Hemma så sitter jag mycket med Målarböcker för vuxna. Men det är mest ångesthantering. Eller tar långa raska promenader. Nu är ju det lite begränsat. Måste på något sätt bli av med en massa energi. Just nu negativ sådan. Är så äckligt jävla arg och förbannad.
Kanske lite permis för långa snabba promenader? Alla sätt som funkar är ju bra och när jag hatar någon hett och innerligt som trampat på mig (bildligt talat) så skriver jag ut en bild på aset, lägger bilden mellan två kubbar i vedmaskinen och drar i spaken. Vedmaskinen har en 6-korskniv och trycker 10 ton. :devil:

Det händer inte ofta att jag hatar hett och innerligt men reta mig tillräckligt länge och trampa på mig, då jävlar.
 
Du har rätt till din känsla. Det kan ingen ta ifrån dig.
Du har inte gjort fel. Skulden är hans. Bara hans. Han får bära den. Inte du.
Inget i det här är ditt fel. Det kan aldrig bli det. Så är det bara.

Det är bra att allt det här kommer upp nu. Det ska upp, bearbetas och sen ut.
I den ordningen.
Sen kan du läka.
Mitt tips är, skriv! Skriv för dig själv. Skriv i den här tråden. Spara det du skriver.
Allt du gör nu, gör att du är på väg mot något som är bättre. Det kommer bara ta lite tid. :heart
Jag håller fullständigt med dig, Bumpo har INGEN, I-N-G-E-N skuld i detta.
 
Du har rätt till din känsla. Det kan ingen ta ifrån dig.
Du har inte gjort fel. Skulden är hans. Bara hans. Han får bära den. Inte du.
Inget i det här är ditt fel. Det kan aldrig bli det. Så är det bara.

Det är bra att allt det här kommer upp nu. Det ska upp, bearbetas och sen ut.
I den ordningen.
Sen kan du läka.
Mitt tips är, skriv! Skriv för dig själv. Skriv i den här tråden. Spara det du skriver.
Allt du gör nu, gör att du är på väg mot något som är bättre. Det kommer bara ta lite tid. :heart
Vad i helvete gav honom rätten att använda mig som slagpåse? Att håna mig? Låsa in mig? Bryta ner mig? Svälta mig? Klämma ner och stänga in mig i en resväska? Villkora mitt liv? Vad i helvete gjorde att han tyckte att han var mer värd än mig?
 
Kanske lite permis för långa snabba promenader? Alla sätt som funkar är ju bra och när jag hatar någon hett och innerligt som trampat på mig (bildligt talat) så skriver jag ut en bild på aset, lägger bilden mellan två kubbar i vedmaskinen och drar i spaken. Vedmaskinen har en 6-korskniv och trycker 10 ton. :devil:

Det händer inte ofta att jag hatar hett och innerligt men reta mig tillräckligt länge och trampa på mig, då jävlar.
45 minuter åt gången... inte tillräckligt. Men har tid med läkaren imorron om jag fattat det rätt. Ska se om jag kan få förlängd utegång då...

Kukaset trampade ju bokstavligt på mig....
 
Vad i helvete gav honom rätten att använda mig som slagpåse? Att håna mig? Låsa in mig? Bryta ner mig? Svälta mig? Klämma ner och stänga in mig i en resväska? Villkora mitt liv? Vad i helvete gjorde att han tyckte att han var mer värd än mig?
Eller pepparspraya mig? Eller örfila mig? Eller knivhugga mig? Eller slå mig med metallrör i huvudet, över armarna, ryggen och låren? Eller sparka mig?
 
Vad i helvete gav honom rätten att använda mig som slagpåse? Att håna mig? Låsa in mig? Bryta ner mig? Svälta mig? Klämma ner och stänga in mig i en resväska? Villkora mitt liv? Vad i helvete gjorde att han tyckte att han var mer värd än mig?
Ingen! Absolut ingen som helst rätt Över Huvud Taget.
Han missbrukade sitt fysiska och psykiska övertag. Han tog sig rätten. Han är en sjuk jävel. :devil:
Du råkade bara finnas där. :cry:

Nu sitter han av sitt straff i fängelset.
Och du ska bli fri från det mentala fängelset han skapade åt dig.
Nu ska du ta ifrån honom den rätten att stänga in dig. Sparka ut den jäveln och sen kan du hitta dig själv.

Vi får hoppas att han en dag får insikt i, på riktigt, hur han skadade dig.
Först då kan man tala om att han får sitt riktiga straff.
Och det straffet är inte tidsbestämt. Det är livslångt.

Du grejar det här. :heart
Ilska är något otroligt kraftfullt.
 
Ingen! Absolut ingen som helst rätt Över Huvud Taget.
Han missbrukade sitt fysiska och psykiska övertag. Han tog sig rätten. Han är en sjuk jävel. :devil:
Du råkade bara finnas där. :cry:

Nu sitter han av sitt straff i fängelset.
Och du ska bli fri från det mentala fängelset han skapade åt dig.
Nu ska du ta ifrån honom den rätten att stänga in dig. Sparka ut den jäveln och sen kan du hitta dig själv.

Vi får hoppas att han en dag får insikt i, på riktigt, hur han skadade dig.
Först då kan man tala om att han får sitt riktiga straff.
Och det straffet är inte tidsbestämt. Det är livslångt.

Du grejar det här. :heart
Ilska är något otroligt kraftfullt.
Ja han är sjuk. Och sadistisk.

Jag jobbar på det. Men det är tungt. Och känns lite som att det inte riktigt tas på allvar...

Det är ju det
 
Fängelse är ett allt för lindrigt straff för en sån psykopat, 14 timmars manuell vedhuggning utomhus 7 dar i veckan året runt utan en chans att bli benådad vore mer ett rättvist straff. Den karln har förverkat sitt existensberättigande enligt mig.
 
Jag kom osökt att tänka på HUR många som måste genomlida samma sak eller liknande som du Bumpo i det här landet och kanske år efter år,,,,,,,,,,
 
Jag har inte uttryckt det så tydligt här innan. Har ju berört den sylvassa förskäraren mot halsen iaf...
Det är jättebra att du kan prata om det. Jag tror att det absolut är en väg till läkning.
Om inte annat en förståelse för att du mår så dåligt. Det skulle ju kunna vara ändå värre och det skulle inte alls vara konstigt.

Hur fan kan det inte tas på allvar? :confused:
Eller, jo jag vet: folk reagerar ofta med förnekelse när något blir svårt att greppa. Tyvärr händer det även vårdpersonal.:(

Har du fått något att sova på?
 
Du glömde piskan under arbete och kastrering
Kastreringen tänkte jag man kunde göra likadant som i filmen "Ormens väg på hälleberget", ett snabbt snitt med rakkniven och sen slänga apparaten in i elden med ett "Fsssssttt". :devil:
Fast en slö skridsko istället för rakkniv är mer i stil med hans personlighet. :devil:
 
@bumpo @Vallmo
Jag har heller inte förstått helt ut vad som har föregått. Jag är inte så lite chockad och då har jag ändå sett en väninna nästan bli strypt av sin dåvarande man. Han fick åtta år och utvisnng på livstid.

Jag förstår att du nu går igenom hela registeret från ilska, sorg, förvirring, stress till ren eufori över att han inte kommer åt dig längre. I tanken är det helt tillåtet att slå honom, plåga honom och tom döda honom, det sänker inte dig till hans nivå. Det gör det först om du skulle omsätta tanken i handling och det har jag förstått är det sista du vill, att bli som han.

Ja, jag tror att du skulle behöva en sandsäck och kanske lite boxningslektioner för att sandsäcken skall full effekt. I mellantiden kan pröva ett tips från min tid som flygvärdinna. För att bli kvitt frustration/ilska (och utan jämförelse med din situation), ta en tidning, lås in dig på toaletten och riv den i småbitar i stället för att slå en passagerare i huvudet eller säga något otrevligt. Det hjälper för stunden.

Skriva, rita, måla, brodera något vackert eller mörkt är ockkså bra råd, allt som kan hjälpa dig att refokusera.

Kom ihåg att det är ALDRIG ditt, offrets fel, aldrig någonsin!

Det blev kanske lite osammanhängande men jag har svårt att samla tankarna och tänka logiskt efter att läst dina sista beskrivningar.

Varm kram och sov godt, sweet dreams:heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 152
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp