Jag måste säga att jag gillar ilskan, @bumpo. Jag tror det är ett steg i rätt riktning. Och att du vågar släppa fram ilskan nu när du är på ett ställe där du kan få hjälp att hantera den. Bara mina fem cent. Låt tankarna få spelrum, de är just tankar. Inte handling.

Förstår att det hade varit oändligt skönt att hitta ett sätt att få skiten ur systemet, även om det säkert hade behövt upprepas. En boxsäck är ett härligt redskap, fysisk ensträning är välgörande när det pyr i alla kroppsdelar.
 
Fängelse är ett allt för lindrigt straff för en sån psykopat, 14 timmars manuell vedhuggning utomhus 7 dar i veckan året runt utan en chans att bli benådad vore mer ett rättvist straff. Den karln har förverkat sitt existensberättigande enligt mig.
Den mindre humana delen av mig håller med om det du säger. Den humana delen inte riktigt lika mycket.
 
Jag kom osökt att tänka på HUR många som måste genomlida samma sak eller liknande som du Bumpo i det här landet och kanske år efter år,,,,,,,,,,
Var tredje kvinna utsätts någon gång för våld i en nära relation. Var tredje kvinna. Det är så inihelvete äckligt vanligt.
 
Den mindre humana delen av mig håller med om det du säger. Den humana delen inte riktigt lika mycket.

Även fast man har sin humana sida och håller fast vid den behöver man inte vara så jäkla korrekt i tanken jämt.

Jag anser att vi har ett rättssystem vi ska lita på osv men skulle någon göra något med mitt lilla kusinbarn skulle min första tanke vara att jag vill slå ihjäl denne. Det är skillnad på att agera och att tänka.
 
Senast ändrad:
Det är jättebra att du kan prata om det. Jag tror att det absolut är en väg till läkning.
Om inte annat en förståelse för att du mår så dåligt. Det skulle ju kunna vara ändå värre och det skulle inte alls vara konstigt.

Hur fan kan det inte tas på allvar? :confused:
Eller, jo jag vet: folk reagerar ofta med förnekelse när något blir svårt att greppa. Tyvärr händer det även vårdpersonal.:(

Har du fått något att sova på?
Jag ser ingen anledning att vara tyst om den biten. Jag vet ju någonstans att jag inte gjort något fel. Jag blev inte ens klandrad i domen för de få saker jag gjort i nödvärn. Vilket jag faktiskt ärligt talade om till skillnad från honom. Att jah faktiskt kan vara så öppen om vad jag varit utsatt för är nog en anledning till att jag inte är i sämre skick än jag är. Tror jag.

Alltså, polis och rättsväsende har ju tagit det på allvar. Ett år och tio månader som tidigare ostraffad är rätt allvarligt straff. Som jag faktiskt år nöjd med. Vården däremot verkar bara... handfallen.
 
@bumpo @Vallmo
Jag har heller inte förstått helt ut vad som har föregått. Jag är inte så lite chockad och då har jag ändå sett en väninna nästan bli strypt av sin dåvarande man. Han fick åtta år och utvisnng på livstid.

Jag förstår att du nu går igenom hela registeret från ilska, sorg, förvirring, stress till ren eufori över att han inte kommer åt dig längre. I tanken är det helt tillåtet att slå honom, plåga honom och tom döda honom, det sänker inte dig till hans nivå. Det gör det först om du skulle omsätta tanken i handling och det har jag förstått är det sista du vill, att bli som han.

Ja, jag tror att du skulle behöva en sandsäck och kanske lite boxningslektioner för att sandsäcken skall full effekt. I mellantiden kan pröva ett tips från min tid som flygvärdinna. För att bli kvitt frustration/ilska (och utan jämförelse med din situation), ta en tidning, lås in dig på toaletten och riv den i småbitar i stället för att slå en passagerare i huvudet eller säga något otrevligt. Det hjälper för stunden.

Skriva, rita, måla, brodera något vackert eller mörkt är ockkså bra råd, allt som kan hjälpa dig att refokusera.

Kom ihåg att det är ALDRIG ditt, offrets fel, aldrig någonsin!

Det blev kanske lite osammanhängande men jag har svårt att samla tankarna och tänka logiskt efter att läst dina sista beskrivningar.

Varm kram och sov godt, sweet dreams:heart
Det är en känslomässig bergochdalbana ja. Eufori vet jag inte om det har varit men ren och skär lycka i alla fall. Oavsett vad vill jag inte dö. Vilket hade blivit resultatet om jag inte flytt den där fredagen..

Tankarna var inte snälla i natt. Jag har gjort såna hämndplaner. Det är rätt skönt. Han har ju sagt vad han mår dåligt av flera gånger så jag har ju fått tips och idéer från honom. Jag tror det ligger en del i det berömde felcitatet "hell hath no wrath like a woman scorned".

Men från att tänka tankarna till att faktiskt göra något är det ett enormt steg och som sagt, till skillnad från honom har jag ett samvete..
 
Även fast man har sin humana sida och håller fast vid den behöver man inte vara så jäkla korrekt i tanken jämt.

Jag anser att vi har ett rättssystem vi ska lita på osv men skulle någon göra något med mitt lilla kusinbarn skulle min första tanke vara att jag vill slå ihjäl denne. Det är skillnad på att agera och att tänka.
Nää det är jag glad för. Och jag är nog rätt glad för att folk inte är tankeläsare. För jisses vad hemsk jag varit i natt. :o
 
Nää det är jag glad för. Och jag är nog rätt glad för att folk inte är tankeläsare. För jisses vad hemsk jag varit i natt. :o

Sånt händer.

Jag tror det är viktigt att du pratar om det som hänt med så många som möjligt. Det är en suverän form av bearbetning.
Du har ingen skuld och inget att skämmas över. Det är det bara han som har.
Jag tror du kommer kunna gå vidare, och förlåta är inget man behöver ens fundera på.
Men han ska väl inte få ta ännu mer ifrån dig än han gjort?

Du är en stark studsboll, lita på din familj och dina vänner. De vill hjälpa, men då måste de veta vad de ska göra.
 
Var hur jävla hemsk du vill i dina tankar. Bara ös på för fullt. Det hjälper dig att bearbeta allt som har hänt.

Han ska vara jävligt glad att han inte har träffat mig. Jag ångrar att jag inte var mer puschig och fick din adress förra året när jag letade efter dig. Men det är svårt att veta var gränsen går för vad en person vill eller får av någon annan.
 
Sånt händer.

Jag tror det är viktigt att du pratar om det som hänt med så många som möjligt. Det är en suverän form av bearbetning.
Du har ingen skuld och inget att skämmas över. Det är det bara han som har.
Jag tror du kommer kunna gå vidare, och förlåta är inget man behöver ens fundera på.
Men han ska väl inte få ta ännu mer ifrån dig än han gjort?

Du är en stark studsboll, lita på din familj och dina vänner. De vill hjälpa, men då måste de veta vad de ska göra.
Förlåta är något som får komma när det kommer. Jag hoppas ju självklart att jag kommer dit för att inte göra det innebär ju att han kommer att bo kvar i mitt huvud även om jag inte aktivt tänker på honom...

Inte en chans att han kommer få göra det. Han. Ska. Inte. Få. Vinna!

Jag försöker. Jag vet bara inte vad jag behöver bara. Men det kommer väl.
 
Var hur jävla hemsk du vill i dina tankar. Bara ös på för fullt. Det hjälper dig att bearbeta allt som har hänt.

Han ska vara jävligt glad att han inte har träffat mig. Jag ångrar att jag inte var mer puschig och fick din adress förra året när jag letade efter dig. Men det är svårt att veta var gränsen går för vad en person vill eller får av någon annan.
Du får ställa dig i kö då fina vännen! Jag är först! Och nej, oroa dig/er inte tänker inte göra något dumt.

Fina fina Mitra! Det hade nog inte hjälpt. Tyvärr...
 
Jösses vad du bearbetar! Jag undrar om det inte visar precis hur rätt det var att söka hjälp när du gjorde. Du var kanske redo att bearbeta och sökte dig till en trygg miljö där du kan göra det.

Jag förstår om du känner att du är djupt nere i skiten just nu - men såhär utifrån så gör du så "rätt"!
 
Jösses vad du bearbetar! Jag undrar om det inte visar precis hur rätt det var att söka hjälp när du gjorde. Du var kanske redo att bearbeta och sökte dig till en trygg miljö där du kan göra det.

Jag förstår om du känner att du är djupt nere i skiten just nu - men såhär utifrån så gör du så "rätt"!
Det kan vara så. Jag kände ju i hela mig att jag var tvungen att göra något för att få hjälp. Jag vill ju verkligen vidare. Starkare än förut.

Tack!
 
Jag målade när jag mådde dåligt. Det blev jäkligt intensivt för jag gick in i det så mycket. Men det var bra för jag fick ur mig en massa ångest.

Målningarna blev jäkligt bra också. ;)
Det blir alltid bäst och som mest uttrycksfullt när jag mår dåligt.
Kan aldrig få till det på samma sätt när jag mår bra.

Jag skrev mycket också. Det hjälpte det med.
Körde samma strategi. O jag målar o skriver än, kanske inte så mkt skriva när jag tänker utan mer måla...fast jag är frisk. I utbildningen jag gick fick vi stifta bekantskap med bildterapi. Rita en bild på ett tema, eller som jag gör nu..rita på vad som stör dig i livet så kan man analysera bilden sedan o se vad den faktiskt vill säga. Mkt intressant!

@bumpo...kanske kan det vara ett sätt för dig? Finns det bildterapi kopplad till avdelningen? Ibland kan en arbetsterapeut ha hand om den.
 
Körde samma strategi. O jag målar o skriver än, kanske inte så mkt skriva när jag tänker utan mer måla...fast jag är frisk. I utbildningen jag gick fick vi stifta bekantskap med bildterapi. Rita en bild på ett tema, eller som jag gör nu..rita på vad som stör dig i livet så kan man analysera bilden sedan o se vad den faktiskt vill säga. Mkt intressant!

@bumpo...kanske kan det vara ett sätt för dig? Finns det bildterapi kopplad till avdelningen? Ibland kan en arbetsterapeut ha hand om den.
Det kan det kanske finnas. Kan ju kolla upp det iaf.
 
Så som du beskrev det igår kväll så verkar det som om du är på väg att ta in det. Vilket nog på sikt kommer att leda till att du lastar dig själv mindre och mindre.
Jag hoppas det. Eller att jag iaf känslomässigt reagerar på det. Har ju kunnat redogöra för det helt iskallt hela tiden. Jag har ju liksom hela tiden velat att han ska åka dit. Hur ska det ske om jag inte kan berätta vad han gjort? Men kan ju inte gå runt som en avstängd zombie heller...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 167
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp