Hjälp med formulering....

Texaz, där du står var det precis så mycket som du kan stå för. Det handlar ju inte om att du måste någonting, det handlar ju om dig och ditt uttryckssätt. Vad du gör och hur du gör det. Jag gissar att du inte ville hårdraggs, och då var det här precis rätt sätt att uttrycka "jag tycker du är en intressant person". Var det leder hänger på er bägge, men jag hade nog faktiskt velat spinna resten av väven IRL.

Texaz, där du står var det precis så mycket som du kan stå för. Det handlar ju inte om att du måste någonting, det handlar ju om dig och ditt uttryckssätt. Vad du gör och hur du gör det. Jag gissar att du inte ville hårdraggs, och då var det här precis rätt sätt att uttrycka "jag tycker du är en intressant person". Var det leder hänger på er bägge, men jag hade nog faktiskt velat spinna resten av väven IRL.
Men precis så! Efter ett PM som det där hade jag tagit resten IRL. Bara försökt visa lugn och säkerhet, alltså att jag står för vad jag skrev - och se hur han hanterade det.

Haha, tack ska ni ha!
Tja, efter att ha läst/lyssnat på Fexeus så tänker jag också att han nog kommer att fundera och se saker på ett annat sätt framöver. Men nu ligger bollen där och jag har gjort det jag kan :)
Blir det mer så är det faktiskt upp till honom, för nog borde han fatta vinken???
Svarade bara "så lite så ;) ", tyckte det var skapligt neutralt:D
Texaz, jag tycker att du har skrivit jättebra och precis lagom. Han är ju inte dum. Han fattar att du tycker bra om honom. Nu ligger bollen hos honom. Kommer han på att han är intresserad, då kommer han att visa det. Är han inte intresserad av annat än en kompisrelation, då är det vackert så.
Tro mig, jag har själv "gjort bort" mig på liknande sätt :o, och det har alltid varit positivt i något avseende. Någon får ett ärligt erkännande, ibland leder det till mer. Ingen har sprungit skrikande därifrån.
Bara fortsätt att vara trevlig som vanligt, flyt omkring lite i hans närhet utan att direkt stalka honom, kolla läget, han har bollen.
Så inga tvivel nu :). Tycker att han kom med ett bra svar.

Något i stil med:

Jag är attraherad av dig, skulle du ha lust att träffas, kanske över en middag?

hade varit mycket bättre :)
Det där är väldigt olika från person till person.

Jag t.e.x. ser inte ditt förslag som "mycket bättre" utan som "betydligt tråkigare".

Ditt exempel säger i princip "Hej jag vill ligga, vill du det?" dvs inte särskilt originellt och inte särskilt personligt, medan det @Texaz skrev var betydligt intressantare både som uppmuntran, komplimang och för att signalera intresse. Att referera till det de pratade om tidigare är perfekt, det visar att hon lyssnar och det skadar inte att demonstrera några av sina egna kvaliteter i det här läget. Hon skrev också att hon tycker han är attraktiv, det är en bra startpunkt. Även om vi skulle anta att han helt saknar förmågan att ta en hint så är det något att bygga vidare på.

I trådstarten undrade hon hur hon kunde beskriva hur hon ser på honom utan att det blir alltför uppenbart hur hon känner och på de punkterna faller ditt förslag som ett korthus.

Halvt kl

Jag tycker dessutom inte att det går att feltolka en ärlig komplimang, om man verkligen menar sina ord (och inte enbart fiskar efter sex) så har man förmedlat något av det man ville säga även om hen inte skulle se det som en invit.

Senast ändrad av en moderator:
Det där är väldigt olika från person till person.

Jag t.e.x. ser inte ditt förslag som "mycket bättre" utan som "betydligt tråkigare".

Ditt exempel säger i princip "Hej jag vill ligga, vill du det?" dvs inte särskilt originellt och inte särskilt personligt, medan det @Texaz skrev var betydligt intressantare både som uppmuntran, komplimang och för att signalera intresse. Att referera till det de pratade om tidigare är perfekt, det visar att hon lyssnar och det skadar inte att demonstrera några av sina egna kvaliteter i det här läget. Hon skrev också att hon tycker han är attraktiv, det är en bra startpunkt. Även om vi skulle anta att han helt saknar den intellektuella förmågan att ta en hint så är det något att bygga vidare på.

I trådstarten undrade hon hur hon kunde beskriva hur hon ser på honom utan att det blir alltför uppenbart hur hon känner, på de punkterna faller ditt förslag som ett korthus.

Den typen av stöttning som TS uttryckte är vanlig utan att det innebär ett direkt intresse, liknande förekommer för jämnan även här på forumet. Han kanske förstår att hon menade mer men det är i så fall utifrån övrig kontakt. Vill man träffa någon bör man säga det och inte köra konstiga omskrivningar och hintar som skall "förstås" av motparten, det tycker jag i varje fall.

Vill man vara säker på att det inte skall bli pinsamt om motparten inte vill hade jag skippat biten om attraktion helt och motiverat en träff utifrån ett gemensamt intresse, då kan båda dra sig ur utan några som helst konstigheter. Vid närmare eftertanke hade jag nog tagit bort den delen delen oavsett,

Först säger du att för att missa att ts är attraherad av honom efter mejlet måste han helt sakna intellektuell förmåga sen säger du att det får inte bli för uppenbart hur ts känner, det går inte ihop.

Den typen av stöttning som TS uttryckte är vanlig utan att det innebär ett direkt intresse, liknande förekommer även här på forumet för jämnan. Han kanske förstår att hon menade mer men det är i så fall utifrån övrig kontakt. Vill man träffa någon bör man säga det och inte köra konstiga omskrivningar och hintar som skall "förstås" av motparten, det tycker jag i varje fall.

Vill man vara säker på att det inte skall bli pinsamt om motparten inte vill kan man skippat biten om attraktion helt och motiverat en träff utifrån ett gemensamt intresse, då kan båda dra sig ur utan några som helst konstigheter. Vi närmare eftertanke hade jag nog tagit bort den delen delen oavsett,

Först säger du att för att missa att ts är attraherad av honom efter mejlet måste han helt sakna intellektuell förmåga sen säger du att det får inte bli för uppenbart hur ts känner, det går inte ihop.
:D Jag syftade förstås inte på att han helt skulle sakna all intellektuell förmåga, även om förmågan att ta en hint väl kan ses som intellektuell och vissa helt saknar förmågan att ta hintar, men eftersom jag insåg att det kunde tolkas just så hårt som du tolkade det så ändrade jag det och tydligen efter att du citerade.

I övrigt håller vi inte med varandra helt enkelt, som jag ser det finns ingen anledning att rusa in i det, man kan ha roligt med själva flirtandet också. Så småningom bör man ju vara tydlig, men vad spelar det egentligen för roll i nuläget om inte allt går fram, varför så bråttom? Och varför inte ge lite genuina komplimanger på vägen?

Vill man träffa någon bör man säga det och inte köra konstiga omskrivningar och hintar som skall "förstås" av motparten, det tycker jag i varje fall.
Fast de träffas ju regelbundet redan?

Och hur är en ärlig komplimang en "konstig omskrivning"?

I övrigt håller vi inte med varandra helt enkelt, som jag ser det finns ingen anledning att rusa in i det, man kan ha roligt med själva flirtandet också. Så småningom bör man ju vara tydlig, men vad spelar det egentligen för roll i nuläget om inte allt går fram, varför så bråttom? Och varför inte ge lite genuina komplimanger på vägen?

Det kan jag i och för sig hålla med om, att flirta på det sättet är inget fel och kan vara kul om man märker att motparten är på samma våglängd men man får vara beredd på att det initialt kan missförstås.

Det kan jag i och för sig hålla med om, att flirta på det sättet är inget fel och kan vara kul om man märker att motparten är på samma våglängd men man får vara beredd på att det initialt kan missförstås.
Ja man får självklart vara beredd på att det kanske inte tas som en invit utan "bara" som en komplimang.

Bara i "officiella" sammanhang som jag förstod. Jag menade såklart en träff privat.
Ok. Ja vill man få till en sådan träff bör man förstås säga det, men vill man först bara uttrycka intresse och vet att man träffas regelbundet behöver man inte nödvändigtvis börja i den änden.

Eller som kompisstöttning efter att någon sagt att han var tråkig.
Nu är vi inne på hårklyverier.

Det hon skrev var uppenbart en väldigt fin komplimang, hur den tolkas är mindre viktigt eftersom den var genuin och ärligt menad, om du vill tolka den som att hon skrivit att hon enbart vill vara kompisar så får du förstås göra det men nu känns det mest som om du vill ha sista ordet faktiskt.

Nä jag vill inte ha sista ordet, du missar det jag skriver.

Säger någon något elakt till någon är det vanligt att man säger något snällt till den personen för att visa att det den fick höra inte är en allmän åsikt. Att tolka det som en komplimang och som visat intresse kan leda till en pinsam situation om det inte var menat så. I det här fallet var det en komplimang men om han känner sig osäker på hur hans skall tolka mejlet (och är rädd för att göra bort sig) och därför tog den säkra vägen med sitt svar så förstår jag honom.

Dom kommer ju att träffas igen, och då är det bra att vara lite försiktig. Tiden finns där och vi får ser vart det leder. Är han på väg att flytta utomlands, typ, då får man föreslå en träff, om det är det man vill.

Nä jag vill inte ha sista ordet, du missar det jag skriver.

Säger någon något elakt till någon är det vanligt att man säger något snällt till den personen för att visa att det den fick höra inte är en allmän åsikt. Att tolka det som en komplimang och som visat intresse kan leda till en pinsam situation om det inte var menat så. I det här fallet var det en komplimang men om han känner sig osäker på hur hans skall tolka mejlet (och är rädd för att göra bort sig) och därför tog den säkra vägen med sitt svar så förstår jag honom.
Även om han ser det som en vänlig komplimang utan baktanke är det fortfarande en komplimang som var värd att föra fram eftersom den var genuin. Jag tror du missar det jag skriver.

För övrigt börjar det bli lite för mycket tjafs om petitesser för min smak, ts har en fin och positiv tråd om en underbar känsla som hon inte känt på länge. Det borde vara fokuset här.
Om min poäng flög över ditt huvud och jag missförstår allt du säger - ja då får det väl vara så. Jag tackar för mig och önskar ts allt gott. Oavsett hur det går så har hon känt något och lyckats med något som i sig är värt att fira.

Även om han ser det som en vänlig komplimang utan baktanke är det fortfarande en komplimang som var värd att föra fram eftersom den var genuin. Jag tror du missar det jag skriver.

För övrigt börjar det bli lite för mycket tjafs om petitesser för min smak, ts har en fin och positiv tråd om en underbar känsla som hon inte känt på länge. Det borde vara fokuset här.
Om min poäng flög över ditt huvud och jag missförstår allt du säger - ja då får det väl vara så. Jag tackar för mig och önskar ts allt gott. Oavsett hur det går så har hon känt något och lyckats med något som i sig är värt att fira.
Sluta skriva så bra :) Jag får ju slut på :bow: :bow: :bow:
Till TS: visst är det underbart att få den där känslan igen, när man inte haft den på länge!

Som svar till alla.....

Mitt intryck av honom är att det inte är en man som det går att hårdragga på, han är väldigt seriös i sitt sätt och jag vet att han vill ha ett seriöst förhållande ;) Det är inte första gången han antyder det...
Vet också att han haft koll på mig (och jag på honom :o ) redan innan vi träffades första gången, då han direkt visste var jag jobbade. Även fortsättningsvis har han styrt in samtalet på hästar (en kompis till honom har häst på mitt jobb), sånt som ju egentligen inte är av intresse för övriga i gruppen. Om det sen är vänskapligt eller annat, har jag ingen aning om....
Men jag TROR att det finns ett litet intresse hos honom;)
Hoppas att jag sått ett litet frö hos honom nu, och tänker att jag borde kunna märka det i såna fall nästa träff. Vill absolut inte skynda fram något och att bjuda på middag eller så känns som ett väl stort steg just nu.
Men jag är glad för all input och alla era olika tankar:up: Bra att tänk till ibland!

Liknande trådar

Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 474
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka