S
Santana
Jag är helt ny här, blev medlem för hela tio minuter sen.
Så hej på er allihopa!
Anledningen är att jag har ett sjuårigt stort (148) islandssto med mycket vilja i och rätt mycket nerver.
Vi står nu i ett ganska stort stall, vi har stått här i lite mer än fem månader och hon har verkat trivas bra.
Fram till nu, då hon har slutat äta.
De senaste två tre veckorna så har hon droppat i vikt, tappat alla muskler och det har gått kanonfort.
Jag har tänkt på det "vanliga" tänder och mask osv.
Nada.
Hon äter sitt kraft foder, och hon är pigg och glad som vanlig.
Men det är som att hon inte får någon ro att stå still och äta.
Jag har märkt att hon mest går runt i boxen, tar ett par höstrån och traskar runt igen.
Det här är inget hon har gjort förut.
Jag har "ställde av" henne när jag märkte att hon började gå ned i vikt, vi har jobbat från marken eftersom att hon annars blir rastlös.
Hon har aldrig varit en "stadig" islänning utan ganska "finlemmad".
Jag har bara haft henne i dryga året.
Idag när jag var ute fick jag veta att hon inte har ätit något varken igårkväll, eller idag.
Hon har bara trampat runt i det.
Ingen feber.
Försöker få tag i veterinären i en och en halv timme men det går inget vidare.
Nån här som har några tips och förslag?
Så hej på er allihopa!
Anledningen är att jag har ett sjuårigt stort (148) islandssto med mycket vilja i och rätt mycket nerver.
Vi står nu i ett ganska stort stall, vi har stått här i lite mer än fem månader och hon har verkat trivas bra.
Fram till nu, då hon har slutat äta.
De senaste två tre veckorna så har hon droppat i vikt, tappat alla muskler och det har gått kanonfort.
Jag har tänkt på det "vanliga" tänder och mask osv.
Nada.
Hon äter sitt kraft foder, och hon är pigg och glad som vanlig.
Men det är som att hon inte får någon ro att stå still och äta.
Jag har märkt att hon mest går runt i boxen, tar ett par höstrån och traskar runt igen.
Det här är inget hon har gjort förut.
Jag har "ställde av" henne när jag märkte att hon började gå ned i vikt, vi har jobbat från marken eftersom att hon annars blir rastlös.
Hon har aldrig varit en "stadig" islänning utan ganska "finlemmad".
Jag har bara haft henne i dryga året.
Idag när jag var ute fick jag veta att hon inte har ätit något varken igårkväll, eller idag.
Hon har bara trampat runt i det.
Ingen feber.
Försöker få tag i veterinären i en och en halv timme men det går inget vidare.
Nån här som har några tips och förslag?