HJÄLP mig snälla!

K

Karroo

:cry: Hej, jag har en 16 årig NFvalack. Han är jättebra på att hoppa, men det går så himla långsamt när man är på tävling eller träning. Han är även seg i dressyren,men går jättefint. Det är när jag lägger undan spöt när jag ska in på banan han börjar strejka. Det är synd då han går så fint på träning. Har någon nåt tips? /Karro :bump:
 
Sv: HJÄLP mig snälla!

Är de endast på tävlingar som han är seg? Eller är han seg även hemma på ridbanan?. Om så är fallet så behöver han antagligen motivation. Hitta på något kul med träningen. Gör något ni aldrig gjort förut, utsätt hästens hjärna för nya saker. Ge er ut på skrittrundor, Träna i skogen bland träd (jättebra serpentin och slalompinnar :D) osv. Så att hästen förstår att allt inte innebär träning på en dammig ridbana. Sen undrar jag bara hur han kan gå segt i dressyren men ändå fint!?!. Hästen måste ha bjudning för att kunna arbeta rätt med bakbenen osv. Men om de är så att han bara är seg när ni tävlar, har tanken aldrig slagit dig att han inte gillar att tävla? Vissa hästar älskar det medans andra avskyr det som pesten.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 459
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 327
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp