Hjälp med att välja bomlös sadel?!

Sv: Hjälp med att välja bomlös sadel?!

Men hur är i så fall flexions stigläder fästa? :crazy:

Lord Owen skrev:
Finns det någon bomlös sadel som inte fäster stiglädrena i ett band över ryggen? Och hur fäster de i så fall dem?

Hm, en bomlös sadel är väl i grund och botten gjord för att sittas ner i och då borde väl det faktum att stiglädrena ligger som ett band över ryggen inte påverka hästen?

Har för mig att det ska finnas nåt märke som har sina stigläderfästen som ett Y istället för att ha ett band rätt över ryggen... kommer tyvärr inte ihåg vilket bara :crazy:

bild på Torsions fäste... FreeForm ÅF sa att deras rem är bredare, men går över ryggen gör den ju fortfarande...
Dressage107-250fw.jpg

Men jag tror fortfarande inte att det spelar någon roll om man inte hoppar/står upp i sadeln. :p :D

Förresten, någon som vet hur flexion och star trekk fäster sina stigläder?

Putt putt någon som vet???

Lord Owen skrev:
Men jag tror fortfarande inte att det spelar någon roll om man inte hoppar/står upp i sadeln. :p :D

Förresten, någon som vet hur flexion och star trekk fäster sina stigläder?

LillaMy84 skrev:
Har för mig att det ska finnas nåt märke som har sina stigläderfästen som ett Y istället för att ha ett band rätt över ryggen... kommer tyvärr inte ihåg vilket bara :crazy:

Jag tittade på det där på sadeln jag har hemma på lån idag (En sportssaddle endurance) och de har stigläderfästen som är som ett Y iaf!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 138
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka