Kolla på bolltäcke annars? Kedjetäcken finns ju med lite lägre vikt också om man vill prova.Kedjetäcke är bra skit. Men, jag får lite panik av tyngden. Så tjockt jävla täcke räcker. Oftast. Men kanske skulle kolla igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kolla på bolltäcke annars? Kedjetäcken finns ju med lite lägre vikt också om man vill prova.Kedjetäcke är bra skit. Men, jag får lite panik av tyngden. Så tjockt jävla täcke räcker. Oftast. Men kanske skulle kolla igen.
Såg du att jag backade några inlägg längre ner angående detta?Men för jösse namn, använd ditt omdöme! Ifrågasätt inte någons ordinerade medicin i det här läget, och tipsa inte om någon annan.
Jag har rapporterat mitt eget inlägg och bett admin att ta bort det. Tänkte att det kan vara bra att veta.....Såg du att jag backade några inlägg längre ner angående detta?
Ts mådde hemskt dåligt så vi var rädda att hon skulle skada sig själv.
Ingen ursäkt, men det skedde i det sammanhanget.
Skulle aldrig skrivit något sådant annars.
Ångrade mig i princip när jag skrivit det.
Har hört att ovanstående täcken är svindyra och kan vara svåra att få utskrivna som hjälpmedel.Kolla på bolltäcke annars? Kedjetäcken finns ju med lite lägre vikt också om man vill prova.
De kostar mellan 4-8000. Är man knuten till en psykiatrisk klinik borde det Inte var särskilt svårt att få det utskrivet. Inte i mitt län, i alla fall.Har hört att ovanstående täcken är svindyra och kan vara svåra att få utskrivna som hjälpmedel.
En bekant var väldigt nöjd efter att ha provat med en trasmatta i påslakanet.
@mandalaki tack för att du uppmärksammade mig på det här.Men för jösse namn, använd ditt omdöme! Ifrågasätt inte någons ordinerade medicin i det här läget, och tipsa inte om någon annan.
Som sagt, har man kontakt med psykiatrin bör det inte vara jättesvårt. Ts verkar ju ha kontakter där så det är inte helt omöjligt att det går att få.Har hört att ovanstående täcken är svindyra och kan vara svåra att få utskrivna som hjälpmedel.
En bekant var väldigt nöjd efter att ha provat med en trasmatta i påslakanet.
Jag känner hans händer mot min kropp, ser hans iskalla blick och hör likgiltigheten i hans röst när han frågar om jag har något jag vill säga innan jag dör. Jag känner skärpan, tyngden och den där speciella metallkänslan mot halsen och kan inte andas...
Jag registreras skyhögt på de skattningsskalorna men är egentligen fortfarande i akut fas. Men högst troligt PTSD ja. Antar att behandling kommer att bli aktuellt. Och tack för kramen.
Har dina vårdkontakter sagt något om PTSD? Om du har det så finns det ju behandling att få.
*skickar styrkekram*
Jag gör nog det. Jag orkar inte hantera det ensam/själv. Jag orkar inte ens med mig själv. Jag har på något sätt klarat mig hit men... nu är min ork snart slut. Är så slutkörd psykiskt att kroppen kraschar. Och jag är så sjukt jävla rädd för vad som händer när jag inte har något kvar att ge.Det känns som att du behöver betydligt mer hjälp än vad du verkar få i dagsläget...
Åh vad jag önskar att jag bodde nära nu och kunde stötta på nåt sätt.Jag gör nog det. Jag orkar inte hantera det ensam/själv. Jag orkar inte ens med mig själv. Jag har på något sätt klarat mig hit men... nu är min ork snart slut. Är så slutkörd psykiskt att kroppen kraschar. Och jag är så sjukt jävla rädd för vad som händer när jag inte har något kvar att ge.
Jag har faktiskt funderat på att kontakta psykakuten. Men är så totalt rädd för att bli inlåst igen.Åh vad jag önskar att jag bodde nära nu och kunde stötta på nåt sätt.
Hoppas verkligen att hjälpen kommer och att den kommer typ nu.
Om jag visste nåt sätt att få hjälp snabbare men :/
Jag har faktiskt funderat på att kontakta psykakuten. Men är så totalt rädd för att bli inlåst igen.
Ja, får göra det. Är ju en av sakerna jag behöver bearbeta. Hur han låste in mig.Börja med att säga det till dom om/när du kontaktar dom.
Är så orolig för dig vännen men jag är så dåligt insatt i psykvården så jag kan inte råda så mycket hellerJag har faktiskt funderat på att kontakta psykakuten. Men är så totalt rädd för att bli inlåst igen.