Sv: Hjälp! Probelm...
Det är jag som är "Sanna", jag har nämnt vissa av dessa saker i tidigare trådar, men väljer ändå anonymt nick.
Vi har flyttat, flytten skedde ganska omgående, tack vare nya stallägaren som förstod mig precis när jag ringde henne i panik en söndagkväll och förklarade läget.
Två dagar senare ledde jag hästen till nya stallet, dagen därpå flyttade jag och pappa alla saker (en av de andra var i stallet, men "tack vare" att dom inte lät mig
använda sadelkammaren, började hon inte krångla, utan trodde nog att jag bara gjorde som dom ville).
Det finns inget avtal ang kollektivet, det är något som poppade fram när jag sa att vi skulle flytta.
Kontraktet är vad som gäller mellan den inackorderade och stallägaren, inte mellan olika inackorderade.
Och nej, jag ska inte ta några pass under uppsägningstiden.
Jag vägrade blankt, men däremot erbjöd jag mig att ta en hel del pass i början (framförallt för att jag från början sa att jag skulle stå kvar månaden ut, men flyttade i början av månaden).
Men nej, det ville dom inte veta av, jag skulle ju ta 18 utsläpp, 18 insläpp och 18 kvällsfodringar..
Så dom står nu tre i stallet och får lösa det bäst dom vill.
Det har varit helt underbart (jag kan nog inte ens beskriva känslan) den här månaden och 11 dagarna i det nya stallet!
Jag trivs fantastiskt bra, och hästen mår som en prinsessa.
Jag hade lagt där här bakom mig, när igårkväll mobilen ringde medan jag jobbade. Det var stallägaren.
Nu kräver han
- att jag fixar staketen (det har gått hästar där de senaste veckorna, jag har själv sett helt färska gnagmärken)
- att jag slänger skräp (det står xx antal torvsäckar med DERAS skräp, dom har städat och tycker att jag ska slänga)
- att jag skrubbar ur boxen snarast (trots att jag har maj månad på mig)
Det här gjorde att jag bröt ihop TOTALT.
Jag ringde en kompis (som ringde vica), innan jag satt på toaletten i över en timme och bara skakade.
Jobbarkompisarna fick givetvis veta varför jag blev så upprörd över telefonsamtalet, och ja.. dom var alla redo att ringa och skälla ut stallägaren.
De sista 4-5 timmarna på jobbet var riktigt tuffa.
Eftersom jag har boxen att skrubba ur, samt lite kvar att mocka ur, så måste jag åka tillbaka dit.
Idag lovade jag min mamma att inte under några omständigheter åka dit ensam, om hon så skulle följa med själv (hon är jätteallergisk).
Det här har varit (och är fortfarande) så fruktansvärt jobbigt.
Men jag har fått så himla bra stöd, härifrån, mobilen och hemifrån, annars hade jag aldrig klarat av det här - TACK!