HJÄLP, MIN HÄST!! (Fodervärd/ägare)

E

Ellinor *

Lämnade förra veckan ut min häst till en go familj och allting verkade superbra.. Hästen var, av olika anledningar inte vaccinerad, och hon fick då papprena på hästen.
När vi lämnade pållen så sa hon att hon skulle höra av sig, skicka bilder och så vidare och det tyckte jag lät jättebra då jag är nojig då det är första gången jag lånar ut min häst och jag ville verkligen inte gjort det men var tvungen.
PROBLEMET är nu att denna fodervärden har inte hört av sig. Hon skulle hört av sig samma dag, men jag hörde ingenting. Jag ville inte verka för jobbig så jag skickade sms dagen efter och undrade hur det hade gått att släppa ihop hästarna, om de hade kommit på några frågor under natten o.s.v. - Inget svar. Och under veckan nu har jag inte hört ett ljud och vi har nummerpresentatör och hon har inte ringt varken hem eller till mobilen. Jag har ringt idag, tre gånger utan svar. Ska ringa imorgon med, blir det inget svar då så åker jag dit. Vad ska man göra? Är jag för nojig, är det för tidigt att hetsa upp sig för en sån sak? Vad gör jag om hästen inte är där? (står i kontraktet att han ej får flyttas utan mitt godkännande och vetskap) HJÄLP!!

Sv: HJÄLP, MIN HÄST!! (Fodervärd/ägare)

Du kan ju åka förbi och se om han står i hagen:idea:. Ser han ok ut så åk vidare.
Om inte kan du ju glatt gå in och säga att du var i krokarna och vill bara hälsa på:angel:

Hade det varit jag så hade jag fått panik. Är ju min bästa vän och inget får hända henne! Men jag hade nog väntat en dag och ringt om hon inte hade svarat hade jag åkt dit för att se att det inte hade hänt min häst något.

Hoppas du får tag i henne!

Jo, jag tänkte det med först.. Men de bor enskilt så man måste förbi deras hus för att komma till hagarna..
Jag har panik! Jag har fasat för att lämna ifrån mig hästen för att det skulle bli såhär, man har ju hört sina skräckhistorier..

Ring! En fråga: Du har väkl inte gett henne passet? Det hade jag aldrig lämnat ut om jag hade en häst ute på foder!

Det är precis det jag har.. Eftersom hon skulle vaccinera honom så behövde hon ju ha det för att få det ifyllt. (Hästen är imp och har en "bok" där allt är i ett. Jag har ringt, men hon svarar ej!

Åk dit och titta! Spelar väl ingen roll om du måste åka förbi deras hus, de måste ju fatta att du blir orolig!

Egentligen gjorde du ju helt rätt som lämnade med passet, det är ju så det är menat att fungera... dock förstår jag att folk tvekar angående detta...

Lycka till!

Jag tvekade med kan jag säga, var inte med glädje jag lämnade bort det. tanken var inte så från början! Svarar hon inte imorgon när jag ringer åker jag dit på kvällen och tittar. Jag måste bara få se att han verkligen finns kvar där.. Så lång tid tar det ju inte att ringa? Så det känns fuffens. .

Det är lugnt. Passet är ingen ägarhandling och skall följa med hästen. Det enda som gäller för ägarskifte är kontraktet som är med i passhandlingen. Den ska du inte lämna ut.

Eftersom de inte svarar när du ringer eller mailar så antar jag att de inte är hemma och borde således heller inte se när du åker förbi :idea:
Åk du och titta till din häst om du är orolig tycker jag :)

Edit: Ang passet tillhör ju det hästen och ska följa med den.

Jag hade åkt dit på stört och tagit med släpet utifall att! Det finns så mycket opålitligt folk nu för tiden!

Nyfiken fråga: Var bor fodervärden?

Ylva86 & liten_virrig:

Nej, i kontraktet vi skrev på båda två och har varsin kopia av står det klart och tydligt: "hästpasset får inte under några omständigheter gälla som ett bevis på ägarskap.." och på ett annat ställe: "hästen får ej flyttas från det nuvarande stallet till ett nytt stall utan ägarens vetskap".

Ja, det får nog bli så.. Annars kommer det bli en jobbig vecka!

Nej,. jag vet. En som jag umgicks med förut var med om en riktigt otäck sak med sin häst hon lånade ut så jag vill vara på den säkra sidan. Fodervärden var helt förstådd med det och sa själv flera gånger att hon skulle ringa samma helg om hur det gick att släppa ihop hästarna osv då hon ställde min häst i boxen först.

Fodervärden bor i Essunga med omnejd.

Håller tummarna för dig! Håll oss gärna uppdaterade!

Ok undrade för jag tänkte om hon varit här i trakterna hade jag kunnat sätta mig i bilen och åka och snoka :) Hoppas fodervärden hör av sig snart!

Låt oss hoppas att det är så att fodervärden blivit sjuk eller fått problem som gjort att denna inte kunnat höra av sig. *tillägg* ursh vad hemsk jag lät där. Det var inte så jag menade som det kanske kom ut, önska rinte fodervärden något illa. Men bättre att denna är förkyld och så hes att denna inte kan prata, än att den lurat TS

Håller tummarna. Håll oss uppdaterade!

Jag är själv väldigt nojig för sånt där.

Senast ändrad:

Fö. Köp en påse morötter och åk ut till hästen. Säg att du saknade den och att du ville hälsa på.
Iom att de inte hört av sig har de sagt upp sin röttighet att få fullt förtroende. (imo)

Jag hade åkt dit påengång och hämtat hästen. Dom har ju faktist lovat att höra av sig, och kan du inte ens lita på dom nu, hur ska det då gå sen? Om dom nu inte har en väldigt bra förklaring till varför dom inte hört av sig eller svarat dig.. Jag hade aldrig velat ha min häst hos någon jag inte kunde lita på.

Jag hade åkt dit påengång och hämtat hästen. Dom har ju faktist lovat att höra av sig, och kan du inte ens lita på dom nu, hur ska det då gå sen? Om dom nu inte har en väldigt bra förklaring till varför dom inte hört av sig eller svarat dig.. Jag hade aldrig velat ha min häst hos någon jag inte kunde lita på.

Så skulle jag oxå ha gjort.

Håller med dom andra. Åk dit

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 863
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka