Men för jösse namn, använd ditt omdöme! Ifrågasätt inte någons ordinerade medicin i det här läget, och tipsa inte om någon annan.
Såg du att jag backade några inlägg längre ner angående detta?

Ts mådde hemskt dåligt så vi var rädda att hon skulle skada sig själv.
Ingen ursäkt, men det skedde i det sammanhanget.

Skulle aldrig skrivit något sådant annars.
Ångrade mig i princip när jag skrivit det.
 
Såg du att jag backade några inlägg längre ner angående detta?

Ts mådde hemskt dåligt så vi var rädda att hon skulle skada sig själv.
Ingen ursäkt, men det skedde i det sammanhanget.

Skulle aldrig skrivit något sådant annars.
Ångrade mig i princip när jag skrivit det.
Jag har rapporterat mitt eget inlägg och bett admin att ta bort det. Tänkte att det kan vara bra att veta.....
 
Kolla på bolltäcke annars? Kedjetäcken finns ju med lite lägre vikt också om man vill prova.
Har hört att ovanstående täcken är svindyra och kan vara svåra att få utskrivna som hjälpmedel.
En bekant var väldigt nöjd efter att ha provat med en trasmatta i påslakanet. :)
 
Har hört att ovanstående täcken är svindyra och kan vara svåra att få utskrivna som hjälpmedel.
En bekant var väldigt nöjd efter att ha provat med en trasmatta i påslakanet. :)
De kostar mellan 4-8000. Är man knuten till en psykiatrisk klinik borde det Inte var särskilt svårt att få det utskrivet. Inte i mitt län, i alla fall.
Trasmatta var ju en superbra ide. :)
 
Har hört att ovanstående täcken är svindyra och kan vara svåra att få utskrivna som hjälpmedel.
En bekant var väldigt nöjd efter att ha provat med en trasmatta i påslakanet. :)
Som sagt, har man kontakt med psykiatrin bör det inte vara jättesvårt. Ts verkar ju ha kontakter där så det är inte helt omöjligt att det går att få.

Lägger till: om man inte får via psykiatrin kan man kolla med sitt försäkringsbolag om det finns möjlighet till bidrag. De hjälper ju ibland till med hjälpmedel och sånt.
 
Jag känner hans händer mot min kropp, ser hans iskalla blick och hör likgiltigheten i hans röst när han frågar om jag har något jag vill säga innan jag dör. Jag känner skärpan, tyngden och den där speciella metallkänslan mot halsen och kan inte andas...
:crazy:
Har dina vårdkontakter sagt något om PTSD? Om du har det så finns det ju behandling att få.
*skickar styrkekram*
 
:crazy:
Har dina vårdkontakter sagt något om PTSD? Om du har det så finns det ju behandling att få.
*skickar styrkekram*
Jag registreras skyhögt på de skattningsskalorna men är egentligen fortfarande i akut fas. Men högst troligt PTSD ja. Antar att behandling kommer att bli aktuellt. Och tack för kramen.
 
  1. Idag går överklagningstiden ut. Mår piss över att Kukaset fortfarande kan överklaga. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om han gör det enbart för att göra mig mer illa.
  2. Jag mår skit över att jag fortfarande inte fått den där blanketten om huruvida jag vill bli informerad om placering, oövervakade permissioner och frigivning. Är jag som brottsoffer så oviktig?
  3. Jag är i galopperande fart på väg mot ett återfall i min ätstörning. Vill hela tiden hetsäta. Vill spy upp den vettiga mat jag äter. Vill knappt äta den heller. Jag kan knappt överrösta rösterna som säger att jag är fet, ful och äcklig. Fick ärligt talat en chock när jag vägde mig igår. Men det är antagligen massa vätska med tanke på att min mens kom inatt. *hoppas*
  4. Väntar på remissen från gyn angående cellförändringarna. Jag vet logiskt sett att risken för cancer är under 5% men jag fast i rädslan att jag har cancer och att de måste ta livmodern och jag aldrig kommer att få bli mamma.
  5. Remissen till öppenpsyk kan inte komma fort nog. Vilket stressar ihjäl mig för jag är livrädd att de ska anse att jag är för frisk för dem. Eller att jag är för nedgången så det slutenvård.
  6. Jag måste skriva in mig på AF. Bästa vännen följer med på torsdag. Men eftersom jag mår som jag gör tror jag inte att jag fixar mitt jobb med timvik inom demensvården.
  7. Jag är ständigt pank och mår skit över att mamma och pappa får betala allt.
  8. Jag har ingen koncentrationsförmåga. Tänka en tanke fullt ut är extremt tröttande.
  9. Självhatet varierar mellan du är rätt okej men tro inte att du är mer än skit till du är totalt och komplett värdelös och ett gigantiskt waste of space.
 
Det känns som att du behöver betydligt mer hjälp än vad du verkar få i dagsläget... :heart
Jag gör nog det. Jag orkar inte hantera det ensam/själv. Jag orkar inte ens med mig själv. Jag har på något sätt klarat mig hit men... nu är min ork snart slut. Är så slutkörd psykiskt att kroppen kraschar. Och jag är så sjukt jävla rädd för vad som händer när jag inte har något kvar att ge.
 
Jag gör nog det. Jag orkar inte hantera det ensam/själv. Jag orkar inte ens med mig själv. Jag har på något sätt klarat mig hit men... nu är min ork snart slut. Är så slutkörd psykiskt att kroppen kraschar. Och jag är så sjukt jävla rädd för vad som händer när jag inte har något kvar att ge.
Åh vad jag önskar att jag bodde nära nu och kunde stötta på nåt sätt.
Hoppas verkligen att hjälpen kommer och att den kommer typ nu.
❤️❤️❤️❤️❤️
Om jag visste nåt sätt att få hjälp snabbare men :/
 
Åh vad jag önskar att jag bodde nära nu och kunde stötta på nåt sätt.
Hoppas verkligen att hjälpen kommer och att den kommer typ nu.
❤️❤️❤️❤️❤️
Om jag visste nåt sätt att få hjälp snabbare men :/
Jag har faktiskt funderat på att kontakta psykakuten. Men är så totalt rädd för att bli inlåst igen.
 
Vad tråkigt att höra att du mår så väldigt dåligt. :(

Jag måste säga, och ursäkta mig för att var så rättfram som jag brukar vara :o, att jag faktiskt tycker det är läge för slutenvård nu.
Inte tvångsvård, men slutenvård enligt HSL.

Du lever med yttre stress, sådant du inte kan påverka, men som påverkar dig så du får flykt och självskadetankar. Tänker på x:ets placering, överklagan, ekonomi, cellförändringar.
Du har självskadetankar och har hög risk för självskadebeteende. Även ätstörningen ingår där.
Du riskerar att inte kunna ta hand om dina basala behov, dvs äta, dricka osv.

Någon skrev PTSD och jag tror också det är fullt möjligt att det kan vara det.
Man brukar kunna medicinera det med antideppressiva (vet inte om du redan har det). I sådana fall kan det vara väldigt lämpligt med en inläggning i samband med insättning av medicin.

Som jag ser det så skenar du mot en psykisk och fysisk kollaps.
Det säger du ju själv också.
Ta dig själv på allvar och lyssna på dig själv och vad du behöver. :heart
Du är värd det.

Jag tror att du behöver ta med dig någon du verkligen litar på (familj, vän) till psykakuten.
Där berättar du precis som det du har skrivit här, hur den senaste tiden har varit för dig med ångest, stress och självskadetankar.
Tala om att du är hjälpsökande och att du är rädd för att skada dig eller kollapsa och att du tror att du behöver bli inlagd på avdelning.

Om det går, skit i AF. Du är för sjuk för att arbeta.
Försök att lägga tankarna om cellföändringarna åt sidan. Du kan ändå inte påverka det just nu.
Koncentrera dig på ditt psykiska mående och tänk att du behöver hjälp för att kunna ta hand om dig själv. Det är ok att ta emot hjälp från vården, vänner och familj oavsett om det gäller stöd, pengar, mediciner osv.
Du är viktig och du är värd det.

Jag önskar jag kunde hjälpa dig mer konkret. Hade gärna följt med dig till psykakuten, men jag tror vi bor för långt ifrån varandra.
Jag tänker på dig. :heart Kram!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 149
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp