hjälp med att välja ring!

Sv: hjälp med att välja ring!

Nr 2 tycker jag. som någon annan skrev, du har redan många stenar på den andra. :)

Jag skulle helt bortse från vilken sten/ring som är mest värd/du får mest för pengarna, då det för mig var helt oviktigt när jag valde ringar. Istället gick jag på det som jag tyckte bäst om och trivdes bäst med.

Samma här. Att folk tänker på vilken som ser dyrast ut känns väldigt konstigt faktiskt. Våra förlovningsringar kostade lite under 900 kr. Tillsammans.

Ingen av dem, jag tycker en mera neutral till den fina förlovningsringen

Håller med. Även om jag vill undvika att säga vad folk ska välja.

Jag är också lite nyfiken på varför det är viktigt vilken ring som är mest värd... och håller med om att en slät ring vore snyggast till den fina förlovningsringen :) men så har jag aldrig haft någon förlovningsring själv och bara använt vigselring ytterst lite (den var högst neutral) första gången jag var gift. Inga ringar alls andra gången.

*KL*

Tack för alla svar! :)

Angående värdet, dels ur försäkringssynpunkt, men dels så gillar jag att göra en bra affär ;) Det är dock inte det viktigaste självklart, utan det är vad jag vill ha, och vad jag tycker passar till min andra ring. Förlovningsringen hade jag inget att säga till om då min fästman friade utan att jag visste om det innan :) Men ringen tokgillar jag, så den är det inget fel på i mina ögon. Men vigselringen vill jag bestämma, fästmannen har gett mig fria tyglar även om han sa att han gillade ring nummer 2 liiiite mer än ring nummer 1.

Jag har fortfarande inte bestämt mig så jag ska strax åka in till stan och titta på dem båda igen och jämföra tillsammans med min andra ring.

Tack!! Ja tanken på bröllop är helkul! Mindre kul med allt planerande, haha :p

Efter mycket om och men, velande fram och tillbaka, testande, superhjälp av tjejen i affären.... Så blev det ring nummer 2, den med en stor sten i. Slutresonemanget blev att ring 2 är lite enklare, precis som jag :) Men, ett stort men. Den måste göras en storlek större, och är det så att det kommer se fult ut (juveleraren ska kontakta mig), så kommer köpet gå tillbaka vilket affären är helt med på. Jag vill inte förstöra en så fin gammal ring!

Liknande trådar

Foder & Strö Börjar släppa tanken på att hitta det perfekt grovfodet till mina hästar i år... Behöver hjälp med att välja ut det minst dåliga...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: ameo
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 571
Senast: moonstruck
·
F
Gravid - 1år Jag behöver hjälp med att redan ut tankar, känslor och få perspektiv. Skriver denna tråd under annan nick. Något jag egentligen inte...
2
Svar
24
· Visningar
6 647
Senast: TinyWiny
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka