Sv: Hjälp, Köpare vill häva köpet
Om ägaren har behandlat hästen så har h*n inget att komma med nu. Då skulle hästen reklamerats och du tagit hand om behandlingarna (vilket du inte skulle haft någon skyldighet till i detta fall vad jag kan se).
Låt ägaren kontakta en advokat. Ägaren har gjort allt fel och hade inget att komma med från början. Det blir läropengar för ägaren. Men det är med största sannolikhet ändå bara tomma hot.
Det har nu gått mer än 5 månader. Hästen är nu behandlad i ryggen, för spänningar. Inte kissing spines eller något sådant utan för att hon vart så spänd i sina muskler. Den är röntgad, rygg hals utan några fynd.
Den nya ägaren vill nu att jag ska betala veterinärräkningar de har haft för behandlingar osv... "Kommer vi inte fram till något så kommer jag kontakta advokat."
Vad kan vi en komma fram till? Att jag ska betala? För att den är spänd? Ska jag betala träningarna med då eller?
Om ägaren har behandlat hästen så har h*n inget att komma med nu. Då skulle hästen reklamerats och du tagit hand om behandlingarna (vilket du inte skulle haft någon skyldighet till i detta fall vad jag kan se).
Låt ägaren kontakta en advokat. Ägaren har gjort allt fel och hade inget att komma med från början. Det blir läropengar för ägaren. Men det är med största sannolikhet ändå bara tomma hot.