Hjälp med referens

Caoimhe

Trådstartare
Jag ska citera ur en bok, men har ingen aning om hur jag ska göra i detta fallet. Det är en skönlitterär bok i tre delar: förord av en person, huvudtext av en annan person, och kommentarer av en tredje person. Jag ska referera till den tredje delen, med kommentarer, men kan inte hitta hur jag ska referera till detta i referenslistan, då boken inte har en redaktör och författaren jag vill referera till inte är huvudförfattaren, så att säga.

Jag använder mig av APA.

Jättetacksam för svar!

Jag ska citera ur en bok, men har ingen aning om hur jag ska göra i detta fallet. Det är en skönlitterär bok i tre delar: förord av en person, huvudtext av en annan person, och kommentarer av en tredje person. Jag ska referera till den tredje delen, med kommentarer, men kan inte hitta hur jag ska referera till detta i referenslistan, då boken inte har en redaktör och författaren jag vill referera till inte är huvudförfattaren, så att säga.

Jag använder mig av APA.

Jättetacksam för svar!

https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/01/

Den här sidan har räddat mig många gånger

Jag tror att jag hade gjort efter samma modell som artikel i antologi.
Artikelförfattare "Kommentarer" i: Huvudförfattare Boktitel

Med tanken att det är författaren och hans text som identifieras först,
och sedan den info som själva boken söks med om jag ska få fram den på ett bibliotek.

Men var ett tag sedan jag sysslade med sådant; och är skolad att det är viktigast att man är konsekvent och begriplig snarare än slaviskt följa en detaljerad norm :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 237
Senast: Johanna1988
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 488
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Hur ska jag hantera min kollega? För 6 veckor sedan började jag på ett nytt jobb. Jag fick dela rum med en man som verkade trevlig om... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 828
Senast: Stalone
·
Kropp & Själ "Du är duktig på att jobba och ställer upp på även konstiga arbetsuppgifter. Vi är båda nöjda med dig. Därför kommer det låta konstigt...
Svar
19
· Visningar
3 279
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31