hjälp med att beställa sadel?

SiZo

Trådstartare
Jag skulle vilja ha hjälp med detta då jag nte vet vart jag kan bestställa en... sadeln det gäller är en torsion endurance/dressage, jag har beställt från torsion här i sverige, men väntar på att få svar på när de kan tänkas få hem sådana i den färg jag vill ha (svart), och jag har nu väntat på detta svar i 5-6 veckor och börjar tröttna... jag har ringt flertalet ggr, oftast svarar de inte, men när de väl gör de så har de inte hört nåt men ska ringa mig när de vet...

så min fundering är nu att beställa direkt från tillverkaren? eller nåt företag som säljer torsion sadlar i nåt annat land, för jag är trött på att vänta nu!

problemet är att jag inte har hittat den modellen jag vill ha på sadeln på andra sidor, antagligen för att jag inte vet vad de heter på det språket...

nån som vill hjälpa mig?

sportsaddeln jag har passar ju inte på ena hästen... så det blir ju lite trisst!

Sv: hjälp med att beställa sadel?

Det är Torsion i Italien som ligger jätteback pga att de bytt underleverantör, och det har tagit ett tag att testa igenom den nya underleverantören därför har det blivit långa väntetider på Torsionsadlar så det nog så att du får vänta vilket land du än beställer ifrån.
Jag väntar oxå på en Torsion och hon som jag beställt lite grejer från i USA väntar oxå på en så det är likadant överallt.
Det du kan göra är att köpa en beg i så fall från någon privatperson.

Jag har en svart torsion endurance till salu;)

Jag har också beställt där ifrån, dock ingen sadel och det var flera veckor sedan. Har inte hört något om varorna alls...

jag avskyr endurancen!!! det finns en anledning till att jag sålde den!

jag vill ha bättre sits och mer stöd... blev helt knas med den förra... hästarna gillade den... men jag funkade inte med den...

man kanske skulle prova en ren dressyr... så stor skillnad är det ju inte på dem...

jag trivs inte heller i min endurance, får inte heller så bra sits/stöd som jag vill ha. Men jag har ändå tyckt om den förr då den passat flera av mina hästar.

Jag väntar också på en sadel från Torsion... Den beställdes i februari (!!!) och har fortfarande inte ens fått ett leveransdatum.
Antingen får du väl hitta en beg, men jag tror inte det går snabbare var du än beställer ifrån iom att det är tillverkaren som är försenad...

OMG!
:eek:
säg att du skojar?!
herregud!
valde ju torsion dels för att de finns i sverige (= kortare leveranstid)
fan alltså....

vad har du beställt för sadel? är det nåt speciellt med den eller? (eftersom det har tagit så himla långt tid!)

Nej, det är inget speciellt direkt. Det är en svart Torsion Extra Light i kalvskinn med högt bakvalv och öppningsbar sympanovaundersida om jag minns helt rätt. Det som är special är isf det höga bakvalvet, men jag uppfattade som att det var ett tillval. Kostade inget extra iaf.
Först när jag beställde fick jag besked att jag skulle få den i maj/juni, men i juni/juli sa hon att hon inte hade en aning om när den kommer iom att det är så mkt förseningar hos tillverkaren.

*delvis TL*

damn.. har letat begagnat ett tag nu utan större resultat. hittat en torsion (grön :D), som jag får för ett bra pris, men är lite orolig att det ev är en Standard (ser ut så om man jämför med bilder på Torsions hemsida), och det är jag inte så säker på att jag vill ha..
funderade på att vänta en månad till (ekonomi..) och beställa en helt ny, i modellen jag egentligen vill ha (Trekking). men då kanske det inte är nån större idé, om man får vänta flera månader sen..?

*TL*
om frampommeln är för trång, funkar det då att stoppa med bomull istället, hjälper det? (hört att vissa gjort så, därav funderingarna). tänker speciefikt på Torsion-sadlarna.

Finns en brun torsion Trekking på Hästnet nu annars.
Trekking tycker jag själv är överlägset stabil - men å andra sidan har jag inte suttit i någon annan av Torsions modeller... (har bara provat en Barefoot-modell förutom Trekkingen). :)

Jo tittade på den, men med bensin för att åka och titta på/hämta den blir det närmare 9000kr.. :crazy:
Har nu (för en minut sen:D) beställt en Torsion Extra Light + padd till den, från deras svenska hemsida. beställde en svart nubuck 17", står att den finns i lager så hoppas att den kommer denna månad iaf.. Inga kåpor som kan vara för långa/korta :angel: :devil: . Verkar vara en sadel som jag och pållan kan trivas med, även om en sprillans ny Trekking sällan hade varit fel (kär i den pga sitsen och packringarna.. men det står ju att Extra light har samma sits som Trekking, fast inga kåpor).

jag har ringt flertalet ggr, oftast svarar de inte, men när de väl gör de så har de inte hört nåt men ska ringa mig när de vet...

mailade dem häromdagen för hjälp med sadelval, fick svar igår. hon (annica, tror jag hon hette..?) sa att hon är i Oslo just nu, åter på Måndag.
:angel:

ja, 4st..
kolla torsions hemsida, under kampanjer ;) lagerrensning

Jag väntar också på en sadel från Torsion... Den beställdes i februari (!!!) och har fortfarande inte ens fått ett leveransdatum.
Antingen får du väl hitta en beg, men jag tror inte det går snabbare var du än beställer ifrån iom att det är tillverkaren som är försenad...

Hej!

Vill inte skrämmas (jo, kanske lite ;)) men en bekant till mig fick vänta 14 månader på sin sadel. Då hade hon betalat i förskott och sålt den gamla. Hon blev en hejare på att rida barbacka :D

gaah.. :eek:
naee...! jag vill rida nuu.. *inte alls gnällig..:rofl:*

hehe..jag som betalar mot postförskott lär få vänta ett par år..

Jag dör väl isf inte om jag måste vänta ett halvår tll, men jag vill ju ha min sadel! ;) Behöver inte rida barbacka, har 3 bra sadlar att välja mellan :D (varav en är en Torsion, men som ska säljas när den nya kommer)

Lighten är mkt bättre än Trekking. Trekking är rätt klumpig, och har du en bred häst är Lighten överlägset bäst att sitta i! Dock kan jag rekommendera att du använder fenders till den, annars blir det rätt halt och lite vingligt tycker jag.

haha..den där tänkte jag köpa, tills igår :rofl:
vet faktiskt inte, jämförde med alla bilder jag hittade på Torsions hemsida. Den jag tyckte att den liknar mest är Standard. Men säljaren säger att den är i nåt läderliknande material (nubuck?) och Standard görs ju enligt hemsidan bara i syntet (hydro)..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 721
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 017
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 611
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 126
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar