Hjälp med formulering....

OK, nu var det gjort....:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
"Jag har tänkt på det du sa om att du inte skulle vara spännande. För mig stämmer inte det alls, jag tycker att du är både intressant, trevlig, attraktiv och har otroligt sunda värderingar, en inte alltför vanlig kombination ;-)

Hoppas att du får en fin dag!"

Skyndade mig att logga ut....:crazy:
Toppenbra! :up:

Det sämsta som kan hända är att du gjort en människa glad. Och han låter som en sådan som förtjänar det :)

@rtf Tänk inte tanken! Mina lyckade förhållanden är lika många och långa som vapenvilorna i Mellanöstern. :meh: Men snacka går ju ;)

OK, ledsen att göra er besvikna, men svaret jag fick var "Tack för fina ord. Det värmer."

Nåja, en fin människa fick värmande ord och jag kan släppa det hela ;)

Är mest glad över att jag VÅGADE igen (var tuffare förr) OCH att jag faktiskt attraheras av män, var länge sen!
Lite lustigt är att efter att jag skickade meddelandet så var jag in på macken för att tanka, och då möttes jag av en ivrigt viftande man, som jag också sneglat på!!!:p
Tja, där vet jag att jag ligger bra till, men avvaktar, han finns i krokarna i vilket fall...

Men är så SJUKT glad att jag faktiskt vågade göra något i en situation som jag ville mer med! Känns som att mitt gamla jag börjar återvända!!! OCH jag tror att föremålet för min beundran blev smickrad, bara det är ju :love:

Hejja dig!! Även om inte svaret blev exakt vad du hoppats på så har du i alla fall gjort nån glad. Förutom föremålet för meddelandet så även oss på buke :D

OK, ledsen att göra er besvikna, men svaret jag fick var "Tack för fina ord. Det värmer."

Är mest glad över att jag VÅGADE igen (var tuffare förr) OCH att jag faktiskt attraheras av män, var länge sen!
Lite lustigt är att efter att jag skickade meddelandet så var jag in på macken för att tanka, och då möttes jag av en ivrigt viftande man, som jag också sneglat på!!!:p
Tja, där vet jag att jag ligger bra till, men avvaktar, han finns i krokarna i vilket fall...

Men är så SJUKT glad att jag faktiskt vågade göra något i en situation som jag ville mer med! Känns som att mitt gamla jag börjar återvända!!! OCH jag tror att föremålet för min beundran blev smickrad, bara det är ju :love:
Jag tänker att du kanske inte gav en öppning för mer till svar. Så OM du vill fika med honom så kan du säkert bygga på pratet lite :)

I övrigt var det grymt bra gjort och jag tror han blev superglad!

Haha, tack ska ni ha!
Tja, efter att ha läst/lyssnat på Fexeus så tänker jag också att han nog kommer att fundera och se saker på ett annat sätt framöver. Men nu ligger bollen där och jag har gjort det jag kan :)
Blir det mer så är det faktiskt upp till honom, för nog borde han fatta vinken???
Svarade bara "så lite så ;) ", tyckte det var skapligt neutralt:D

Usch, nu kom jag ihåg något som jag hade glömt. På en firmafest för många år sedan var jag bladig nog att vilja glädja en arbetskamrat på motsvarande vis. Så jag drog en lång harang om vilken perfekt man han var, snygg, rolig, intressant, skitduktig på sitt jobb osv.

Han var gift så jag kände mig helt trygg med att verkligen säga vad jag tyckte, bara för att glädja honom. Och han solade sig så klart.

Men ett tag efter det blev det helt hopplöst för när jag än mötte honom i korridorerna på jobbet så tindrade han som en liten julgran. Till slut föreslog han att vi två skulle åka på tjänsteresa ihop. :banghead: Då fick jag säga NEJ TACK JAG TROR INTE DET och ångrade att jag någonsin sagt något.

Usch, nu kom jag ihåg något som jag hade glömt. På en firmafest för många år sedan var jag bladig nog att vilja glädja en arbetskamrat på motsvarande vis. Så jag drog en lång harang om vilken perfekt man han var, snygg, rolig, intressant, skitduktig på sitt jobb osv.

Han var gift så jag kände mig helt trygg med att verkligen säga vad jag tyckte, bara för att glädja honom. Och han solade sig så klart.

Men ett tag efter det blev det helt hopplöst för när jag än mötte honom i korridorerna på jobbet så tindrade han som en liten julgran. Till slut föreslog han att vi två skulle åka på tjänsteresa ihop. :banghead: Då fick jag säga NEJ TACK JAG TROR INTE DET och ångrade att jag någonsin sagt något.
Hu då!!!

Jo det känner jag delvis igen:p
Tack och lov är denna man singel (och vill inte vara det), så då kan jag bjuda på "vitsord"!

Men finns så många därute som INTE är det och gärna suger i sig, samt ser chansen till något "extra" :banghead:
Såna aktar jag mig noga för numer, min radar är :banghead:skarp efter några dåliga relationer :devil:

Hu då!!!

Jo det känner jag delvis igen:p
Tack och lov är denna man singel (och vill inte vara det), så då kan jag bjuda på "vitsord"!

Men finns så många därute som INTE är det och gärna suger i sig, samt ser chansen till något "extra" :banghead:
Såna aktar jag mig noga för numer, min radar är :banghead:skarp efter några dåliga relationer :devil:

Jamen precis. Jag insåg först LÅNGT senare att mitt nej tack gjorde att jag nog blev den enda på bygget som han INTE "åkt på tjänsteresa" med ;)

Jag tänker att du kanske inte gav en öppning för mer till svar. Så OM du vill fika med honom så kan du säkert bygga på pratet lite :)

I övrigt var det grymt bra gjort och jag tror han blev superglad!
Ja, jag har också funderat på det, var ju ingen fråga som ställdes och han vet ju inte om det bara var snällt menat eller om det var en flirt :D
Spelar inte så stor roll, tänker flirta vidare lite snyggt när vi ses:angel: Är ju egentligen just flirtandet som är det mysiga:love: och jag är mest glad över att kunna känna attraktion igen! Har känt mig totalt nollställd i flera år:o

Glöm inte att friskt vågat är hälften vunnet!
Och vissa människor är verkligen helt sega när det kommer till att fatta att man flirtar med dem, så man måste vara lite extra tydlig. Våga visa mer!
Nejdå, det ordspråket har ju varit mitt motto i sisådär 35 år:up:
Tänker också att det kanske var svårtolkat, och därför bidar jag tiden så får vi se nästa gång vi ses. Tyvärr vet jag inte alls när det blir då inget nytt möte är bestämt:(
Men, men, känns lite mysigt bara att tänka på honom, och än har jag inte trillat dit helt, fast snubblar rätt bra:D

Lite manlig input: De flesta män har fått komplimanger från kvinnor som de tolkat som intresse. Resultatet har sällan blivit lyckat....... Jag tror du måste vara lite tydligare för att få honom att fatta vad du är ute efter.

Jag kan förstå att han svarade så även om han är (skulle vara) intresserad, tyckte det du skrev var som upplagt för att feltolkas.

Något i stil med:

Jag är attraherad av dig, skulle du ha lust att träffas, kanske över en middag?

hade varit mycket bättre :)

Ja, jag inser nu att det kanske var lite för mesigt (fast jag då tyckte att det var VÄLDIGT vågat och tydligt!)
Nåja, lite sent nu att ändra det :p så jag får göra en ny framstöt när vi ses.... Att skicka ett nytt nu känns bara efterhängset och skulle nog verkligen bli pinsamt framöver om intresse inte finns:o
Har dessutom fullt upp i helgen, han ligger borta på jobb i veckorna, så det lär ju inte bli aktuellt den närmaste veckan....

Ja, jag inser nu att det kanske var lite för mesigt (fast jag då tyckte att det var VÄLDIGT vågat och tydligt!)
Nåja, lite sent nu att ändra det :p så jag får göra en ny framstöt när vi ses.... Att skicka ett nytt nu känns bara efterhängset och skulle nog verkligen bli pinsamt framöver om intresse inte finns:o
Har dessutom fullt upp i helgen, han ligger borta på jobb i veckorna, så det lär ju inte bli aktuellt den närmaste veckan....
Men det var vågat och tydligt! Låt nu ingen som tror sig veta bättre än du själv ta ifrån dig glädjen över vad du vågade göra. Det du skrev var varmt, generöst och genuint och det kom från dig. Det är det viktiga. Skulle du själv inte bli både glad och smickrad av ett sådant PM? ;)

Jag hade nog uppfattat mejlet mer som kompisstöttning än som en invit. Svaret var ju neutralt så det ger inte heller ledning men du skulle ju kunna känna av när ni träffas och kanske föreslå en middag lite senare om det känns rätt?

Liknande trådar

Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 476
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka