Hjälp med namn på denna sötingen!

P

ponnyryttaren

Nu har vi köpte en ny katt, men vi har lite svårt att komma på vad han skall heta hehe, så jag tänkte fråga er här på buke:)
Några förslag på vad HAN ska heta?:bump:

allt417.jpg

Kattungen043.jpg

Sv: Hjälp med namn på denna sötingen!

Naaaw, vilken söting!!

Tycker han ska heta Muffe, han ser så musig ut ju!! :love:

Men gud så söt!:love: Typ Dimme eller nått... Som en dimma du vet, men han är ju en kille, då blir det Dimme istället:angel: Nä, jag vet inte, men en sak vet jag, den är jättesöt!:D :love:

Jag tycker det är en tusse....

Naaaw så söt!!!! :love:
Dumma dig, jag vill osså ha kisse! :cry: (har två egna men de bor hos mamma och pappa, eftersom min hankatt älskar utelivet och jag bor i lgh utan möjlighet att släppa ut honom, och min honkatt är så kär i min hankatt så jag vill inte sära på dem)

Jag tycker att han ser hemskt gosig, kramvänlig och söt ut, TUSSE kanske skulle passa?
Katter jag valt namn åt heter, Tintin, Zeus, Alicia, Musse och Tingeling.

Zeus ehrm kanske jag inte hade valt idag, men han är så satans stolt, speciell och king of the world, så han passar i sitt kunganamn. Alicia levde som livrädd stallkatt/vildkatt utan namn i 4 år innan hon fick följa med mig hem, det namnet är mkt S i och vackert tycker jag. Hon fick komma till mig pga sina två ungar som bonden ville slå ihjäl. Dem tog jag hand om, de fick ett nytt hem senare och jag döpte dem iaf till Musse och Tingeling, Musse var nog mammas idé, Tingeling är ett namn jag tokälskar på katter, hon var så söt att det gjorde ont, passade sååå fint i sitt namn. Tinglan. Saknar :cry:

Annars gillar jag teman, om man har flera katter att döpa! Dock är det toksvårt...
Franskt tema på föräldrarnas katter.
Minou. Tintin.

Jag personligen gillar dock INTE namn som syftar till kattens färg eller andra dum-uppenbara namn såsom "Grålle" :p eller Missen, eller Pricken! Lite mer klass ska de väl ha ;)

gud, vilken gosig!:d
svårt att ge bra förslag på namn då man inte vet nåt om personligheten, men minou är rätt fint, tycker jag.

du får skriva o berätta vad det blev för namn tillslut. :bump:

Tack till alla:) mer mer!!:bump:

Tusse..:cry: Vår gammla katt dog för en månad sedan.. han hette Tusse..

ja har också haft en katt som hete tusse men han dog för ett år sedan:( Men nyligen sköpte vi en ny :)

Han är en definitivt en Kurre.. Han är lite lik Ior också... men lite kort kanske...

Jag personligen gillar dock INTE namn som syftar till kattens färg eller andra dum-uppenbara namn såsom "Grålle" :p eller Missen, eller Pricken! Lite mer klass ska de väl ha ;)

Vad är det för fel på Grålle? :p
Jo det är väl kanske lite fantasilöst men han heter egentligen Case... men det passade inte... fast iofs så var han inte döpt helt och hållet till Grålle för att han är en grå katt. Min pojkvän är jordbrukare och Grålle är ju en modell av Massey Ferguson... *nördvarning - jag vet* Case är också ett traktormärke...;) :p

§Zith

Andra bilden var helt underbar!! Jättesöt var han :love: Jag hade låatta kallad honom Mufs

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 138
Senast: Shilton
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 142
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar