bumpo
Trådstartare
Mm arbetsterapeuter är riktigt bra.arbetsterapeuten kan också hjälpa dig med annat...som att sova (förskriva hjälpmedel - ev. bolltäcke el. kedjetäcke = kan hjälpa mot ångest), etc.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mm arbetsterapeuter är riktigt bra.arbetsterapeuten kan också hjälpa dig med annat...som att sova (förskriva hjälpmedel - ev. bolltäcke el. kedjetäcke = kan hjälpa mot ångest), etc.
Jag tycker att du redan verkar ha passerat zombiestadiet. Du skrev/skriver den här tråden, du sökte hjälp. Låt det ta den takt det tar. Jag tror att psyket släpper fram en i den takt man klarar.Jag hoppas det. Eller att jag iaf känslomässigt reagerar på det. Har ju kunnat redogöra för det helt iskallt hela tiden. Jag har ju liksom hela tiden velat att han ska åka dit. Hur ska det ske om jag inte kan berätta vad han gjort? Men kan ju inte gå runt som en avstängd zombie heller...
Det känns faktiskt rätt zombieaktigt att kunna återberätta om när han stod med förskäraren tryckt mot halsen på mig och iskallt frågade om jag ville säga något innan jag dör utan att jag rörde en min...Jag tycker att du redan verkar ha passerat zombiestadiet. Du skrev/skriver den här tråden, du sökte hjälp. Låt det ta den takt det tar. Jag tror att psyket släpper fram en i den takt man klarar.
Men du återberättar det när du är på sjukhuset, i trygg miljö. Du berättade det inte häromnatten när du satt hemma med svår ångest. För mig är det skillnad.Det känns faktiskt rätt zombieaktigt att kunna återberätta om när han stod med förskäraren tryckt mot halsen på mig och iskallt frågade om jag ville säga något innan jag dör utan att jag rörde en min...
Fast har ju gjort det innan också. Fast.. då var det i förhören eller i rätten. Är kanske lite samma sak...Men du återberättar det när du är på sjukhuset, i trygg miljö. Du berättade det inte häromnatten när du satt hemma med svår ångest. För mig är det skillnad.
Då var du ju tvungen att berätta det, för att han skulle få det straff han förtjänar. Nu sprider du det till en krets vänner, bekanta och okända. Det tycker jag är en helt annan sak. Och mindre zombieaktigt än att stänga in det så att det ger dig ångest.Fast har ju gjort det innan också. Fast.. då var det i förhören eller i rätten. Är kanske lite samma sak...
Du har nog rätt. Jag var tvungen att hålla ihop under den tiden för att få honom fälld. Det var liksom det viktigaste där och då.Då var du ju tvungen att berätta det, för att han skulle få det straff han förtjänar. Nu sprider du det till en krets vänner, bekanta och okända. Det tycker jag är en helt annan sak. Och mindre zombieaktigt än att stänga in det så att det ger dig ångest.
Jag tror också att det spelar in att han inte överklagade. Då släppte du kontrollen och bröt ihop. Allt annat än zombieaktigt.
Du får ställa dig i kö då fina vännen! Jag är först! Och nej, oroa dig/er inte tänker inte göra något dumt.
Fina fina Mitra! Det hade nog inte hjälpt. Tyvärr...
Nää, så var det.Exakt som jag misstänkte hela tiden, inget hade hjälpt förrän den dagen du gick.
Vet inte riktigt hur jag ska skriva men jag är så glad att du sökte hjälp.Det kan vara så. Jag kände ju i hela mig att jag var tvungen att göra något för att få hjälp. Jag vill ju verkligen vidare. Starkare än förut.
Tack!
Grasshopper är gott som faan ja! Helt klart måste vi dricka det i sommar. Och massa kramar till dig medVet inte riktigt hur jag ska skriva men jag är så glad att du sökte hjälp.
Underbara bumpo.
Jag tänker på dig och önskar jag hade en massa kloka saker att säga.
Men du kommer gå ännu starkare ur detta och vi ska dricka den goda drinken du gör för att fira sen.
Kram i massor
Jag tror också, precis som @mandalaki att det kommer fram nu eftersom du är i en trygg miljö där du kan få handgriplig hjälp.Du har nog rätt. Jag var tvungen att hålla ihop under den tiden för att få honom fälld. Det var liksom det viktigaste där och då.
Du har nog rätt kära Bläckis. Bara svårt att fatta...
Det är kanske så. Jag get att faller jag nu så finns det proffshjälp att få. Jag riskerar inte att traumatisera mina kära om jag gör det och jag får tid att reda ut vad jag känner och varför. Jag klarade ju faktiskt av att analysera mig ugenom mina kräkningstvång efter lunchen idag utan några större problem. Eller, det var ju snortufft att sitta med tvånget att köra fingrarna i halsen för att framkalla en kräkning men jag klarade ändå av att analysera varför jag kände som jag gjorde och cad jag behövde göra för att komma ifrån den känslan/det behovet. Det är faan i mig stort. Jääj me typ.Jag tror också, precis som @mandalaki att det kommer fram nu eftersom du är i en trygg miljö där du kan få handgriplig hjälp.
Själva ångesten är känslor man trycker ner.
Känslorna bubblar upp bakvägen och kommer ut som ångest.
Människan är också väldigt destruktiv till sin natur.
Man skulle kunna tänka sig att man är snäll mot sig själv när man gått igenom saker som du gjort eller annat som taskig uppväxt eller mobbing.
Istället fortsätter man att skada sig själv när ingen annan inte längre gör det.
Det är det som gör allt så komplext.
Det går inte att tänka sig frisk logiskt. Om det vore så skulle ingen psykisk ohälsa existera. Det måste få ta tid och man behöver hjälp.
Du får hjälp nu och det känns så förbaskat bra att du är där.
Även om du själv tycker att du "inte gör något" så händer det faktiskt väldigt mycket när tiden stannar.
Det märks dessutom på det du skriver i tråden.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det här bli vändpunkten för dig.
Ju fler såna här "historier" (missförstå mig rätt när jag kallar det historier) som kommer ut och till allas kännedom desto bättre är det för det kan faktiskt rädda livet på nån som är utsatt för samma sak eller kanske värre. INGEN ska behöva lida i det tysta så det är jätteviktigt att sådant här synliggörs ordentligt för vem vet, vi kanske alla har grannar, vänner eller bekanta som sprider subtila signaler att allt inte står rätt till hemma eller hos vänner.