Sv: Hjälp! Jag är sned!
åh en tråd för mig!
jag kan ju berätta min historia.Det började redan förra sommaren då jag åkte av min nya häst & bodde på sjukhus några dagar.Resultatet enligt läkarna var spricka i arm & fall mot vänsterhöft.Starka tabletter & vila så ska det gå över på några månader.Jag röntgade både höft & rygg.Kan tillägga att jag inte kunde gå eller knappt vända mig i sängen pga smärtan.Efter envishet lyckades jag gå,med sån där stol eller kryckor !!!
några månader senare är jag fortfarande inte helt bra,tänker inte mer på det utan fortsätter att rida,motionera & vara aktiv som vanligt vill säga.
I oktober tror jag det var inser vi att vi måste göra något då smärtan har blivit värre. (efter olyckan bättre & bättre för att sen blir värre & värre)
Vi sätter oss på sjukhuset där jag inte tas på allvar,glöms bort & skickas hem med nya tabletter. Vi pratar med en sjukgymnast som hjälper mig att stretcha bort problemet,tror hon.Det blir ingen skillnad på nån månad eller veckor.(minns ej hur länge)
Vi ringer en kiropraktor som får kolla på mig och gör behandlingar i ryggen.Hon sa att det var det värsta hon sett!!!
Efter 4-5 behandlingar utan resultat skickas vi till röntgen.(vanlig) Man ser inget på skelettet,men jag är sned som tusan. Hon rekommenderar att vi söker vidare.
Så vi ringer en klinik som sysslar med idrottsskador och får tag på en kille där.Han gör diverse behandlingar där även strecthing ingår.Jag blir liite bättre.Strax efter jul avslutas behandlingen och jag får rekommendationen att börja på gym & bygga muskler. Jag går på gym kanske 3 månader innan smärtan kommer tillbaks mer än nånsin! (slutar då träna) Denna gång har jag svårt att stå,sitta,gå,rida,springa...you name it. Envis som jag är fortsätter jag min ridning så gott det går,även om jag ibland inser att det gör för ont.Jag har haft mängder med viloperioder.
Vi ringer då tillbaks till kliniken men får tag på en annan kille.Han säger ungefär som kiropraktorn sa: Du är ju hur sned som helst!!!
eeh..aha är typ mitt svar...:P
Jag får behandlingar igen men snart inser han att vi måste göra en röntgen till.Denna gång en MR.
En ortoped på kliniken skickar en remiss till en grannkommun (annars är väntetiden låååååång)
I juni for jag på MR röntgen. Nu ligger mitt svar på ortopedens kontor.Öppnar igen 20:e efter semestern. Jag har ingen aning om vad som är fel men hoppas att de har svar & en lösning!!!!
Just nu är jag less på all smärta,sjukvård m.m
Det jobbigaste är nog att jag inte får tävla,träna eller rida särskilt mycke...saknar det enormt.