Hjälp mig börjar bli orolig

M

marina w

Min häst har blivit så otroligt jätteslö sen värmen kom. Han bara står och hänger i stallet och är så otroligt omotiverad så det finns inte. Kan inte minnas att han var så här förra sommaren. Har ju ändå inte varit så jättevarmt de senaste typ två dygnen, men han är ändå jätteloj:( Vände efter mindre än en fjärdedel av ridturen för han hade inte alls motivation och ork, tänkte att jag får väl ringa till vet. Men jäklar vilken fart han hade på hemvägen, han var tom.het. Han har väldigt lätt för att lägga på sig nu under betet så jag har släppt dom båda tidigare i år så de inte har ett sånt överflöd, tänkte han kanske inte får i sig tillräckligt, men de har ju trots allt gått upp lite i vikt redan. Gav de ändå lite hö var men de tog ett par tuggor och lämnade sedan. Nån annan som har samma problem just nu, han har varit jättepigg fram tills värmen, men nu är han dödstråkig:crazy: Ska rida för ny instruktör på onsdag, hoppas han tycker det kan bli lite kul i alla fall så jag inte får avsluta efter en kvart:( Han mår bra annars står inte och hänger med huvudet i hagen och äter med står aptit. Snälla ni som har några svar eller ideer kom gärna med dom
 
Sv: Hjälp mig börjar bli orolig

Jag tror att det kan vara så att värmen kom så plötsligt att de inte hunnit vänja sig. Min pojke har ocksp vart väldigt slö och han har även massa vinterpäls kvar och det gör ju inte saken bättre... :angel:

Det är iafl min teori, men är du mycke orolig kan du ju alltid ringa och prata med en vet. Kostar inget. ;)

Lycka till!
 
Sv: Hjälp mig börjar bli orolig

Skönt att höra nån med lite liknande problem. Tänkte ringa till vet.imorgon och bara höra. Men han ser inte dålig ut men han är vad jag tycker oridbar för han e så slö och omotiverad. I hagen e allt frid och fröjd. Men,men e man hönsmamma så e man:smirk:
 
Sv: Hjälp mig börjar bli orolig

Så gör mina hästar också när de går ute dygnet runt. När de kommer in i stallet är det som att de slappnar av och bara vill sova.
 
Sv: Hjälp mig börjar bli orolig

aana skrev:
Så gör mina hästar också när de går ute dygnet runt. När de kommer in i stallet är det som att de slappnar av och bara vill sova.
Ja fast detta är mer än förut. Och han är jätteseg och rida. Pratade med min tränare som sa att det troligtvis beror på att de börjat gå ute på nätterna, då kan de vara slöa ett bra tag. Så det är nog kanske det.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 668
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 040
Senast: cf234k
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 021
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 444
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp