Hjälp med att tolka dressyrprogrammet

S

Silly

LC1, känns lite oklart...

Moment 1
Ska det inte vara någon hälsning?

Moment 4
Ska det vara övergångar vid A och C också?

Moment 5
Hur ser vägen ut egentligen? Vänder man upp direkt efter serpentinbågarna eller ska man rida en långsida först?

Programmet

Sv: Hjälp med att tolka dressyrprogrammet

Moment 1
Ska det inte vara någon hälsning?
Nej ingen hälsning.

Moment 4
Ska det vara övergångar vid A och C också?
Med tanke på att det är där du "startar och stannar" så är det lite svårt att få in övergångar även där.. ;)

Moment 5
Hur ser vägen ut egentligen? Vänder man upp direkt efter serpentinbågarna eller ska man rida en långsida först?
Vad menar du? :confused:
Moment 5 är ingen ridväg, det är bara bedömningspunkten med "Övergångarna arbetstrav – mellanskritt – arbetstrav på medellinjen"

Titta på det ritade programmet på stallbacken.com.
Då fattar man precis!:idea:

Aha :idea: Ang moment 5, puh vilken tur att det blev utrett, annars hade jag säkert ridit upp på medellinjen och gjort någon krusidull :o

det ska inte vara någon hälsning i moment 1 ;p och i moment 4 ska det inte vara övergångar vid A och C :)

*kl*

Ingen hälsning? någon som vet varför? :confused:

det ska väl vara hälsning? :o men iallafall så tycker jag att du ska
checka in ---->www.stallbacken.com och så klickar du på dressyr och sen på dressyrprogram :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 265
Senast: malumbub
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 970
Senast: Mia_R
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka