HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

agrias försäkring täcker (täckte?) sjukdomar också, men såklart med reservationer för gamla skador och sjukdomar.

Nu tog du väl i så du nästan sprack!

Att ens jämföra de punkterna du räknar upp med att utsätta en hund för extremt lidande i över 1½ dygn är för mig obegripligt.

Vem är det som tar i egentligen? Om du kallar det den här hunden beskrivits ha för extremt lidande då vet jag inte vad vi ska kalla hundar som verkligen är sjuka/skadade.

Kl.

Så bra att din hund har fått den vården den behövde, har tänkt på er och hur det har gått.

mimmipigg: Att en hund äter och dricker behöver inte utesluta att den har väldigt ont, vissa hundar äter oavsett så det är ingen bra måttstock.

Mvh

Agria har en särskild gammal hund-försäkring, så nog går det att försäkra alltid. Men premien är dyr. Jag vet inte om de har en exakt åldersgräns, men för några år sedan försäkrade jag en hittehund med okänd ålder, vet trodde han var mellan 8 och 11 år. Det gick utmärkt :).

Inte tycker jag att det är märkligt att folk blir upprörda. Det går inte att veta hur det egentligen står till med djuren, och på ett forum såhär så vet läsaren (som svarar) också väldigt lite om hela situationen. Du gör alltid en egen tolkning och svarar efter den - en tolkning som ibland går över styr, och ibland underskattar problemen.

Tack Mimmi!
Skönt att jag inte är ensam om att reagera:crazy:
Men det kanske inte är konstigt att folk är "bitska" här....:angel:
Det är ju ändå ett hundforum.

* Jenny *

Du är verkligen inte den enda som reagerade! Men jag orkade inte bryr mig då jag själv har jag blivit utsatt som TS här men inte gällande samma sak.. Efter det så känner jag mig inte välkommen här på hund, svarar sällan i trådar eller skapar egna pga att jag upplever de flesta här inne så otrevliga och har ingen lust att bli "påhoppad" från alla håll och kanter.

För övrigt har hundar väldigt hög smärttröskel, och vi har ingen aning hur dessa bitsår ser ut. Kanske det låter farligare än vad det är? Extremt lidande är ju att ta i, i detta fallet.
Nu har ju hunden varit hos vet och blivit behandlad trots att TS inte har ngr pengar.
I detta fallet hade ni ju kunnat ge tips om hur man kunde behandla såren hemma, första hjälpen typ. Och att man självklart även säger till att man ska ta hunden till vet för bättre undersökning. Men man kan använda trevlig ton, man kommer så mycket längre på att vara trevlig och hjälpsam än att attackera folk och säga att det tex är djurplågeri, avliva hunden och dittan och dattan. Jag förstår verkligen inte varför det är så svårt att behålla en trevlig stämning och ton här?
Hur är ni människor i verkliga livet om man skulle träffa er, otrevliga och "bitska" där med? Bara en fundering..

Gillar dig! :D

Att hugga huvudet av folk som vill ha hjälp är verkligen poänglöst....

Just i det här fallet var det svårt att ge några mer konkreta råd än: Åk till veterinär.

Har själv varit med om bitskador som inte sett så farliga ut (litet ingångshål, ca 1-2 dl blod totalt)- men där det visat sig vid närmare undersökning att hunden i princip hade sårficka runt hela halsen och ner på bogen samt söndertuggade mjukdelar i ena bogpartiet. Just den hunden sa inte så mycket heller utan lyfte lite på läppen när vi tog på benet. Han hade nog ätit i det tillståndet också. Veterinär fick öppna och sy ihop muskulaturen samt sätta drän runt hela hunden.

Därav mitt svar att åka till veterinär och få det undersökt. Just bitskador är vanskliga.

håller med. en bekants hund avlivades för ett par veckor sedan pga bitskador. den hunden hade inte ens något hål i huden utan det var blödningar under huden som gjorde att den drabbades av blodbrist och chock.

*KL*

Jag tycker också det är tråkigt att man inte längre kan reagera här på hund öht förrän någon vrålar

- Så jävla kass attityd, så jävla typiskt hund!!!!!

Efter att TS skrev om veterinären så har jag bara svarat vidare på frågor som ställts till mig alt förklarat vad jag menade i mitt första inlägg!

jag tänkte på en sak!

Jättebra att du tillsist :cool: tog hunden till veterinären!

Men hur ska du nu kunna betala räkningen?

Det bästa för både dig och hunden hade nog varit om du avlivade hunden, den är ändå 10 år gammal och du hade sluppit en stor räkning som du inte kan betala.

Det handlar inte om ATT reagera utan om hur man framför sina åsikter. Det är stor skillnad att skriva "hunden måste till vererinär" och "du är en så oansvarig ägare som inte tar hunden till veterinär. Du borde inte få ha djur och din hund bör avlivas eftersom du är så kass"...

Jag tror många överlag tar sig större friheter att nedvärdera andra människor på internet än irl. Mindrevärdskomplex eller allmänt taskig attityd låter jag vara osagt.

Jag tycker faktiskt inte att jag har framfört mina åsikter på det viset som du beskriver.

Men jag reagerar och skrev att jag blir ledsen när jag läser trådar likt denna, det är dagens sanning för jag blir verkligen ledsen över det onödiga lidandet.

Välkommen till bukehund! Här ser man inget för skogen av pekpinnar. Här råder bukehundmaffian och dom gör minsann ALDRIG fel!;):grin:

Nej det var klantigt gjort av mig för som du säger var det en helt annan användare som uttryckte sig på det viset.

Jag blir blir också ledsen av starten i den här tråden! Jag samtycker heller inte med TS ursprungliga handlande att försöka ta hand om hunden själv! MEN jag tror fortfarande att man kommer bra mycket längre genom att informera istället för att dömma :)

Din ekonomi är din sak men något som jag förundras över är hur du inte har råd att ta hunden till veterinär men samtidigt annonserar du efter att köpa en hopphäst i 30-80 tusen kronors klassen här på buke? Ta ett råd och låt bli att skaffa fler djur tills du har råd att ha dem. Det är inte roligt när man hamnar i situationer som du gjorde med hunden. Så länge du inte har ekonomi eller stöd från annat håll att kunna betala oförutsedda utgifter ska du nog jobba på att skaffa en buffert att ta ur innan du skaffar fler djur. Jag vill inte racka ner på dig eller ditt djurintresse men tänk dig för innan du skaffar fler djur när du inte har den ekonomin som krävs för att du utan problem kan ta hunden till veterinären akut.

jag tänkte på en sak!

Jättebra att du tillsist :cool: tog hunden till veterinären!

Men hur ska du nu kunna betala räkningen?

Det bästa för både dig och hunden hade nog varit om du avlivade hunden, den är ändå 10 år gammal och du hade sluppit en stor räkning som du inte kan betala.
Här har vi det riktiga typexemplet på ett äckligt drevinlägg som dessutom inte ens fattat att det ofta kan vara billigare att behandla än att avliva.
PL

Du var visst duktig på att ta ton! :grin:

(och hon skriver att hon har fått en jätteräkning)

Håller med!!

Till någon ovan som skrev om dyr hopphäst..TS ville LÅNA en häst..inte köpa en..

Vad tror du folk brukar kalla våra räkningar för avlivning omhändertagande o kremering på helgerna?
Skulle vilja på stå att det var du som tog ton ,en ytterst äcklig ton!
PL

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 907
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 046
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 338
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA