HJÄLP!, skrapar i bakhoven...

Nougat

Trådstartare
Hejsan alla! :laugh:
Har ett litet orosproblem med min lilla tjej :(
När man går ner för en backe så skrapar hon alltid i "min" höger bak, hon gör det inte när hon kommer ner på plant underlag, jag testade att gå ner för backen efter longeringen idag, & då bör hon vara hyfsat uppvärmd, och hon skrapar ändå i hoven (fram delen på hoven) :confused:

Sedan om man känner på bägge bakbenen känns detta "skrap" ben lite anorlunda gemfört med det andra när man känner vid kotleden, känns som hon har större "bulor" vid leden.:(

Vill inte att hon ska ha något problem,:cry::cry:
Någon som kan ana vad det är?, spatt?
Är 18 år.

Sv: HJÄLP!, skrapar i bakhoven...

Vi hade en äldre herre här som fick bulor, typ gallor, i "knäna" fram. Han ville inte böja knäna = släpade med hoven. Så kolla det, böjer hästen på benen som den ska? Annars skulle jag ta ut en veterinär.

Man får ju vara lite extra uppmärksam när hästarna börjar komma upp i åldern.

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 062
Senast: Vogue
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 215
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 757
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka