HJÄLP!!! Hundköp

Sv: HJÄLP!!! Hundköp

Hon sa, att SAMTLIGA "problemhundar" som folk kommer med till henne, är just Blandraser. Samtliga! I allmänhet stora, svarta hanhundar med Schäfer eller Rottweiler i sig.

Jag har inga problem med att förstå

svarta hanhundar med sch eller rottis i...

Sv: HJÄLP!!! Hundköp

I kategorin "lagomt stor och lagomt aktiv ras" finns det rätt många att välja bland.
Mitt tips är att läsa runt på internet på olika rasklubbars hemsida, då brukar man fastna för ett par raser och kan forska lite mer ingående efter det.
Har du bekanta med hund är det också en väg att gå, prata med dem och hör hur deras hundar är, vart de kommer från och vad ägaren gör med dem. Oslagbart med insidertips om rasens speciella egenheter direkt från ägare och uppfödare :laugh:

Hane/Tik tror och tycker jag är en ren smaksak, bägge könen har sina för och nackdelar.
Jag för min del har haft enbart hanhundar som liten/när jag växte upp men nu som vuxen är tikar mer min grej.
Jag tycker de är roligare att ha att göra med och har mer djup (bara min åsikt) i lynnet än en hane.
Hanar tycker jag är jämnare i humöret och inte lika svårmotiverade, men som sagt -det är bara min åsikt.
Jag tycker förövrigt bättre om pissmärrar än valackar också :p

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 492
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 621
Senast: Dopy
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 405
Senast: alazzi
·
Hundavel & Ras Ännu en välja -ras tråd :) Föräldrarna ska skaffa ny hund då den nuvarande börjar bli till åren. De funderar på om de skulle titta på...
2
Svar
27
· Visningar
2 622
Senast: Idahoe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023