Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om ungefär en vecka ska jag och min ponny debutera fälttävlan.
Men jag har inte riktigt fått klarhet i ordningen.
När är det veterinärkollar? När är det visning för hand?
Och jag får inte tävla på mitt tredelade eggbett, får jag tävla på mitt nova?
Veterinärkontroll (veterinärbesiktning) och visning för hand är samma moment. Du visar hästen för veterinären för hand. Detta ska ske innan du startar hoppningen, på vissa tävlingar räcker det att man besiktar innan terrängen. Ibland är dock besiktningen endast öppen tex mellan 10-12. Allt detta står i ryttarmeddelandet! Vid besiktningen talar du om för veterinären vad din häst heter och vilket nummer ni har (du måste ha nr. lapp på hästen) sedan ställer du upp hästen med dig mitt framför så att veterinären kan se hela hästen. Du blir sedan ombedd att skritta och/eller trava en viss sträcka, för att visa att hästen inte är halt.
Trädgård & Växter
Har fått hem Miscantusplantor som jag beställt. Det stod i beställningen att de inte skulle levereras förrän efter 17 mars, men de kom...
Trädgård & Växter När jag bar barn (vi pratar 60-talet) hade vi en gunga i ett av våra äppelträd. Tror inte det tog nån skada. Och jag var aldrig med om...
Hundavel & Ras Jag har en kollega som har en. Köpt som ren sällskaps/familjehund och verkar passa för det. Den följer med pappan på joggingturer. De...