A
AnnaMalm_
Hejsan, pga att jag har jobbat de två senste gångerna jag haft hoppträning har jag missat dem och i helgen ska jag tävla så imorgon tänkte jag fara och hoppa lite själv (alltså inte själv med utan instruktör) och jag är helkass på hur långa avstånd och så det ska vara för ponny.
Min tanke är att ha en oxer efter ena långsidan med ett hjälp hinderframför, ett lägre kryss eller räcke och gärna en galoppbom framför krysset/räcket?
Sedan vill jag ha ett kryss efter andra långsidan med galoppbom framför och bakom som jag kan hoppa på en volt.
Hur långa ska avstånden vara? Ni får gärna komma med andra tips på liknade övningar om det här låter helt konsigt.
Avstånden ska alltså vara för en d-ponny.
Tack få förhand
Min tanke är att ha en oxer efter ena långsidan med ett hjälp hinderframför, ett lägre kryss eller räcke och gärna en galoppbom framför krysset/räcket?
Sedan vill jag ha ett kryss efter andra långsidan med galoppbom framför och bakom som jag kan hoppa på en volt.
Hur långa ska avstånden vara? Ni får gärna komma med andra tips på liknade övningar om det här låter helt konsigt.
Avstånden ska alltså vara för en d-ponny.
Tack få förhand