@Thomasine tack! Det räckte sådär bra. Är uppe i ett tyst gräl/bråk med mamma. Jag pallar inte med det. Hon mår riktigt jävla skit hon med, såklart men måste hon bete sig som en förbannad martyr?
 
@Thomasine tack! Det räckte sådär bra. Är uppe i ett tyst gräl/bråk med mamma. Jag pallar inte med det. Hon mår riktigt jävla skit hon med, såklart men måste hon bete sig som en förbannad martyr?
Trist! :(
Försök att bortse ifrån det. Hon vet inte bättre helt enkelt. :meh:

Hon borde förstå att du är prio ett för tillfället. Tyvärr så fattar hon inte det, verkar det som, vilket är synd för din skull men också för hennes.

Har också en mamma som klär sig med offerkofta och spelar martyr..... :wtf:

För övrigt, vad bra att du verkar må bättre och att du fått bli utskriven. :heart
Håller tummarna att det fortsätter så.
 
Trist! :(
Försök att bortse ifrån det. Hon vet inte bättre helt enkelt. :meh:

Hon borde förstå att du är prio ett för tillfället. Tyvärr så fattar hon inte det, verkar det som, vilket är synd för din skull men också för hennes.

Har också en mamma som klär sig med offerkofta och spelar martyr..... :wtf:

För övrigt, vad bra att du verkar må bättre och att du fått bli utskriven. :heart
Håller tummarna att det fortsätter så.
Hon brukar inte vara sån. Jag tror helt ärligt att allt bara rasar för henne nu också. Vi har alltid varit väldigt nära och helt plötsligt förlorade hon helt all kontakt med mig i över ett år. All oro, all stress och all press som hon känt måste ju få ett utlopp den också. Det i kombination med att hon inte vill lägga mer på mig gör att allt bara blir fel tyvärr. Jag är inte stabil nog att vara vuxen nog att vara den som bryter dödläget mellan oss just nu. Pappa försöker medla och det går sakta framåt. Men så länge får det vara. Jag kan inte och tänker inte bära hennes dåliga mående just nu. Jag har inte kapacitet till det.
 
@Thomasine tack! Det räckte sådär bra. Är uppe i ett tyst gräl/bråk med mamma. Jag pallar inte med det. Hon mår riktigt jävla skit hon med, såklart men måste hon bete sig som en förbannad martyr?
Jag vet inte om det här hjälper dig men jag själv har relativt nyligen fått en diagnos som hade kunnat vara riktigt allvarlig vilket den lyckligtvis inte verkar vara. Jag har därför levt med vetskapen att folk sett mig som någon variant av ena foten i graven-fall typ. När man lever i just den situationen (kan tänka mig att det är liknande det du lever i) måste man ofta påminna om att man inte vill höra och utsättas för oro och motsvarande.

Jag läste en artikel någonstans som innehöll ett fint tips till alla i krissituationer. Om du ritar en cirkel. I den skriver du ditt eget namn, kanske eventuella barn. Sen ritar du en cirkel till runt den första. I den hamnar dina närmaste. T.ex föräldrar/bästa vänner. Sen en till, där hamnar de som är ytterligare lite längre bort osv. Tänk sedan att de som behöver ventilera får vända sig till cirkeln utanför en själv. I det här fallet är du centrum så andra ska inte kunna komma till dig och söka stöd. För min del har det hjälpt massor att tänka på den där. Jag insåg snabbt att jag burit omkring på andras oro/stress och på det viset skadat mig själv mycket.
 
Människor reagerar olika i kris.
Ni är nog i kris allihop. Det är ingen ursäkt men kanske en förklaring.

Till skillnad från henne har du hela buke bakom dig :heart
Precis. Jag förstår henne. Jag ursäktar henne inte men jag förstår henne. Och oavsett vad vet jag att hon älskar mug och det hon gör gör hon just för att hon älskar mig. Jag behöver bara få känna allt det jag känner runt det just nu innan jag kan släppa det och gå vidare.

Och tack för stödet!
 
Precis. Jag förstår henne. Jag ursäktar henne inte men jag förstår henne. Och oavsett vad vet jag att hon älskar mug och det hon gör gör hon just för att hon älskar mig. Jag behöver bara få känna allt det jag känner runt det just nu innan jag kan släppa det och gå vidare.

Och tack för stödet!

Kan din mamma få nån form av anhörigstöd/hjälp? Finns säkert massor av saker även hon behöver bearbeta gällande det "förlorade året" och det är inget hon bör/ska lägga på dig.
 
Jag vet inte om det här hjälper dig men jag själv har relativt nyligen fått en diagnos som hade kunnat vara riktigt allvarlig vilket den lyckligtvis inte verkar vara. Jag har därför levt med vetskapen att folk sett mig som någon variant av ena foten i graven-fall typ. När man lever i just den situationen (kan tänka mig att det är liknande det du lever i) måste man ofta påminna om att man inte vill höra och utsättas för oro och motsvarande.

Jag läste en artikel någonstans som innehöll ett fint tips till alla i krissituationer. Om du ritar en cirkel. I den skriver du ditt eget namn, kanske eventuella barn. Sen ritar du en cirkel till runt den första. I den hamnar dina närmaste. T.ex föräldrar/bästa vänner. Sen en till, där hamnar de som är ytterligare lite längre bort osv. Tänk sedan att de som behöver ventilera får vända sig till cirkeln utanför en själv. I det här fallet är du centrum så andra ska inte kunna komma till dig och söka stöd. För min del har det hjälpt massor att tänka på den där. Jag insåg snabbt att jag burit omkring på andras oro/stress och på det viset skadat mig själv mycket.
Vad tråkigt med din diagnos men ändå glädjande att det inte verkar vara då illa som det kan vara.

Jag gillade verkligen tipset med cirklarna. Jag ska nog försöka sätta mig och göra en sån bild när jag inte är totalt mat-komig. Eftersom jag vet med mig att jag har ett duktighetsbehov/prestationsångest så bär kag ofta andras oro och stress även när det krossar mig på kuppen. Min läkare på psyk sa det så klockrent att jag var tvungen att skratta: han frågade om jag kände prestationsångest över att jag inte hade tillräckligt bra självmordstankar för att söka akut hjälp på psyk. Han hade ju rätt...
 
Kan din mamma få nån form av anhörigstöd/hjälp? Finns säkert massor av saker även hon behöver bearbeta gällande det "förlorade året" och det är inget hon bör/ska lägga på dig.
Hon är uppsatt på kölistan till kuratorn på vc. Men den är lång. Jag fick ju förtur med tanke på allt jag varit utsatt för och att polisen var inblandad. Möjligen att hon kan få hjälp via BOJ. Värt att kolla upp. Inte tänkt på innan faktiskt. Tack för idéen.
 
Hon är uppsatt på kölistan till kuratorn på vc. Men den är lång. Jag fick ju förtur med tanke på allt jag varit utsatt för och att polisen var inblandad. Möjligen att hon kan få hjälp via BOJ. Värt att kolla upp. Inte tänkt på innan faktiskt. Tack för idéen.
Tyvärr är det så.
Är hon pensionär nu förresten annars kanske hon kan få hjälp via företagshälsan?
Du gör rätt som inte bär hennes problem med allt med.
Det får hon hantera själv
Du ska bara fokusera på dig nu.
Så får ni ta allt annat sen nån gång
 
Tyvärr är det så.
Är hon pensionär nu förresten annars kanske hon kan få hjälp via företagshälsan?
Du gör rätt som inte bär hennes problem med allt med.
Det får hon hantera själv
Du ska bara fokusera på dig nu.
Så får ni ta allt annat sen nån gång
Hon har precis gått. Men hon får försöka hantera det bäst hon kan. Jag måste fokusera på mig själv. Vilket självklart inte innebär att strunta i henne och hur hon mår men inte heller strunta helt i vad jag behöver för att må bra.
 
Hon har precis gått. Men hon får försöka hantera det bäst hon kan. Jag måste fokusera på mig själv. Vilket självklart inte innebär att strunta i henne och hur hon mår men inte heller strunta helt i vad jag behöver för att må bra.
Jag kan förstå att din mamma mår dåligt, men hon borde förstå att hon måste bära det själv just nu och inte lasta över det på dig.
Hoppas du får sova gott i natt med sen :)
 
Jag kan förstå att din mamma mår dåligt, men hon borde förstå att hon måste bära det själv just nu och inte lasta över det på dig.
Hoppas du får sova gott i natt med sen :)
Hon kommer att komma dit. Hon behöver bara få lite tid. Jag känner min fina älskade lilla mamma. För trots att jag är arg/ledsen/förbannad på henne nu så är hon min mamma och mitt stöd. :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 168
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp