hjälp med att beställa sadel?

Sv: hjälp med att beställa sadel?

Lighten är mkt bättre än Trekking. Trekking är rätt klumpig, och har du en bred häst är Lighten överlägset bäst att sitta i! Dock kan jag rekommendera att du använder fenders till den, annars blir det rätt halt och lite vingligt tycker jag.

tack för infon ;)
har faktiskt aldrig suttit i någon Torsion..
Honey är inte överdrivet bred (eller det beror på. Semi Quarter i westernsadel är för litet..), men tillräckligt för att inte kunna ha Normal bomvidd..
jo planen är att beställa eller göra fenders senare, men börjar med padd och sadel (lite begränsad ekonomi) :D

varför ändrade du dig? säljaren viste ingenting om sadeln inte modell tumm mm. är nyfiken på en ny sadel men priset är för högt just nu. får se framåt jul :cry::cry:

dels för modellen, dels för att den är minst 13cm för lång för Honeys rygg. + att det kostar 1500kr i bensin från mig att åka och titta och ev köpa den i Kalmar :crazy:
dessutom såg jag att Torsion hade lagerrensning (20% rabatt) på extra light, kände att jag hellre köpte en sådan. när den inte passar Honey längre (om hon ändras så pass att den inte funkar om ett tag) är den fortfarande värd något och svart är en färg som inte är så svårsåld. han har haft den där på annons rätt länge.

PM:ar dig den infon jag fick..

Senast ändrad:

Tack! jag har bara 50 min resväg till Kalmar och grönt är min favofärg :D:D
Ska fundera lite men är fortfarande osäker på modellen har följt tråden ett tag. Man lägger ju mkt pengar så man vil ju att de ska bli bra. Tänkte att pruta regält om jag bestämmer mig. :devil::devil:

vilken lyx :D
älskar också färgen (våran tävlingsfärg är skrik-grönt :banana:), men att åka 4 timmar och sen se att den inte kommer att passa känns väldigt inte roligt.. mamma betalade hellre ny sadel + padd som julklapp, har en känsla av att tomten kommer att vara snålare i december :angel:

jag prutade till 4500kr, han sa 4600kr. men prutaaaa :D man har ju inget att förlora på det :devil:

Det ska jag. Har själv grönt här kommer vi.

pic_show_id24088642.html

Senast ändrad:

min xtra light, med padd och fenders, kommer inom en vecka! fanns i lager i finland :banana: wihu!

Ååh vad kul! Grattis! Ska bli roligt att höra vad du tycker om den sen!

Instämmer! GRATTIS!
Är också nyfiken på att höra vad du tycker om den modellen!
Eftersom jag har en studsboll till häst (allt, och då menar jag allt, i skogen kan när som helst äta små gråa hästar!) tyckte jag den modellen kändes lite för ostabil för min del, men annars sen den ju lite nättare ut än trekkingen... :-)
Hoppas du blir jättenöjd i allafall! :-) ...och att du inte glömmer bort att rapportera till oss här på Buke *ler*

haha ;)
Honey är bockande rodeohäst när hon vill.. (t.ex. på långritten i våras skulle hon sparka allt och alla..) ..och filbunke när hon vill. men tror att denna ska kunna ligga hyfsat still ändå, hon kastar sällan i sidled utan mer upp i luften i så fall :D

rapport rapport :D

Väcker tråden lite. Hur tycker du att din Torsion x-light funkar? Är den vinglig?
Jag har en Torsion dressage som jag ska sälja för jag tycker att jag sitter för brett i den. Jag är sugen på en x-light eller en barefoot London. Någon som har erfarenhet av den sadeln?

Jag har inte ens fått avbetalningskontraktet ännu..*morrar* :cool:
Hon har prylarna hemma sen 2 veckor, och skulle maila kontraktet för påskrift, men det har inte hänt. inte går hon att få tag i heller..
Börjar bli förbannad. Ok om hon sagt att lev tiden kunde bli lång, men det har hela tiden låtit som att den kan komma nästa vecka (till mig).
Har inget hänt den första december kommer jag troligen att avbeställla den per brev.
Nu har ju pållen (2 månader av vila..) musklat sig hyfsat kring manken också (anledningen till att jag ville ha bomlöst var/är ju att hon skulle ha mer plats att musklas).
Har dock sytt en barbackasadel, helt underbar :love:

Tror inte att sätet i en extra light är smalare än i en dressage, tyvärr. Ser inte ut så. Torsion är ju lite "soffkudde" ;)

"Vanliga" Barefoot är bredare än Torsion att sitta i, möjligt att London är smalare, har inte jämfört.
Extra light är mycket smalare att sitta i än Dressagen pga att den inte har några kåpor. Det gör stor skillnad på en bred häst.

Jag rider inte distans men jag har en Torsion sadel. Jag fick vänta LÄNGE på den när jag köpte den 06 (eller var det 05?) Har förträngt hur länge, men minst ett halvår fick jag vänta i alla fall, mer tror jag. Krävdes tjat för att få hem den.

Beställde en brun, men fick en burghundy, men orkade inte bry mig. Så ful färg är det inte ändå.

Det var meningen jag skulle fått en mer uppbyggd sits också men den kom aldrig, de svarade inte på telefon eller mail osv. Gav upp och nöjde mig med originalsitsen.

Så ja, det verkar vara krångel och detta var ändå 2 år sen.
Köper inget mer därifrån, i alla fall ingen sadel.

jag hade också en del problem med dem när jag köpte min sadel, tror det var 05. Men jag har för mig att det är nya ägare nu.
Fast ifs väntar jaf fortfarande en sak därifån som dom sa skulle komma inom 10 dagar frakfritt då det blivit något fel, men det är snart 2 månader sedan;)

Är självklart trist om det är sega leveranstider, men det är väl ändå betalning mot faktura som gäller? ja menar så man inte behöver ligga ute med pengar och joxa..? (eller vart brukar man göra det egentligen...? Nåja.)

Jag skulle vilja beställa en röd vojlock (vet någon om de har klarröda??), samt ett par fendrar åt min pojkväns sadel, men det låter inte så lovande... eller så ska man tänka så här: om jag beställer nu så har jag hunnit spara ihop pengar för att betala det lagom tills det kommer :D

Någon som vet om Torsion brukar ha försäljning när de är på Scandinavium, eller är de bara där och visar upp prylarna då?

*kl*

Jag har gett upp om att få min sadel, tänker avbeställa den (skulle köpa på avbetalning, hon skulle maila pappren eftersom hon fått hem grejorna till slut, men nu har det gått över en månad sen hon sa "mailar över dem ikväll"). Vill inte ha den längre. Har skaffat mig en Hector (liknar Extra Light ganska mycket men är en bladsadel och passar alltså mig bättre också :d) som jag hoppas kunna ha tills jag har råd att köpa drömsadeln Montsegur (måste ha ihop ca 15.000kr..hejja hejja..) :love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 721
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 017
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 611
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 126
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar