hjälp kennelnamn

Haha, finns en utländsk BC kennel (med många exporter till Sverige) som heter Nice of you to Come by. Lagom långt.
Nederländerna vill jag minnas. "Come by" o "Away to me" är kommandon när man skickar hunden åt olika håll efter djuren, så namnet är lite fyndigt. I Sverige kör man oftast med höger/vänster.

Jag har Gurkans kennel. Gurkan var min första chow chow och tanken var att hon skulle ha varit stamtiken i min avel, men pga hälsoproblem så blev hon aldrig den avelstik som jag hade hoppats på. Idag är jag ju superglad att hon ändå fick döpa min kennel, för det gör ju att hon för alltid lever vidare i min avel, utan att behöva dela med sig av dåliga anlag...
Jag tycker att man ska välja ett kennelnamn som betyder något för en själv. Att bara snöa in på vackra namn kan ju bli lite anonymt. Samma sak med rasrelaterade namn...

Jag tog ett namn som hänger ihop med mig själv som person, för att undvika "bekymmer" vid ev rasbyte eller så. Kunde mycket väl tänka mig att ta namnet på stället där jag bor, för att det betyder mycket för mig, och skulle fortsätta vara viktigt även om jag flyttat. Men, det var upptaget :D
Slutade med att jag tog en ordbok och hittade "mitt" namn rätt fort.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi ska skaffa oss ett kennel namn Och man ska lämna flera alternativ till skk Men vad ska vi heta ? Än så länge ha vi bara kommit på...
2
Svar
23
· Visningar
2 004
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 816
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30