komma ihåg att de trots allt menar väl. För det gör de. Även om jag där och då känner att mina känslor förminskas och banaliseras.
Tycker inte du är fånig alls älskade vän
Vet ju vad han hotat med som du berättat.
Hoppas att han håller sig borta.
Tack! Nä, det är ju inte kattskit direkt.
 
Nu fick jag ju en helt underbar dag igår tack vare min fina fina Gangster, det hjälpte andningen rätt rejält. Jag har lite lösa planer i alla fall.

Jag vet! Det är bara skit att du bor så långt bort annars hade jag kommit på studs.

Jag har hittat en strategi för att filtrera bort det värsta tror jag i alla fall. Tack för kramen.

Det finns ett rätt avstånd mellan oss så sett men jag är inte trygg i tanken i att det är stort nog.

Jag vill inte flytta från all min anknytning här men jag har utvägar om skiten skulle träffa fläkten.

Tack!

Jag vet!!! Men då måste jag ta mig igenom Göteborg... Det känns inte helt görbart just nu i alla fall. Men jag vet att du finns fina älskade vän.

Det finns några helt underbara som trots allt verkar förstå även om de inte kan förstå. Om du fattar hur jag menar. Gangstern är helt fabulös när det skiter sig och gör allt han kan för att jag ska känna lite trygghet.

Sen så får jag helt enkelt vara mer dämpad om hur jag faktiskt känner med andra och försöka komma ihåg att de trots allt menar väl. För det gör de. Även om jag där och då känner att mina känslor förminskas och banaliseras.

Tack! Nä, det är ju inte kattskit direkt.

Jag vet att du inte vill ta dig genom Göteborg, men jag hämtar dig gärna om du behöver en fristad för kortare eller längre tid!

Skönt att du har din gangster!
 
Det finns några helt underbara som trots allt verkar förstå även om de inte kan förstå. Om du fattar hur jag menar. Gangstern är helt fabulös när det skiter sig och gör allt han kan för att jag ska känna lite trygghet.

Sen så får jag helt enkelt vara mer dämpad om hur jag faktiskt känner med andra och försöka komma ihåg att de trots allt menar väl. För det gör de. Även om jag där och då känner att mina känslor förminskas och banaliseras.
Ja det är tur att sådana finns också.

Tycker du resonerar väldigt klokt. Det kan vara tufft att vara den förstående typen när man faktiskt är den som går igenom en slags kris, men i praktiken blir det ju ofta så att man måste ta den rollen ändå. Det finns förstås sådant man inte ska ha överseende med också, men hoppas det framgår att jag syftar på just det du nämner dvs människor som misslyckas med att förstå men som trots allt menar väl.
 
Har inte vågat skriva i tråden tidigare då jag känt mig 'för ny'.

@bumpo Men jag tror din reaktion är helt normal, under förutsättningarna. Inte lätt, eller 'bra' men normal. Och du har rätt att reagera så du gör!

Behövs det kan du även få 'hälsa på' hos mig, tror att du bor någorlunda nära och kan komma hit utan att passera GBG. Jag är inte jätteroligt sällskap just nu, men är sällskap i alla fall.

Har ingen hund, men katten ogillar främmande män (2,5kg fluff to the rescue!) och funkar utmärkt som lugnande terapi.
 
One small step for mankind men one giant leap for bumpo. Om det går som vi vill (mest för att det implementerades nya rutiner mutt i semesterperioderna) så börjar jag arbetsträna om två veckor. Wiiii! Men shiiet vad scary, jag har ju inte gjort något vettigt på gud vet hur länge.

Det har även rullat in lite ränta på skadeståndet. Go kronofogdemyndigheten och fu Kukaset. Så livet känns positivt på det stora hela om vi bortser från traumabearbetningen som jag fortfarande inte vet när den startar...
 
SÅÅÅ starkt jobbat. Att inte låta varken kukaset eller dina egna känslor stänga in själen.
Tack! Att det ledde till att jag blev så dränerad på energi att jag bröt ihop och började storgråta när västtrafik trollade bort min buss är en annan sak.
@bumpo: :up: :love: från oss båda :heart

Blir det tufft någon mer gång så tänk på Svärdsjö-terapin ;) :rofl:
Tack till er bägge! Det gör jag rätt ofta. Det är så skönt att kunna gå tillbaka till den känslan när allt är tufft.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 146
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp