hjälp med att välja ring!

Ava22

Trådstartare
Behöver bukes hjälp!

Jag behöver höra lite vad ni tycker och tänker om två ringar jag väljer mellan. Jag har sett dem i affären, men har jättesvårt att välja vilken av dem jag ska ha. Jag måste ha bestämt mig till imorgon eftermiddag.

Så, vilken av dem hade ni valt och varför, och vilken utav de två är mest värd pengarna?

ring 1.
Platina, mittenstenen är på 0,5 ct, sammanlagt 1,7 ct (14 500:- )
20240176-origpic-de420f.jpg_0_0_100_100_390_584_85.jpg

20240176-origpic-1458de.jpg_0_0_100_100_390_584_85.jpg

20240176-origpic-060ff2.jpg_0_0_100_100_390_584_85.jpg

ring 2.
Platina, 1,2 ct (12 600:- )
16976490-origpic-c94710.jpg_0_0_100_100_390_584_85.jpg

16976490-origpic-9e6ac1.jpg_0_0_100_100_390_585_85.jpg

16976490-origpic-9183de.jpg_0_0_100_100_390_585_85.jpg

Båda ringarna är från början av 1900-talet.
Den ska passa med förlovningsringen:
400.jpg

Sv: hjälp med att välja ring!

Nr 1
Den är helt enkelt snyggare och ser mera värdefull, robust och "äkta" ut.

Jag gillar den första bäst.
Den är finare med dom små stenarna och ser lite dyrare ut än den andra.

Röstar mot och säger nr 2. Enklare och renare. Du har ju redan många stenar i den andra ringen. Dessutom har jag fått lära mig att en större sten är bättre än flera små = mer sten för pengarna.

Jag instämmer med den första skaran och säger nummer 1, men jag tycker att båda var snygga så lutar du själv mot en av dem så ta den!

Jag röstar också för nr 1.
Men det viktigaste är hur den ser ut tillsammans med den du redan har, att den inte blir för liten eller platt i förhållande till den du har.

*KL*

Tack alla för era svar! Jag hoppas jag hinner få lite mer åsikter innan jag åker till affären imorgon igen :)

Röstar mot och säger nr 2. Enklare och renare. Du har ju redan många stenar i den andra ringen. Dessutom har jag fått lära mig att en större sten är bättre än flera små = mer sten för pengarna.

Ja, jag läste det med, att en stor är mer värd än flera små :)

Jag tycker att tvåan är finast men eftersom du ska ha den ihop med befintlig ring så tror jag att ettan och din ring du redan har blir finast ihop. Ettan ser också dyrare ut.

Jag tyckte också bäst om den första ringen men det viktigaste är hur den passar på din hand och vilken känsla du själv får. Det kan bli väl mycket bling kanske.

Wow vilka otroligt vackra ringar båda två. Förstår att du har svårt att välja. Jag tycker ring nummer 1. Går bara på känslan vid första intrycket och den föll mig i smaken direkt. Vilken du än väljer kommer det att bli hur fint som helst.
Lycka till!

Jag skulle helt bortse från vilken sten/ring som är mest värd/du får mest för pengarna, då det för mig var helt oviktigt när jag valde ringar. Istället gick jag på det som jag tyckte bäst om och trivdes bäst med.

Och jag gillar helt klart ring nr 1 bäst! :d

KL

Ring 1

Bägge är ju rätt så "lika" men gillar ettan bättre från "sidan" den va liksom snygg "hela vägen"...

Liknande trådar

Foder & Strö Börjar släppa tanken på att hitta det perfekt grovfodet till mina hästar i år... Behöver hjälp med att välja ut det minst dåliga...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: ameo
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 571
Senast: moonstruck
·
F
Gravid - 1år Jag behöver hjälp med att redan ut tankar, känslor och få perspektiv. Skriver denna tråd under annan nick. Något jag egentligen inte...
2
Svar
24
· Visningar
6 647
Senast: TinyWiny
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka