Hjälp, min media player...

T

tant agda

...verkar tro att den är en värmekamera :crazy: alla filmer jag öpppnar i den har helt konstiga färger.....:confused:

Nån som kan förklara vad som är fel????
 
Sv: Hjälp, min media player...

nej ,men är det samma "fel" i nån annan spelare?
fel på filen?
har du alla codecs som behövs?
likandant under flera dagar. /nr man startat om ..
osv.

svårt att gissa men..
 
Sv: Hjälp, min media player...

Tror att jag vet vad det är.
Den visar Visualizations så den visar lite olika beroende hur ljudet spelar.

Troligen är det en Codec som fattas och då spelar den bara upp ljudspåret.

Antingen får du ta reda på vilken codec som du behöver (Programmet heter GSpot) eller exempelvis köra VLC www.videolan.org
 
Sv: Hjälp, min media player...

Laban skrev:
Tror att jag vet vad det är.
Den visar Visualizations så den visar lite olika beroende hur ljudet spelar.

Troligen är det en Codec som fattas och då spelar den bara upp ljudspåret.

Antingen får du ta reda på vilken codec som du behöver (Programmet heter GSpot) eller exempelvis köra VLC www.videolan.org
huh? går den igång ifall filen inte rockar?
spännade.. upphör aldrig att förvånas.. därför jag inte använder den =)
 
Sv: Hjälp, min media player...

Japp eftersom man ställer in olika så ofta är codec just för bild och inte ljudet och den fattar ljudet men kan inte spela upp bilden och då visar den så och kör enbart ljudspåret
 
Sv: Hjälp, min media player...

Laban skrev:
Tror att jag vet vad det är.
Den visar Visualizations så den visar lite olika beroende hur ljudet spelar.

Troligen är det en Codec som fattas och då spelar den bara upp ljudspåret.

Antingen får du ta reda på vilken codec som du behöver (Programmet heter GSpot) eller exempelvis köra VLC www.videolan.org
den spelar upp bilden åxå, men allt är slajmgrönt och lila och gult mm.....

vad är en codec???
 
Sv: Hjälp, min media player...

tant agda skrev:
den spelar upp bilden åxå, men allt är slajmgrönt och lila och gult mm.....

vad är en codec???

Låter som du inte har rätt codec (Är inte 100% säker)

Codec är ett slags översättning.

Filmer och musik ta en hel del plats speciellt filmer eftersom de måste innerhålla både ljud och en hel del bildfrekvenser.

Det mest vanligaste idag är DivX och Xvid

Dessa gör att man kan komprimerar filen så den tar mindre plats, den ta bort ljud eller bilder som ögat/örat har svårt att se/höra eller ser/hör inte alls.

Detta gör att kvaliten blir sämre men helt godkänd för en vanlig person. Man kan se en viss skillnad när det är exempelvis mörk scen.

Så man använder codec som en tolk så din media spelare förstår vad för "språk" den är komprimerar i och sen återställer det i realtid när den spelar upp.

VLC är gratis och än så länge finns att ladda ner.
Den innerhåller en antal av det mest vanligaste codec som används och behöver på så sätt inte installera en massa codec på din dator.

Det finns visa codec paket som innerhåller många codec men kan göra så datorn fungerar sämre (svårt att förklarar varför)

Gspot kollar igenom vilken codec du behöver men ofta så fungerar det bra med VLC

Att det är dålig färg är för att din dator försöker förstå filmen men gör det inte 100% utan kan bara "översätta" den del av filmens komprimering
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 992
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 989
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 370
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Något konstig rubrik kanske... I mina arbetsuppgifter ingår en viss del där jag ska vara behjälplig till utomstående när dom är hos...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp