Hjälp! Mitt nya marsvin...

W

woarda

Skaffade mig ett "begagnat" marsvin i helgen.
Mitt första någonsin. Underbara djur!

Men jag har läst mycket om dem och idag var jag och köpte en kompis till Bull.
Nu är de i samma bur, inget bråk...
MEN... Bull (ett år gammal) försöker oavbrutet betäcka den lille nya... Är det bara att låta dem vara och att det "går över" av sig själv? eller ska jag dela på dem?

tacksam för svar.

Sv: Hjälp! Mitt nya marsvin...

det är väl ett dominans beteende.

kaniner kan göra lite så först i början , för att bestämma "ordningen" liksom.
skadar dom inte varandra kan du säkerligen ha dom ihop.

vad är det för kön..?

det är två hanar.
De har hållt på i några timmar nu...
hoppas att de slutar, eller att Bull slutar.
För det är ett jädrans liv och de skriker högt.

Så länge det inte kommer blod (när de bråkar) så borde du inte sära på dom, de håller på att bestämma vem det är som är bossen över buren. Det hade varit mycket bättre om du hade presenterat dom för varandra på en neutral plats och sen satt dom i en nystädad bur.

Men så länge ditt första marsvin inte mobbar den nya killen till anorexia eller slår honom så att det blöder så borde du låta dom vara. Ge dom mycket hö så länge och om dom inte har det så brukar det funka att sätta in två hus.

Så länge det inte kommer blod (när de bråkar) så borde du inte sära på dom, de håller på att bestämma vem det är som är bossen över buren. Det hade varit mycket bättre om du hade presenterat dom för varandra på en neutral plats och sen satt dom i en nystädad bur.

Men så länge ditt första marsvin inte mobbar den nya killen till anorexia eller slår honom så att det blöder så borde du låta dom vara. Ge dom mycket hö så länge och om dom inte har det så brukar det funka att sätta in två hus.

De träffades först utanför buren och hälsade o så. Jag skrubbade buren noggrant och möblerade om så att det blev nytt för dem båda.
Men jag antar att Bull bara är glad över att ha fått en kompis?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 635
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka