hjälp kennelnamn

@Voff Oj då, ligger jag risigt till med Arrowtails? :o:p

Det är ju lite långt, men med tanke på att jag har en vana att ge saker aslånga titlar så är det ändå relativt kort :angel:

Jag kommer vara en sån där uppfödare som ger sina valpar sjukt långa namn :rofl:
Det är ju bara ett ord?
Värre när de ska heta ett kennelnamn på 3-5 ord...typ en hel mening på engelska och så har någon annan nästan samma med endast nått litet ord annorlunda.

Jag har redan sett ut tema och typ några namn.. De blir inte så korta :rofl:
Jag har typ femton olika teman med minst sju namn i varje redan gjorda :o Och inga är korta. :D

@Wenniz Åh, måste varit Eskilstuna! Eftersom jag bara tävlat Rally där. Logiken är slående :angel:
Kul att vi gjorde ett sånt intryck att du känner igen oss :rofl: Själv är jag totalt värdelös på att känna igen folk.

@Voff Då kan jag pusta ut alltså :D Måste dock säga att jag aldrig sett ett kennelnamn med ens 3 ord :eek:

Senast ändrad:
Jag har typ femton olika teman med minst sju namn i varje redan gjorda :o Och inga är korta. :D

@Wenniz Åh, måste varit Eskilstuna! Eftersom jag bara tävlat Rally där. Logiken är slående :angel:
Kul att vi gjorde ett sånt intryck att du känner igen oss :rofl: Själv är jag totalt värdelös på att känna igen folk.

Stämmer bra att det var Eskilstuna, tyckte Tinja var så otroligt söt och ni gjorde så fina rundor tillsammans. :up: Äh var ju bara funktionär så jag förstår, hundar kommer man ihåg men inte människor. :D

Det håller jag med om! Jag vill också hitta ett kort, men inte förknippat med just rasen, men som ändå är jag typ.
Skulle valt en by med snyggt namn att flytta till..
Såg nyligen en schäferkennel som annonserade ut valpar. Det stod " kennel xxxxxx xxxxx xxxx (utalas xxxx xxxxxxx xx) som första rad.
Varför skaffa ett kennelprefix som ingen kan uttala och kräver en förklaring i annonser?

Såg nyligen en schäferkennel som annonserade ut valpar. Det stod " kennel xxxxxx xxxxx xxxx (utalas xxxx xxxxxxx xx) som första rad.
Varför skaffa ett kennelprefix som ingen kan uttala och kräver en förklaring i annonser?
Det låter ju helknasigt. Man vill väl ha ett prefix som folk lätt kan komma ihåg och inte blandar ihop med någon annans?

Har inget förslag åt TS tyvärr men kände att jag måste bidra med det bästa kennelnamnet jag stött på (och råkar ha en hund ifrån :angel:) kanske ger det lite inspiration iallafall
"Min Bästa Vän"
Man får tänka på att lägga till kennel före namnet för att slippa missförstånd när någon frågar vart ens hund är ifrån bara:D

Vi valde att ta det namn som det heter här där vårat hus ligger. Tror det är ca 20 fastigheter som ligger inom området. Det var kort, lite udda och dessutom rasneutralt.
Långa namn innehållande flera ord tycker jag är lätta att förväxla samt skitjobbiga att slå på på avelsdata som är så himla petig med stavningen.

Precis samma tänkte jag göra så småningom, ta gårdsnamnet :)

Fast vad händer om man flyttar från gården (huset brinner ner, skilsmässa eller bara på eget bevåg flytta). Modig Korn var/är mitt uppfödarnamn när jag födde upp marsvin, namnet norpade jag från ett påslakan som IKEA sålde.

Söta namn är väl typ godis och bakverks teman eller typ karaktärer i de barnprogram/filmer man såg på som liten. Rasspecifika (fast kanske jobbigt om man byter ras) kan ju tex vara platser i Norge (eller Sverige). Vad heter din stamtik/hane? Kan man bygga vidare på namnet, om det passar sig? Gillar du något annat än hundar, typ äppelträd? rosor? Finns tiotusentals olika sorter som alla har mer eller mindre unika namn - som ofta passar bra som kennel/uppfödarnamn.

Fast vad händer om man flyttar från gården (huset brinner ner, skilsmässa eller bara på eget bevåg flytta). Modig Korn var/är mitt uppfödarnamn när jag födde upp marsvin, namnet norpade jag från ett påslakan som IKEA sålde.

Söta namn är väl typ godis och bakverks teman eller typ karaktärer i de barnprogram/filmer man såg på som liten. Rasspecifika (fast kanske jobbigt om man byter ras) kan ju tex vara platser i Norge (eller Sverige). Vad heter din stamtik/hane? Kan man bygga vidare på namnet, om det passar sig? Gillar du något annat än hundar, typ äppelträd? rosor? Finns tiotusentals olika sorter som alla har mer eller mindre unika namn - som ofta passar bra som kennel/uppfödarnamn.
Vi tänkte som så att stället är så litet så ingen vet ändå om att det existerar, så vad gör det om vi skulle flytta. För oss så finns ändå en sentimental tanke för det var här allt startade :)

@Voff Oj då, ligger jag risigt till med Arrowtails? :o:p

Det är ju lite långt, men med tanke på att jag har en vana att ge saker aslånga titlar så är det ändå relativt kort :angel:

Jag kommer vara en sån där uppfödare som ger sina valpar sjukt långa namn :rofl:
Du får döpa hundarna till Arrowtails AA, Arrowtails AB, Arrowtails AC å så vidare :D det tar ju ett tag innan du gått igenom hela alfabetet och namnen blir inte jättelånga men rätt så tråkiga...

Jag tänker att det beror på lite vad gården heter. Vårt gårdsnamn är neutralt, det hade lika gärna kunnat vara något annat än än gård :)

Skulle man kunna göra något av att hundarna var fågeljägare (Papagenos :D Lunnebergets... lite jobbigt med Lunnebergets om TS byter ras)

@Voff Då kan jag pusta ut alltså :D Måste dock säga att jag aldrig sett ett kennelnamn med ens 3 ord :eek:

Haha, finns en utländsk BC kennel (med många exporter till Sverige) som heter Nice of you to Come by. Lagom långt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi ska skaffa oss ett kennel namn Och man ska lämna flera alternativ till skk Men vad ska vi heta ? Än så länge ha vi bara kommit på...
2
Svar
23
· Visningar
2 004
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 816
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30