Hjälp med formulering....

Texaz

Trådstartare
Det är så att det finns en man en man som jag är väldigt attraherad av:o
Vi ses regelbundet i en välgörenhetsgrupp och ju mer jag ser/hör honom desto mer intresserad blir jag...
Senast (i förrgår) när vi sågs komvi att prata förhållanden. Han nämnde då att en kvinna sagt till honom att han aldrig träffade någon pga att han inte var nog spännande:crazy: vilket han verkade ha tagit illa upp av.
I mina ögon är han både intressant, trevlig, attraktiv och har otroligt sunda värderingar!

Har sen dess funderat på att skicka meddelande via FB och berätta hur JAG ser på honom utan att det blir alltför uppenbart hur jag känner. Vi kommer ju att ses via gruppen och jag vill såklart inte att det ska bli pinsamt framöver, om han inte skulle visa intresse/ge respons tillbaka. Blyg är han inte, och har stor social kompetens så om han skulle vilja tror jag inte att han skulle ha några problem med att ta kontakt.

Fastnar dock vid hur tusan jag ska formulera det hela?
Har tänkt mig att dra fram det vi pratade om, dvs att han inte var spännande (vilket han ju är i mina ögon;) ), men hur formulera det och fortsätta??:confused:

Så, kloka bukevänner, kan ni försöka hjälpa mig??:)

Det är så att det finns en man en man som jag är väldigt attraherad av:o
Vi ses regelbundet i en välgörenhetsgrupp och ju mer jag ser/hör honom desto mer intresserad blir jag...
Senast (i förrgår) när vi sågs komvi att prata förhållanden. Han nämnde då att en kvinna sagt till honom att han aldrig träffade någon pga att han inte var nog spännande:crazy: vilket han verkade ha tagit illa upp av.
I mina ögon är han både intressant, trevlig, attraktiv och har otroligt sunda värderingar!

Har sen dess funderat på att skicka meddelande via FB och berätta hur JAG ser på honom utan att det blir alltför uppenbart hur jag känner. Vi kommer ju att ses via gruppen och jag vill såklart inte att det ska bli pinsamt framöver, om han inte skulle visa intresse/ge respons tillbaka. Blyg är han inte, och har stor social kompetens så om han skulle vilja tror jag inte att han skulle ha några problem med att ta kontakt.

Fastnar dock vid hur tusan jag ska formulera det hela?
Har tänkt mig att dra fram det vi pratade om, dvs att han inte var spännande (vilket han ju är i mina ögon;) ), men hur formulera det och fortsätta??:confused:

Så, kloka bukevänner, kan ni försöka hjälpa mig??:)
Jag skulle skippa den biten och gå rakt på fikat i stället! För såna saker sägs bättre öga mot öga.

Nja, känns på tok för uppenbart och jag skulle knappast våga gå på träffarna vid ett avvisande/tystnad...
Vill mer skicka över en hint om att det finns intresse, får ju en känsla av att det iaf finns någon form av nyfikenhet från hans sida, men vill att varken han eller jag ska hamna i en pinsam situation...

Det bästa är vä att fråga om han har tid att ta en fika efter något av era möte
Han kan då vara "upptagen" utan att det blir pinsamt för någon. Om han är intresserad så förslår han i så fall en annan tidpunkt
Skicka meddelande på FB riskerar att det bli tyst

Om jag beskriver det såhär då, mer av en rätt oskyldig flirt... Alltså, en hint om att jag gillar det jag ser, men inte alltför uppenbart?
Fika efter möte funkar inte, då mötena är på kvällstid och riskerar att dra ut på tiden. Det skulle då betyda att jag bjöd in mig själv till honom och dessutom fikar vi på mötena:D
Blir det tyst på FB, så förstår jag ju hur läget är, alternativt att han börjar fundera.
Asch, får klura på det själv helt enkelt, vill ju inte att det ska gå för lång tid efter samtalet

Jag skulle nog faktiskt bara skriva: "jag har tänkt på det du sa om att du inte skulle vara spännande. För mig stämmer inte det alls, jag tycker att du är både intressant, trevlig, attraktiv och har otroligt sunda värderingar! Hoppas du blev glad nu, hej!"

Möjligen kan du utelämna det där med attraktiv om det känns för uppenbart.

Jag skulle nog faktiskt bara skriva: "jag har tänkt på det du sa om att du inte skulle vara spännande. För mig stämmer inte det alls, jag tycker att du är både intressant, trevlig, attraktiv och har otroligt sunda värderingar! Hoppas du blev glad nu, hej!"

Det kan funka, och är ungefär vad jag tänkt mig:) men inte lyckats få till:p Ska fundera lite över attraktiv, men kommer definitivt att skicka något idag, även om det känns läskigt!!
Mitt motto har dock alltid varit, friskt vågat, hälften vunnet :D

"

Superbt formulerat. Herre Gud, du har ju halva inne bara genom att han sagt så där. Om alla karlar man varit intresserad av genom åren hade kunnat lägga upp det så snyggt hade mitt liv varit betydligt enklare! Kör!
Svarar han inte är avslutet så bra formulerat att "jaha, nähä, no big deal".

Hädanefter när jag jagar karlar ska jag alltid först konsultera @mandalaki som ska få vara min tal/fb/mejlskrivare.

Jag tänker som så att även om responsen uteblir så blir han säkert glad och smickrad vilket är honom väl unnat! En otroligt fin människa som ger så mycket av sig själv, inte minst till de som har det sämst ställt:love:
Så det känns som en win-win-situation ;)

Jag är inne på mandalakis sätt! :)

"Du, jag tänkte på det där om att du inte skulle vara spännande, det får verkligen stå för den personen för jag tycker att du är spännande och intressant. Du är en otroligt fin människa som ger så mycket av dig själv! Du ska vara stolt över vem du är."

"Hej, jag tycker du är spännande! Säg till om du vill ta en fika"
Det där hade onekligen fått mig att stanna upp en liten stund! Alldeles lagom, inget för personligt och på en lagom nivå. Plus, det viktigaste, det ger mig möjlighet att bestämma vad jag vill, utan att känna mig obekväm om jag inte vill.

Inte skickat än.....
Fick vänta länge på veterinär på jobbet igår kväll och var dödstrött när jag äntligen kom hem. Insåg att jag knappast skulle kunna sova om jag skickade det då:p så beslutade att trots allt vänta tills idag.
Nu är lite samma situation, han är inloggad och jag ska till jobbet, HUR ska jag kunna jobba om jag ska hoppa högt så fort det plingar i mobilen???
Jobbar dock bara några timmar så det får bli när jag kommer hem, lovar att uppdatera!:)

OK, nu var det gjort....:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
"Jag har tänkt på det du sa om att du inte skulle vara spännande. För mig stämmer inte det alls, jag tycker att du är både intressant, trevlig, attraktiv och har otroligt sunda värderingar, en inte alltför vanlig kombination ;-)

Hoppas att du får en fin dag!"

Skyndade mig att logga ut....:crazy:

OK, nu var det gjort....:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
"Jag har tänkt på det du sa om att du inte skulle vara spännande. För mig stämmer inte det alls, jag tycker att du är både intressant, trevlig, attraktiv och har otroligt sunda värderingar, en inte alltför vanlig kombination ;-)

Hoppas att du får en fin dag!"

Skyndade mig att logga ut....:crazy:
Heja dig! :)

Nu blev ju jag nervös! Hade hoppats att det stod hur det gått när jag kom till slutet av tråden...
Tycker oavsett svar att det är jättefint gjort av dig. Man glömmer så lätt att ge positiv feedback tycker jag och det du skrev var jättefint. Vem hade inte blivit superglad av att få ett sådant meddelande! Håller tummarna på att du får ett fint svar tillbaka!

Liknande trådar

Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 473
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka