Största problemet är att öppna mig överhuvudtaget. Till nån. Att jag är så öppen som jag är här är väldigt olikt mig

Aha, min gissning är för att du ändå är "anonym" bakom en skärm. O dessutom har människan som sådan ett behov av att berätta. :)

Ge dig själv beröm för att du berättar så här.

En annan tanke...du kan ju ge dina föräldrar vetskap om denna tråd så får de läsa om de vill? Om de nu är innehavare av en dator o vet hur den funkar.
 
Enligt soc så ska mina föräldrar försörja mig. Jag är för i helvete över 30 jag borde inte behöva bli försörjd av mina föräldrar...
Soc har fel. Har du ansökt och fått ett skriftligt avslag så kan du överklaga. Annars ansök skriftligt. Dina föräldrar har ingen som helst skyldighet att försörja dig men de kanske kan hjälpa dig med allt det praktiska?
 
Jag har tillbringat en stor del av dagen med själavård i form av sötaste mördarhunden, gangster-häng och strandpromenaden med tillhörande hav. Där någon gång drabbade insikten av att jag är på väg att krascha totalt mig. Alltså på riktigt insåg jag hur jävla slutkörd jag är. Hela världen gungade, omväxlande växte och krympte, tinnitusen slog på som faan, jag krampade och hyperventilerade. Jag har inget val längre. Öppenpsyk tar för lång tid. Ska bara samla mod att öppna mig för mina föräldrar och sen tänker jag kontakta psykakuten. Gör jag inget snart kommer jag gå in i psykos är jag rädd. Nu jävlar ska bumpo komma in i en bra, konstruktiv spiral.
 
Jag har tillbringat en stor del av dagen med själavård i form av sötaste mördarhunden, gangster-häng och strandpromenaden med tillhörande hav. Där någon gång drabbade insikten av att jag är på väg att krascha totalt mig. Alltså på riktigt insåg jag hur jävla slutkörd jag är. Hela världen gungade, omväxlande växte och krympte, tinnitusen slog på som faan, jag krampade och hyperventilerade. Jag har inget val längre. Öppenpsyk tar för lång tid. Ska bara samla mod att öppna mig för mina föräldrar och sen tänker jag kontakta psykakuten. Gör jag inget snart kommer jag gå in i psykos är jag rädd. Nu jävlar ska bumpo komma in i en bra, konstruktiv spiral.
Åh...älskade, älskade @bumbo vad lättad jag blir över att du nu kommer prata med J&R och ta hjälp :heart:heart:heart:heart

Det är det första och stora steget till insikt och därmed även till läkning.
 
Jag har tillbringat en stor del av dagen med själavård i form av sötaste mördarhunden, gangster-häng och strandpromenaden med tillhörande hav. Där någon gång drabbade insikten av att jag är på väg att krascha totalt mig. Alltså på riktigt insåg jag hur jävla slutkörd jag är. Hela världen gungade, omväxlande växte och krympte, tinnitusen slog på som faan, jag krampade och hyperventilerade. Jag har inget val längre. Öppenpsyk tar för lång tid. Ska bara samla mod att öppna mig för mina föräldrar och sen tänker jag kontakta psykakuten. Gör jag inget snart kommer jag gå in i psykos är jag rädd. Nu jävlar ska bumpo komma in i en bra, konstruktiv spiral.
Jag blir lättad.......glad......ledsen.....och så orolig! :heart :cry:
Åk nu dit nu! Det låter som du har kommit till bristningsgränsen.
Herregud, du kan inte ha det såhär ju.

Jag håller tummarna @bumpo att du hinner i tid!
Du finns i mina tankar! Kram! :heart
 
@bumpo
jag tycker du tar sjumilakliv både vad det gäller självinsikt och analyserande.

men jag vill någonstans säga att ta inte för mycket focus på hur du skulle ( ev) orsaka ditten och datten -( och ja jag är inte alls främmande för det ) men i mina ögon som följt dig lite så behöver du inte ha något alls med dig som säger att det ÖHT skulle vara ditt fel- sedan är jag själv allt för väl medveten om att det gör man som utsatt
Jag vill inte alls säga att jag förstår din situation i sig , men jag kan förstå vanmakten, frustrationen, men inte den fysiska kontrollen som du verkar ha varit utsatt för- och det gör mig ONT att försöka ens fatta det utöver det andra :heart

Jag blir ändå nånstans GLAD att du är här- på buke-och visar hur du känner !
jag själv vågade inte berätta förrän det var över ( och av det du beskrivit så är det du varit med om sju resor värre )
så jag hejar på dig. Vill du krascha så är det också ok . Jag kan nog inte till fullo förstå vad du varit med om- Men jag vet hur fördjävlasvårt det är att fatta att det INTE är pga en själv .


som sagt - här finns jag- till vad nytta jag än kan vara
och kom ihåg - DU är inte orsaken till det som hänt dig
Någon annan har gjort det MOT dig :heart
 
Jag har tillbringat en stor del av dagen med själavård i form av sötaste mördarhunden, gangster-häng och strandpromenaden med tillhörande hav. Där någon gång drabbade insikten av att jag är på väg att krascha totalt mig. Alltså på riktigt insåg jag hur jävla slutkörd jag är. Hela världen gungade, omväxlande växte och krympte, tinnitusen slog på som faan, jag krampade och hyperventilerade. Jag har inget val längre. Öppenpsyk tar för lång tid. Ska bara samla mod att öppna mig för mina föräldrar och sen tänker jag kontakta psykakuten. Gör jag inget snart kommer jag gå in i psykos är jag rädd. Nu jävlar ska bumpo komma in i en bra, konstruktiv spiral.

Så skönt att du tar hjälp! :heart

Kom ihåg att vi finns här också *stor kram*
 
@bumpo jag har tänkt på dig massor den senaste tiden.
Jag har ingen bra input att komma med. .
Hur jäkligt du än mår så får du ner dina tankar på pränt. Du har en liten ventil. Hoppas att du orkar och kan öppna dig för dina föräldrar. Du ställer inte till det för någon.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 150
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp