Hjälp med avstånd till d-ponny.

A

AnnaMalm_

Hejsan, pga att jag har jobbat de två senste gångerna jag haft hoppträning har jag missat dem och i helgen ska jag tävla så imorgon tänkte jag fara och hoppa lite själv (alltså inte själv med utan instruktör) och jag är helkass på hur långa avstånd och så det ska vara för ponny.

Min tanke är att ha en oxer efter ena långsidan med ett hjälp hinderframför, ett lägre kryss eller räcke och gärna en galoppbom framför krysset/räcket?

Sedan vill jag ha ett kryss efter andra långsidan med galoppbom framför och bakom som jag kan hoppa på en volt.

Hur långa ska avstånden vara? Ni får gärna komma med andra tips på liknade övningar om det här låter helt konsigt.

Avstånden ska alltså vara för en d-ponny.

Tack få förhand:bow:

Sv: Hjälp med avstånd till d-ponny.

hej
jag har en häst som är 153cm (men ganska kort steg), jag brukar ha två meter mellan galoppbom och hinder, fyra meter mellan hinder till hinder.

Om du ska ha g.bom hinder och sen g.bom efter så är ett tips att trava tills precis innan första bommen för att hästen inte ska ta för stort språng och landa på den andra bommen.

hoppas du blev lite klokare:p

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 600
Senast: Blyger
·
Hoppning Hej! Jag är en fjortonårig tjej som har en D-ponny på 11 år. Hon hoppar med en jättebra teknik, fick 9-9 på hoppteknik. Vi är ett...
Svar
4
· Visningar
1 847
Senast: Buck
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Gnägg Hej! Jag är en tjej på 15 år och fyller 16 till hösten, och jag är 167 cm lång. Jag vill gärna komma ut & börja tävla i hoppning då det...
Svar
14
· Visningar
2 520
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka